tisdag 20 december 2011

Hoppsan hoppsan, förintelseminister Erik Ullenhag

Igår, alltså den 19:e december, så publicerade DN ( Dagens Nyheter) en artikel skriven av integrationsminister (eller rättare sagt förintelseminister) Erik Ullenhag, i den försöker Ullenhag "motbevisa" det som han kallar för "invandringsmyter".
Men det enda "herr" Ullenhag lyckas med är att återigen bevisa vilken lögnare han är, dessutom är artikeln även oerhört tafatt också.
Här har ni hans lögnartikel: http://www.dn.se/debatt/myterna-om-invandringen-pa-natet-maste-ifragasattas .

Naturligtvis blev Ullenhag efter detta motbevisad så det både skrek om det, räckte till och blev över på t ex  http://robsten.blogspot.com/2011/12/myterna-om-myterna-maste-ocksa.html ,

http://twoinvandrare.blogspot.com/2011/12/politiker-ljuger-om-invandringspolitike.html

och

http://avpixlat.info/2011/12/19/ullenhags-natmyter-ar-obekvama-sanningar/  .

Hör även debatten om det hela mellan Jimmie Åkesson och Erik Ullenhag på http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=4867440 .

"Vår" käre integrationministers uppfattningar och påståenden om sina invandringsmyter (ja, det är ju faktiskt han som tror på myter) visar klart och tydligt vilken "dröm- och lögnbubbla" som han lever innesluten i.
Man undrar ju när, eller rättare sagt om, den ska spricka någon gång.
För med tanke på hur djupt inskränkt som han är så spricker den säkert inte ens den dag då "herr" Erik Ullenhag ligger på sin egen dödsbädd.
Eller också säger han typ följande:

-Hoppsan, hoppsan, jag hade tydligen fel i alltihop. Nåja, det var ju synd för er det. En sista sak innan jag dör bara: Vad ni än gör så var aldrig främlingsfientliga, för då slutar ni bara som jag. Hejdå!

För ärligt talat så är det ju faktiskt han själv som är främlingsfientlig och rasist, alltså är han just precis det som han anklagar invandringskritiker för att vara.
Dessutom kan han precis som vanligt inte heller denna gång nämna exakt vad han menar med uttrycket "rasistiska hemsidor".
Men detta beror ju på att han enbart kommer med svammel.
Men visst, Ullenhag, du som alltid påstår att alla som är invandringskritiker har fel i precis allting som de är emot kan kanske tala om vad du anser är så bra med invandringsbrottslingar som t ex denna:  http://avpixlat.info/2011/12/19/den-importerade-hat-kriminaliteten-anyo/ .

För hur var det nu igen, Erik Ullenhag? Enligt dig så är ju nackdelar med invandring och mångkultur bara myter, enligt dig existerar ju inga nackdelar med sådana saker.
Men finns det fördelar så finns det ju nackdelar, jämför man nackdelar och fördelar med invandring och mångkultur i Sverige så kan man ju lugnt konstatera att nackdelarna överstiger fördelarna minst sagt ganska rejält.
Och detta med en majoritet dessutom.

Men visst, om det inte är så så kanske du kan tala om för mig vad det var som var så bra med en kurdisk muslim som jag hade på min förra arbetsplats. Han kom till Sverige för 10 år sedan, sedan dess har han suttit i fängelse i sammanlagt 8 år för bl a mordförsök.
Men sådana människor tycker ju du är jättebra. Eller?
Jag har för övrigt jobbat med olika sorters invandrare genom åren, men inga av dem som jag har jobbat med har begått så mycket skit, betett sig så illa och haft en så vidrig och förkastlig inställning till andra människor som muslimer har.
Och då ska du också veta att jag har haft mycket med muslimer att göra på olika arbeten som jag har haft.

Men visst, Ullenhag, mångkultur- och invandringsextremister som du har ju alltid rätt, oavsett hur ofta och hur mycket fel ni har.
Och alla vi som av olika anledningar är emot massinvandring och det mångkulturella samhället har alltid fel, oavsett hur ofta och hur mycket rätt vi har.

16 kommentarer:

Svensson sa...

Skitbra. Kritiken mot Ullenhags artikel har varit bred. Man ska inte få komma undan med sådan här statspropaganda.

Karpstryparn sa...

Svar till Fri pdf: Tackar. Ja, det kan man lugnt säga att den har varit.
Nej, absolut inte, och det gör han inte heller. Även rena vänstersidor och vänsterbloggar har kritiserat hans "insats".

