fredag 29 mars 2013

Bli kannibal under påsk och andra högtider, gör en insats

I morgon är det Påskafton med mycket god mat (t ex ägg) och annat trevligt.
Själv kommer jag att äta mycket ägg då....eller rättare sagt, jag hade tänkt det.
Men jag har funderat lite på detta och kommit fram till att det kanske inte är så bra trots allt, särskilt inte i takt med att all miljövänlighet och alla möjliga extrema tankegångar om att värna så mycket om djuren i alla möjliga lägen som över huvudtaget existerar att det blir väldigt överdrivet breder ut sig.
Dag ut och dag in ägnar en del människor nästan hela sin vakna tid åt att hetsa och sprida hat emot alla de människor som tycker om god mat, samtidigt som de värnar om djuren.
Enligt dessa extrema djurvänner är det fel att äta köttbullar, lax, ägg, kaviar och annan animalisk föda under Julen, att äta ägg och annan påskmat under Påsken, att äta sill på Midsommarafton, ja, att äta animalisk föda rent allmänt.
För det viktigaste är ju att värna extremt mycket om djuren, dock är det däremot lite oklart exakt vilka djur de menar.
För som ni vet så finns det ju många olika sorters djurarter, inte minst bland insekternas stora skara.
Värnar alla dessa djurrättsextremister, veganer och andra liknande människor om insekter som t ex spyflugor, bålgetingar, kackerlackor, barkborrar, fluglarver och termiter också? I asiatiska länder äts det ju mycket insekter med god aptit, och i Australien äter fortfarande många aborginer (vilka är Australiens ursprungsbefolkning) olika insekter som t ex stora, näringsrika fjärilslarver.
Och i Afrika äter många delar av naturfolken där insekter också.
Värnar djurrättsextremister, veganer och liknande tokstollar om sådana djur också? Nej, uppenbarligen inte, om de gjorde det så skulle de ju hetsa och sprida hat emot dessa ursprungsbefolkningar också då.
Och gör de det? Svar nej.
Alltså är dessa som påstår sig värna så mycket om djuren enbart genomfalska.

Men visst, jag håller med, man ska värna om djuren.
Därför har jag nu tänkt att pröva på att börja äta människor istället, jag har tänkt att börja med det redan i morgon.
För då är det ju Påskafton.
Om jag tycker att människokött är gott (det bör jag ju göra eftersom det sägs smaka ungefär som kyckling, jag älskar ju kyckling) och upptäcker att det är näringsrikt så kommer jag förmodligen att fortsätta med det.
Som sagt, det är ju viktigt att värna om djuren, om alla människor börjar göra så blir vi så småningom kvitt både överbefolkningen och svälten på vår jord. Och det kan gå snabbare än man tror det.
Dessutom är det ju billigt att vara kannibal, maten kostar ju ingenting och den finns nästan överallt. Sparar på miljön gör man också.
Länge leve kannibalismen alltså!
Och en sak till: Vissa kannibalstammar, t ex på Nya Guinea, lär ju nu för tiden äta människokött endast vid högtidliga tillfällen, vid andra tillfällen äter de annat.
Vad passar då bättre än att inleda sin människodiet i morgon? Påsken är ju verkligen en riktig högtid den.

Sammanfattningsvis: Bli kannibal, värna om djuren!
Och inte bara under högtider, utan också året runt.
Vilken bra lösning, va?

Glad Påsk på er!

torsdag 28 mars 2013

Djurrättsextremister och muslimer vill utrota påsken

Till helgen är det påsk med bl a mycket gott att äta, t ex ägg.
Men i samband med denna helg dyker det, liksom vid alla andra större helger, upp trångsynta och lobotomerade djurrättsextremister som hävdar att det är djurplågeri att äta god mat av olika slag.
Deras motivering till sådant är oftast att "man måste tänka på djuren".
Eftersom jag är en stor djurvän är jag självklart emot djurrättsextremister av olika slag, finge jag och många andra med mig bestämma så skulle dessa absurda idioter förpassas till planeten Pluto (som gränsar till vårt eget solsystem) med omedelbar verkan och stanna där för tid och evighet.
För som sagt, dessa pappskallar har i princip aldrig några argument, de vet ju inte ens vad ordet argument betyder.
Ännu har jag dock inte hört talas om eller läst om någon som har hävdat att det är djurplågeri att dricka snaps på midsommarafton eller Julafton, men det kommer säkert det också.

