torsdag 2 juli 2009

Varför ska man hedra en pedofil?

I går stod det i Metro en artikel om Mikael Jackson som hette Jackson ska hedras i ceremoni .

Ingen har väl kunnat undgå att den kände popsångaren (eller ska vi säga pedofilen?) Mikael Jackson för några dagar sedan "gick om hörnet".

Men varför ska man hedra en pedofil?
Jag tänker nu på pedofilskandalerna om honom som har varit väldigt på tapeten och också med all rätt, eftersom han vid gott om tillfällen har utnyttjat barn sexuellt.

De utsatta barnens egna berättelser vittnar ju om detta.

Denna minnesceremoni är alltså ett enda stort hån emot alla de barn som Mikael Jackson har förgripit sig på, men också emot deras föräldrar och alla andra som stod dem nära.

Men visst, om det ska vara på det här viset så ska väl varenda pedofil i hela världen hedras när de dör.
Ja, självklart kännetecknas en bra människa över hur många gånger som han eller hon har förgripits sig på barn.

Snacka om att vi lever i en sjuk värld när man sätter en pedofil, alltså i det här fallet Mikael Jackson, före barn som har utsatts för sexuella övergrepp av densamme.

4 kommentarer:

Lena sa...

Låter skönt, imorgon blir det stranden för oss :)
Kram Lena

Karpstryparn sa...

Härligt. *Kram*

tess sa...

Jag reagerar på ditt inlägg. Vem har bevis för att Michael var pedofil? Det vi vet är det som media har framkommit med. Idag kan det mesta köpas för pengar. Skandaler och även barn kan säljas för att säga saker man vill få ut. Jag försvarar inte honom men jag menar att JAG vet inte, han blev aldrig fälld. Jag är inget fan heller men jag vet att man inte hedrar att han va pedofil eller inte utan för den musik som han gjorde. Han var en stor stjärna och det är detta man hedrar inte om han eventuellt var pedofil.

Tycker inte det är vi den enskilde som ska sitta i ett annat land å ha åsikter om detta för som sagt det vi får se är kanske inte alltid sanningen även om man kan använda uttryck som ingen rök utan eld.

Tess

Karpstryparn sa...

Svar till tess: Det som jag har sett, läst, hört eller på andra sätt räcker gott och väl för mig att anse att han var en pedofil, t ex när det gäller barnens berättelser. Orsaken till att han inte blev dömd var att han köpte sig fri, bl a erbjöds ju de föräldrar vars barn hade drabbats pengar för att hålla tyst.

Hade det gällt en vanlig människa utan kändisstatus så hade han eller hon åkt dit så det skriker om det.

Jojo, det är skillnad på folk och folk.

Det har inte att göra med att jag inte gillar honom, jag skriver min åsikt om det som han hade gort eftersom det i samband med hans död uppenbarligen har glömst bort vilket jag tycker är för jävligt. Det hade glömts bort långt tidigare förresten.