söndag 18 december 2011

Denna vecka minst 1664 läsare samt Rikspolisstyrelsen

I skrivande stund ligger denna veckas läsarantal för denna blogg på minst 1664 läsare. Förra veckan fick jag även någon eller några läsare ifrån Rikspolisstyrelsen, detta skedde den 8:e december kl. 14.24 och den 9:e december kl. 13.37.
Men hur kan jag veta detta då? Jo, det redovisades av övervakningsprogrammet Creeper, längre ner till höger på min blogg finns det nämligen en HTML-kod från Creeper. Om man klickar på en sådan kod så kan man se på vilka tidpunkter och vilka datum som olika myndigheter har varit inne på olika internetsidor och kollat.
Läs mer om det programmet på http://www.gnuheter.org/creeper/ .

Jag misstänker att anledningen till att Rikspolisstyrelsen var inne på min blogg är att den finns med på nyhetssidan Avpixlats Bloggrollslista, enligt Creeper är nämligen Rikspolisstyrelsen inne på Avpixlat titt som tätt och läser.
Läs mer om Rikspolisstyrelsen på t ex http://www.polisen.se/Om-polisen/Polisen-i-Sverige/Organisation/Rikspolisstyrelsen/ och http://sv.wikipedia.org/wiki/Rikspolisstyrelsen .
Men eftersom Avpixlat inte begår något eller några brott så har de som driver nyhetssidan ingenting att frukta.
Och eftersom inte heller jag begår eller har begått någonting sådant så har inte jag heller någonting att frukta.
Däremot är jag väl insatt i den svenska lagen, har nämligen noggrant läst igenom hela Svea Rikes lag några gånger.
Så de som anser att jag bryter emot svensk lag kan därför gå och dra några gamla stinkande gödselsäckar över sig.
Jag har också läst igenom Bloggers användaravtal mycket noggrant, detta för att ingen ska komma och påstå att jag bryter emot deras användaravtal.

På tal om lagbrott förresten så har jag ikväll polisanmält en viss Rune för förtal, han påstod nämligen igår i ett av kommentarsfältena i min blogg att jag har mordhotat honom. 
Detta har jag dock inte gjort, det är en väldig skillnad mellan att tycka en sak om någon och att hota någon.
Hans påstående är alltså enligt svensk lag grovt förtal, därför har jag polisanmält honom. Enligt honom har han i sin tur ikväll polisanmält mig för mordhot.

Men när polisen får se det kommentarsfält som det hela handlar om där mina och Runes kommentarer står så kommer det knappast att bli någonting av det, orsaken är att inget mordhot eller något annat brott existerar.
Däremot kommer de att se att Rune har förtalat mig, detta på ett mycket grovt sätt.
Men blir det någonting utav det så är det MIN polisanmälan som kommer att leda någon vart, jag vet vad jag pratar om eftersom jag har haft att göra med polisen förut när det gäller sådana här saker.
Vid ett tillfälle blev jag uthängd på internet mot min vilja med mitt fullständiga namn, mitt personnummer med alla siffrorna i samt en massa andra uppgifter om mig som faller inom ramen för PUL, alltså Personuppgiftslagen.
Personen som hade hängt ut mig hade blandat ihop mig med en annan person, detta struntade jag naturligtvis i och polisanmälde det hela.
Enligt polisen begick uthängaren brott emot Personuppgiftslagen, men enligt den polisman som jag pratade med så kan de inte hålla på och utreda allting som sker på internet.
För om de gör det så har de inte tid till att utreda brott som sker irl, alltså ute i samhället utanför internet.

Så jag lovar dig, käre Rune, din polisanmälan mot mig kommer knappast att leda någon vart, särskilt inte med tanke på att varken mordhot eller andra hot har förekommit från min sida gentemot dig.
Däremot är det alldeles solklart att det är du som har begått ett brott emot mig, du påstår ju att jag har gjort någonting som jag inte har gjort.
Alltså är det förtal.

Jag ska väl också tillägga att jag själv har blivit mordhotad i en annan blogg som jag drev för några år sedan, vid ett tillfälle fick jag då en kommentar där det bl a stod följande: "Du ska dö, din jävel! Jag ska döda dig!"
DET är mordhot det, Rune!
Vid ett annat tillfälle fick jag tre hot om grov misshandel, detta i samma blogg. Jag polisanmälde mordhotet, men ingenting hände.
Hoten om grov misshandel polisannmälde jag inte, jag pratade nämligen med en polis om det och han sade att det oftast är meningslöst att anmäla sådant bl a på grund av att sådana anmälningar oftast läggs åt sidan beroende på att polisen har så många andra och viktigare brott att utreda.
Eller uttryckt på ett annat sätt: Att anmäla sådant leder i nio fall av tio ingen vart.

Och angående Runes och andra trångsynta idioters tjat om rasist och nazist: De som känner mig eller som på andra sätt vet vem jag är vet att jag varken är rasist eller nazist. 
Men ni känner mig ju inte, inte heller vet ni vem jag är.
Så hur kan ni uttala er om någon som ni inte vet någonting om?
Dubbelidiotiska trögtomtar är vad ni är, och hjärntvättade är ni också!

2 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan! Väldigt dumt att mordhota någon...många läsare har du som vanligt! Hoppas din fjärde advent blev en fin dag! Kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Godmorgon på dig!
Ja, hot rent allmänt är mindre lyckat.
Angående många läsare: Ja, du har många läsare du också. Som jag skrev vid ett tillfälle så var det du som inspirerade mig till att börja redovisa läsarantal per vecka för allmänheten.
Angående fjärde advent: Jajamen, det blev den allt. Hoppas din fjärde advent blev fin den också.
Kramiz