I måndags läste jag nämligen en insändare i NWT (Nya Wermlandstidningen) som propagerade för att hönor inte ska få existera, detta för att man måste värna om djuren. Personen ifråga som hade skrivit den hade skrivit under den med signaturen "Henrik Scheutz".
Hur tänkte denna idiot? Tänkte han över huvudtaget, och i så fall vart någonstans?

I insändaren stod det bl a följande:

"De numera tillåtna burarna är modifierade burar som innehåller sandbad, rede och sittpinne. Dessa burar är dock inte mycket bättre än de gamla. De flesta hönor som inte lever i burar vistas inomhus i stora stallar, vilket inte heller är någon bra miljö. Man får ha högst nio hönor per kvadratmeter i envåningssystem för frigående höns."

Okej, herr pappskalle, du tror tydligen att allting går att lösa på en sekund du, om så vore så hade vi ju inga krig på jorden t ex. Men nu är det ju inte så.
Och vaddå "Dessa burar är dock inte mycket bättre än de gamla."?
Nej, men det är väl bättre än att hönorna springer runt i is och snö, va? Eller skulle du själv vilja göra det kanske, om du vore en höna?
Och sedan det här med att de flesta hönor som inte lever i burar vistas utomhus i stora stallar.
Jaha, och vad är det för fel med det då? Bättre än burar, eller hur? Du menar ju själv att höns ska kunna gå omkring fritt, med stor risk för att räven tar dem.
Insändaren ifråga är så full av självmotsägelser att jag inte riktigt vet vart någonstans jag ska börja, denne Scheutz skulle lika gärna kunna vara muslim istället för djurrättsextremist.
Både dessa sorters människor är ju för djurplågeri.

En annan galenskap som står i insändaren är denna:

"En höna är lönsam i äggindustrin under ungefär ett och ett halvt år. Efter det dödas hon."

Jaha, och? Om sådana som Henrik Scheutz fick bestämma så skulle "slit och slänget" med mat öka någonting så extremt katastrofalt att det är fullständigt vanvettigt.
För när man har dödat hönan så äts den ju upp, den går alltså inte till spillo.
Hade Scheutz däremot skrivit att det är viktigt att hönan dödas på ett snabbt, smärtfritt och humant sätt så hade jag däremot hållit med.
Men nu gjorde han ju inte det, alltså är han ingen djurvän.

Det enda som är sant i insändaren är att "Hönor är sociala djur med stort behov av rörelse, sällskap och samspel med andra individer. De har också ett stort behov av att söka föda. Det är viktigt att hönor har stort utrymme för att röra sig, söka föda och kunna gå undan från gruppen för att få lugn och ro", resten är däremot till största delen totalt bullshit.
Det hade varit bättre om denne Scheutz hade varit ärlig istället, det han egentligen menar är ju att hönor måste utrotas. Man måste ju värna om dem.
Hmmmm, okeeej, att utrota en djurart är detsamma som att värna om den alltså. Men vad bra, då vet vi det, där har vi alltså förklaringen till alla krig människor emellan som har skett världshistorien igenom: De krigande värnade om varandra helt enkelt.
Tänk att ingen har kommit på det tidigare.
Bravo, Henrik Scheutz!

Men det är inte bara djurplågeri som djurrättsaktivister och muslimer har gemensamt med varandra, de vill också utrota påsken.
För vad muslimer tycker om kristna seder och kristendom, ja, det är ju välkänt vid det här laget.
Se bara på vad de gör emot Egyptens kopter t ex.

Läs hela insändaren på http://www.nwt.se/asikter/insandare/article1278599.ece?service=refresh .

fredag 22 mars 2013

Ser vi ett tecken på Fredrik Reinfeldts egentliga sexuella läggning denna vecka?

Ni som har hängt med i mediasvängen denna vecka har säkert märkt att den hitills har dominerats av följande två händelser.
1. Fler uteslutningar i Sverigedemokraterna av dess partiledning.
2. Migrationsminister Tobias Billströms uttalanden om vilka det är som gömmer illegala invandrare.

