fredag 23 december 2011

Karpstryparn önskar God Jul, även till de som inte förtjänar det

Med anledning av att det i morgon är Julafton och därför mycket att göra idag så väntar jag tills nästa fredag med den sista delen i serien Argument. Det här blir det sista inlägget i denna blogg innan jul.
För i morgon är den stora dagen äntligen här, därför vill jag här på Karpstryparn II passa på att önska alla mina läsare en riktigt God Jul.

Sedan jag startade denna blogg den 30:e april 2009 så har den stadigt växt. Den har på olika sätt blivit uppmärksammad i olika sammanhang och läsarantalet har ökat stadigt. I skrivande stund ligger läsarantalet för den här månaden hitills på 7059 läsare.
Med ett starkt engagemang (även om det naturligtvis kunde vara starkare), letande efter nya händelser och nyheter, samt en och annan insändare, har jag kunnat uppmärksamma lite olika saker.
Men som ni säkert har märkt så finns det en "röd tråd" som går igenom inlägg efter inlägg och som på ett visst sätt sammanhåller inläggen. Det finns alltså en gemensam nämnare.
Man kan jämföra min blogg med en trädstam där grenarna (inläggen) står åt olika håll, men hålls samman av stammen.

Jag rotar fram många bisarra och smått surrealistiska aspekter av Sverige, dessa behöver komma fram i dagsljuset för att kunna belysas, diskuteras och stävjas inför framtiden.
Det är en aldrig sinande ström av såväl svenska som internationella nyheter som man tyvärr dagligen måste sålla hårt bland, då jag varken har möjligheter eller resurser att skriva om allting som jag skulle vilja skriva om. Vi lever i märkliga tider, men ingen ska kunna säga att det vid 2000-talets början inte fanns någon som höjde sina röster och försökte göra något åt saken, även om framtida generationer – med all rätt – sannolikt kommer att döma mig och många med mig för det samhälle vi lämnat över i arv, oavsett vilket samhälle vi får.
Jag vill önska alla mina läsare en riktigt god jul, och jag hoppas att ni tar lite välförtjänt vila ifrån all dårskap som jag rapporterar om och kopplar både ned och av.
2012 står för dörren och Karpstryparn II kommer att fortsätta leverera obehagliga men välbehövliga sanningar och namn, och låta läsarna avgöra själva – fjärran från gammelmedias färdigpaketerade och åsiktsfostrande skriverier.
(Ska väl också tillägga att jag har hämtat denna text från http://avpixlat.info/2011/12/23/avpixlat-onskar-god-jul/, men att jag har gjort om den till att handla om min blogg.)

Hur och vart ska ni fira er jul förresten?
Själv kommer jag att göra det med god julmat (t ex mängder med köttbullar, rökt lax, ägghalvor, riktig julskinka, alltså ingen äcklig julkålrot med den falska benämningen vegetarisk julskinka, m.m), mysig musik, mycket tv-underhållning, härlig stämning, julklappar och goda vänner som kommer på besök i morgon och stannar kvar tills på Juldagen.
Jag vill även passa på att önska alla muslimer en god jul med mängder med skinka (från grisar då naturligtvis) och köttbullar.

Även Sveriges samlade mångkultur- och invandringsextremister, t ex statsminister Fredrik Reinfeldt, Expomedarbetaren Alex Bengtsson, Socialdemokraternas förre partiledare Mona Sahlin, Centerpartiets "kannibal"ledare Annie Lööf, Vänsterpartiets avgående kommunistledare Lars Ohly, Aftonbladets chefredaktör Jan Helin, Expressens chefredaktör Thomas Mattsson samt alla fascistiska och rasistiska vänsterextremister som t ex en viss Emil på http://konstnarskretsen.blogspot.com/ önskar jag en god jul också.....trots att de inte förtjänar någon sådan.

Avslutningsvis innan julen står för dörren så bjuder jag på detta träffsäkra inlägg från nyhetssajten Avpixlat:  http://avpixlat.info/2011/12/21/julen-ar-har-stam-upp-en-sang-alla-mangfaldskramare/ .

God Jul på er!

9 kommentarer:

Ma sa...

God Jul på Dig...

Ninja sa...

Ha en skön ledighet...

Karpstryparn sa...

Svar till Ma: God Jul på dig också.

Karpstryparn sa...

Svar till Ninja: Detsamma. God Jul på dig.

Stattinskan sa...

Obehagliga eller inte så föredrar jag alltid sanningar ;-)
En riktigt GOD JUL önskar jag dig

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Jag önskar dig och din familj en riktigt god jul.

Karpstryparn sa...

Svar till Stattinskan: Ja, det är ju det bästa.
God Jul till dig också.

Karpstryparn sa...

Svar till Rolf: Tack detsamma.

eva sa...

Kikar in och önskar dig en fortsatt mysig jul och ett Gott Nytt År:)Stort Grattis till ökningen av dina läsare det här året och håller tummarna på att läsarantalet ökar även nästa år:)