Smörblomma sa...

Det är aldrig varken lätt eller rätt att ta folk (flyktingar)från andra länder med sin egen kultur och försöka placera in dem i ett annat land.

Detta lyckas sällan då utlänningarna alltid vill utöva sin egen kultur till varje pris i sitt nya hemland. Ett bättre alternativ vore väl att hjälpa dem på plats och ställe, istället. Vet inte om detta har så mycket med inlägget att göra :)

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Jag tycker att det har med inlägget att göra, ja.

Ninja sa...

Svar: De kanske skulle kallas morderna istället :)
Men egentligen är det väl samma sak med de flesta folk som intar/ockuperar ett annat land...det brukar sällan gå fredligt till.

Karpstryparn sa...

Svar till Ninja: Ja, det har du rätt i. Funderar faktiskt på att skriva ett inlägg om morer, har ju en del faktaböcker hemma om dessa muslimska sjörövare.
Och det jag inte har hemma kan jag ju hitta på internet.

Anonym sa...

De enda bloggarna som faktiskt tror att regeringens hemsida skriver 'lögner' verkar vara av denna typ. Kolla blogglänkarna ifrån DNs artikel; i princip alla bloggar har partifärg brun. Märkligt? Nej egentligen inte. Folk bakom dessa bloggar tror på allvar att dessa myter är sanningar och jag har full förståelse att ni måste få ventilera.

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Då har du fel. För det är inte bara bloggar "av denna typ" som är emot Erik Ullenhags osaklighet, även många vänsterbloggar som t ex bloggen Svensson har kritiserat Erik Ullenhags initiativ: http://www.zaramis.nu/blog/2011/12/20/meningslos-satsning-mot-rasism/ .
Och många av medias journalister har gjort precis likadant.
Som sagt, Anonym, så har du fel.
Däremot är det många som anser att Ullenhags initiativ får rakt motsatt effekt, nämligen att invandringskritiken ökar istället.
Även många som inte är så insatta i det hela börjar engagera sig i kampen emot invandringsextremismen.
Så du kommer nog att få äta upp dina påståenden snabbare än vad du tror, vänta och se.

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Ja, jag tänker nog som Smörblomman...Håller för övrigt på att stressa ihjäl mig just nu...Keep on "Jobbing"! Kramiz

John Solon sa...

Det som i slutändan förundrar mig mest över det här inlägget är varför Hr. Integrationsministern benämns som "Herr" Ullenhag. Vet du något om hans könsillhörighet som inte jag vet?

Ditt övriga resonemang vandrar mellan den föga konstruktiva debatteknik som fötts i och med internets framtåg -- att citera någon man misstycker med, därefter posta en länk och sedan säga "Va? Va? Vad var det jag sa? Enligt dig så är ju nackdelar med invandring och mångkultur bara myter.", snarare än att presentera ett eget resonemang grundat i fakta, sociopolitisk forskning och ekonomiska termer -- och det rent anekdotala. Din mördarkurd (om du tillåtet mig tala kvällstidningsspråk) kontrar jag med min kurdiske frisör som, tro det eller ej, inte är morddömd. Jag kontrar vidare med en kurdisk bartender jag jobbade under vid ett tillfälle. Jag har alltså två icke morddömda kurder gentemot din morddömda. Ska vi fortsätta mäta, eller ta en titt på den brottsstatistik som konstaterar att det finns ett rätt stort antal invandrade svenskar som inte är kriminella?

Gällande Ullenhags initiativ så är jag skeptisk då jag inte ser nyttan med det. Forum För Levande Historia startade som ett upplysningsprojekt om Förintelsen, vilket knappast kan ses som kontroversiellt, och gick vidare till att upplysa om kommunistiska brott, och ska nu tydligen tala om invandring. Skolor ska kunna lära ut värderingar om pluralism och demokrati utan att tala om varför invandring är bra eller dåligt, och meriter av statens enskilda politiska förslag ska inte läras ut i skolor; det är indoktrinering.

I slutändan talar Ullenhag till de redan frälsta, för det är väl ganska klart att jag redan är övertygad, och att han knappast lyckas övertyga dig och dina likar. Han hade hellre fått använda de pengarna och den tiden till insatser för förorternas upprustning och jobbskapande program.

Karpstryparn sa...