När det gäller punkt 1 så är det naturligtvis helt fel av Sverigedemokraternas partiledning att utesluta folk på löpande band, detta på så motsägelsefulla grunder att man minst sagt häpnar.
Märk nu att jag kritiserar själva partiledningen, inte själva partiet alltså.
Det verkar som om Jimmie Åkesson, Björn Söder m.fl i partiledningen har missuppfattat ordet parti grovt, man bygger inte ett parti genom att försöka slå rekord i antalet uteslutningar.
Visst, att ett parti som kommer in i riksdagen så småningom blir lite politiskt korrekt är oundvikligt, den stora frågan är däremot hur mycket.
Med andra ord: Ett parti som går till val på att vara motståndare till PK-etablissemanget kan samtidigt inte bli mer och mer likt detta, då blir det hela minst sagt väldigt motsägelsefullt.
Inget parti kan existera utan medlemmar, så enkelt är det. Att "sopa rent framför egen dörr" är en sak, att rasera hela förstutrappen samt eventuellt tak till är någonting helt annat.
SD:s partiledning gör alltså helt fel, dessutom är det hyckleri på högsta nivå när man väljer att utesluta en del mindre ledamöter på grund av vissa uttalanden m.m medans man behåller personer inom partiledningen som har gjort liknande uttalanden m.m.

Sedan har vi punkt 2, alltså det här med att migrationsminister Tobias Billström har sagt sanningen om vilka människor det är som gömmer illegala invandrare och "flyktingar" i Sverige.
För som ni vet så sade han ju att de som gör sådant inte alls är blonda och blåögda.
Nåja, nu är det ju faktiskt så här att det inte enbart är sådana som gör det, även om de flesta är det. Det finns även vissa svenskar som begår lagbrott på den punkten och som även har fått pris för det, jag tänker nu bl a på en viss kärring som borde ha åkt i fängelse för detta.
För enligt svensk lag så är det inte bara ett brott att befinna sig illegalt i Sverige, det är också ett brott att gömma illegala "flyktingar" och invandrare, samt att gömma sådana som av olika skäl ska utvisas.
Om ni inte tror mig så fråga polisen.

Men åter tillbaka till migrationsministern.
Jag håller med de personer som anser att det som han sade är ett utspel för att försöka locka folk som sympatiserar med Sverigedemokraterna till att rösta på Moderaterna istället.
Men lik förbaskat ska han ha rätt att säga saker utan att herr Rävfjärt (ursäkta, Reinfeldt, menar jag) är framme och rycker honom i öronen hela tiden.
Hur fasen ser det ut i väljarnas ögon egentligen? En statsminister som hela tiden rycker en av sina ministrar i öronen? Jag tror att jag börjar förstå den egentliga orsaken till varför det tog slut mellan Fredrik Reinfeldt och hans fru, hon kom på honom med att vara homosexuell helt enkelt.
Att statsministern hela tiden är på sin migrationsminister verkar ju lite märkligt annars.
Vad blir det nästa gång tro? Går Reinfeldt ut i media och säger att han har tröttnat på Billström, och istället hoppar på Anders Borg i hans rum vid lämpliga tillfällen?
Den journalist som kommer med det scoopet lär ju skrivas in i historieböckerna för eviga tider.
Undrar just vad Reinfeldts kommentar skulle bli då? Kanske följande?:

"Jag kommenterar inte enskilda ärenden, vad jag och Borg gör på våra rum är våra egna saker."

Jaha, sexleksaker då eller? Smaskiga detaljer alltså, lite glidmedel, en 2-liters Coca cola-flaska och saken är biff!

Läs mer om Tobias Billström-tjafset på bl a följande:

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1442940-billstrom-bad-om-ursakt-igen ,

http://www.expressen.se/nyheter/tobias-billstrom-pressades-i-riksdagen/ ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/statsvetare-billstrom-som-schwarz-med-gult-kort_8020654.svd ,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16460549.ab ,

http://www.dn.se/nyheter/politik/billstrom-bad-ater-om-ursakt ,

http://www.exponerat.info/reinfeldt-och-billstroms-apspel-om-massinvandringen-halshuggs-i-en-skarp-kronika/

och

http://realtid.se/ArticlePages/201303/20/20130320163230_Realtid632/20130320163230_Realtid632.dbp.asp