Svar till John Solon: Varför jag skriver ordet "herr" inom citattecken är för att förlöjliga honom. Han är en skam för Sverige, dessutom borde han gå en grundlig kurs i demokrati.
Det finns fler än jag som tycker att han borde göra det, t ex en person som har jobbat som journalist på DN.
Läs här vad han har skrivit om Ullenhags "initiativ": http://stenudd.blogspot.com/2011/12/regeringen-vill-att-oliktankande.html .

Angående ditt andra stycke: Kanske det, men det här är min blogg och jag resonerar precis hur jag vill samt publicerar vad jag vill. Detsamma gäller dig själv om du har en blogg.
Angående den kurd som jag nämner i inlägget så är han långt ifrån ensam om sådant, om jag genom åren hade noterat varenda icke-vit eller icke-västerländsk invandrare som jag på olika sätt har haft att göra med som har begått olika sorters brott så skulle du ha fått se på en lista utav sällan skådat slag.
Du borde även ta en titt på den brottsstatistik som konstaterar att det finns ett rätt stort antal invandrare, även vita sådana naturligtvis, som på olika sätt är kriminella.
Alla är det ju naturligtvis inte, men det är intressant att c:a 70 % av alla icke-vita och icke-västerländska invandrare i Sverige är överrepresenterade i brottsstatistiken.
Jag känner för övrigt några invandrare ifrån Makedonien och Kroatien som tycker precis likadant som jag när det gäller sånt här.

Ett annat exempel: Vid ett tillfälle jobbade jag på en arbetsplats ihop med en före detta fängelseintern, han hade suttit i fängelse för grova brott. De fängelser han hade suttit i är Sveriges fyra största.
På dessa fängelser var, enligt honom, lite över 90 % av internerna icke-vita och icke-västerländska invandrare.
Han själv var ifrån Bosnien.

När det gäller Ullenhags "faktasida" så håller jag däremot med dig, Det många som anser att Ullenhags initiativ får rakt motsatt effekt (oavsett vart de står politiskt), nämligen att invandringskritiken ökar istället.
Även många som inte är så insatta i det hela börjar engagera sig i kampen emot invandringsextremismen.

Angående "I slutändan talar Ullenhag till de redan frälsta, för det är väl ganska klart att jag redan är övertygad, och att han knappast lyckas övertyga dig och dina likar. Han hade hellre fått använda de pengarna och den tiden till insatser för förorternas upprustning och jobbskapande program." så håller jag även där med dig.

daniel sa...

ingen av de där bloggarna är varken seriös eller pålästa men eftersom de föder samma myter som dig så tycker du dem har rätt.
bland annat struntar man i statistik där man har undersökt saker och istället hänvisar till att man minsann pratat mer flera personer som tycker annorlunda.

visst integrationspolitiken har gått dåligt men bara för det så ska vi inte kasta ut alla invandrare i landet(vilket SD vill göra).

Något som också irriterar mig är begreppet andra generationens invandrare.
Detta är egentligen svenskar som är födda i sverige och råkar ha utländska föräldrar, ändå räknas de som riktiga invandrare.

Karpstryparn sa...

Svar till daniel:

Angående ditt påstående om att "Ingen av de där bloggarna är varken seriös eller pålästa men eftersom de föder samma myter som dig så tycker du dem har rätt.
bland annat struntar man i statistik där man har undersökt saker och istället hänvisar till att man minsann pratat mer flera personer som tycker annorlunda.": Så fakta är alltså ingenting som du tar till dig.

Angående ditt påstående om att "visst integrationspolitiken har gått dåligt men bara för det så ska vi inte kasta ut alla invandrare i landet(vilket SD vill göra).":
Så fakta är alltså ingenting som du tar till dig. Angående SD så vill de bara slänga ut invandrare som inte sköter sig, läs på lite innan du yttrar dig.

Angående ditt påstående om att "Något som också irriterar mig är begreppet andra generationens invandrare.
Detta är egentligen svenskar som är födda i sverige och råkar ha utländska föräldrar, ändå räknas de som riktiga invandrare.":
Så fakta är alltså ingenting som du tar till dig.

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Det är lugnt, ibland är det ju så.
Kramiz

Anonym sa...

Bra bra. Ullenhag är en tillgång för motståndarna till vansinnet. Ju fler idiotiska uttalanden och skrifter han producerar desdå fler av de PK-vilseförda börjar få upp ögonen.

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Precis.