onsdag 20 mars 2013

Värmlandsgruppen 14/7:es namninsamling om folkomröstning angående invandringen

Om jag säger "invandring", vad tänker ni då? Ja, en del av er tänker säkert att invandring bara är bra.
Till er som tycker så: Bor ni på planeten Pluto som tidigare låg i vårt solsystem, men som sedan några år tillbaka ligger i ett solsystem som gränsar till vårt? För inte fasen bor ni i den svenska verkligheten i alla fall, den saker är klar.
Den invandring som de senaste 25 åren har drabbat Sverige, alltså massinvandringen, finns det absolut ingenting som är bra med....såvida man inte anser att mängder med grov brottslighet som t ex mängder med våldtäkter (t ex gruppvåldtäkter), mord, knarkhandel, rasism emot svenskar och andra vita människor, samt en hel del andra liknande saker, är bra.
Men i takt med att allt detta varje minut och varje timme ökar, detta med den politiskt korrekta medians (t ex Aftonbladet, Expressen och Dagens Nyheter) och politiskt korrekta politikers (t ex Fredrik Reinfeldt, Mona Sahlin och Stefan Löfven) goda minne om alla människors lika värde, så ökar också motståndet varje dag och i ungefär samma omfattning.
Men visst, grov brottslighet är jättebra det, i alla fall om den är icke-vit och icke-västerländsk.
De flesta människor i Sverige, i alla fall de som är verklighetsförankrade, är dock trötta på allt detta. Och fler och fler blir de.

Några av de som har tröttnat på denna utveckling och som vill göra något åt den är en grupp vars namn är Värmlandsgruppen 14/7. Ett av denna organisations/förenings mål är att få till en folkomröstning om invandringen.
Saxat från en artikel om detta på organisationens hemsida:

Sverige har under de senaste decennierna haft en väsentligt mer omfattande invandring än någonsin tidigare i sin historia. Jämfört med jämförbara länder intar Sverige en extrem tätposition. Alla bör kunna vara överens om att denna invandring sedan 1980-talet i grunden påverkat vårt samhälle:

• Den demografiska förändringen syns i gatubilden
• Den återspeglas också i statistik
• Invandringsrelaterade problem dominerar nyhetsflödet.


NU är det rimligt att svenska folket får ta ställning till den fortsatta kursen i invandringspolitiken och i en folkomröstning kan välja mellan två alternativ:
• JA till en kursomläggning – där svenska intressen sätts i förgrunden.
• NEJ till en kursomläggning – fortsättning av den hittills förda invandringspolitiken
."

Man har helt enkelt som mål att driva igenom en folkomröstning om invandringen till Sverige, första steget mot detta är att alla de som är trötta på invandringen och alla enorma nackdelar med den skriver på en namninsamling om en sådan folkomröstning.
I den folkomröstningen ska folket få rösta om Sverige bör fortsätta att ta emot storskalig invandring av människor som inte kan eller vill försörja sig själva, som inte är efterfrågade på arbetsmarknaden, och/eller saknar reella asylskäl.

Initiativet är partipolitiskt oberoende.

Men vad är då Värmlandsgruppen 14/7 för någonting? Jo, det var nämligen den gruppen som arrangerade en viss demonstration den 14 juli i Grums förra sommaren angående Grums kommuns beslut om att vräka skötsamma svenska hyresgäster där till förmån för "ensamkommande flyktingbarn." Därav siffrorna -datumet- i Värmlandsgruppens namn.
Men fram tills en tid tillbaka så hette organisationen Svenska folkrörelsen.
Om Värmlandsgruppen 14/7 kan man läsa bl a följande på dess hemsida:

"Föreningens mål är att mobilisera lokalt och med tiden riksomfattande stöd och beskydd i de allt vanligare förekommande fall som medborgerliga rättigheter och intellektuell frihet kränks och utsätts för grupptryck, utpressning och vuxenmobbning i och av ett politiskt motiverat maktmissbruk.
 
Åsiktsförtryck ska motverkas och absolut nödvändig attitydförändring tillbakavändas och genomdrivas.
Detta görs genom opinionsbildande arbete, information, markerande demonstrationer, undersökande journalistisk verksamhet, öppna möten, och i samarbete med likasinnade föreningar och organisationer.
Undantagna samarbete är politiska partier, då folkrörelsen är politiskt transparent och detta med hänsyn till medlemmarnas inga och eventuellt privata hållna och från varandra olika politiska sympatier. Allt är politik, men utan åsiktstolerans som plattform finns ingen demokratisk opinionsutveckling kvar
."
 
Läs mer om namninsamlingen och Värmlandsgruppen 14/7 på följande:
 
 
 
 
Man kan också donera pengar till Värmlandsgruppen 14/7, information om hur man gör det finns på http://folkrorelsen.org/donera/ .
 
Det är bra att det finns organisationer, föreningar och partier som är emot den vansinniga invandringen och de makthavare som är för den.
Men självklart behövs det fler.
Nåja, många bäckar små leder till en stor å.
För den är nämligen på väg att bli......JÄTTESTOR!

måndag 18 mars 2013

Reinfeldt anklagade paddor för att öka brottsligheten i Sverige

I lördags så hade Moderaterna sitt s k Sverigemöte i Karlstad, närmare bestämt i CCC:s lokaler där.
Men det var ett märkligt och tafatt möte, ögontjänande krav krävdes utan några egentliga lösningar från statsminister Reinfeldt angående den ökande brottsligheten i Sverige, paddor påstods öka brottsligheten bl a osv.
Det där om paddor, ja, vad ska man säga? Bara det att statsminister Fredrik Reinfeldt inte vet vad han pratar om den här gången heller.
För om vi hade fått in en ny paddart i Sverige så hade landets naturvänner jublat i högan sky, inte minst Sveriges terrarieföreingar då.
En sak är i alla fall fullständigt glasklar....eller rättare sagt två saker.
1. Reinfeldt verkar inte veta att det heter Ipod (han vet väl inte vad ipad är heller), och inte padda. För paddor är ju djur, inte bärbara mediaspelare alltså. Eller?
2. Reinfeldts prat i all ära utan någonting annat än "spel för galleriet-lösningar" på hur man löser den ökade brottsligheten i Sverige är ingenting annat än "röstfläsk", t ex struntar han i den brottslighet som är den största av dem alla.
Vilken är det då? Jo, invandringsbrottsligheten, alltså den mångkulturella brottsligheten. Och allt detta med allt det genomfalska tjatet och gnatet om alla människors lika värde.

Det enda bra som Reinfeldt kom med var att brott ska utredas även gällande brottslingar som är under 15 år.....fast utan att straffmyndighetsåldern ska sänkas då. Alltså blir det förslaget underkänt det också.
Men visst, är man politiskt korrekt politiker så är man, man har då alltså annat att göra än att göra livet till en säkrare tillvaro för vanliga människor medans man själv sitter på så höga "stolar" att ingen brottslighet i världen kan komma åt en.
Det skulle väl möjligtvis vara en muslimsk atombomb då!
Statsministerns hån mot Socialdemokraterna var det däremot inget fel på.
Men när det kommer till kritan så var det faktiskt det enda som var bra, dock är ju väljarna minst sagt ganska trötta på all pajkastning riksdagspartierna emellan.
Det enda riksdagspartiet som kan vara sakligt är uppenbarligen Sverigedemokraterna, de övriga riksdagspartierna har fastnat i pajdegen fullständigt!
Men som sagt, är man PK så är man.

Läs mer om Moderaternas Sverigemöte i lördags på t ex följande:

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/reinfeldt-pratade-brott-och-straff ,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16425160.ab ,

http://www.expressen.se/nyheter/borgs-ironiska-besked-till-sina-partikamrater/

och

http://www.svt.se/nyheter/sverige/9-00-reinfeldt-talar-pa-moderaternas-sverigemote .

Och slutligen lite information till Fredrik Reinfeldt om Ipods, eftersom han tydligen inte verkar veta vad det är för någonting (OBS! Informationen kostar dig ingenting, Reinfeldt, den är helt gratis):
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ipod .

måndag 11 mars 2013

Dan Park är Nordens bästa gatukonstnär, oavsett vad vissa tycker

Få har väl vid det här laget undgått att hört talas om gatukonstnären Dan Park, ni vet han som har blivit känd på grund utav bl a en viss humoristisk affisch föreställande en bild på den lättkränkte negern Jallow Mamodou (medlem i Afrosvenskarnas riksförbund) med en rolig text till.
Och i lördags under anti-REVA-demonstrationen i Malmö, alltså den där ett par hundra personer hade samlats för att protestera mot lag och ordning i Sverige, så var det dags för Dan Park att återigen göra ett nytt och slagkraftigt mästerverk.
Vad bestod detta i då? Jo, till skillnad från de som var där och demonstrerade så ville han visa att han brydde sig om de illegala invandrarna/"papperslösa flyktingarna", detta genom att ge dem gratis toalettpapper att torka sig i arslet med.
Men inga ville ha något toalettpapper, inte heller de "demonstranter" som var där eller vakterna.
Däremot ansåg en vakt att Park inte hade rätt att varesig vara där eller ägna sig åt konst.
Själv tycker jag att Dan Park gjorde en mycket bra sak. Snacka om att sätta kronan på verket, så att säga, eller i det här fallet: Att sätta ett toalettpapper i handen på någon behövande "papperslös".
Men det kom ju ingen, alltså blev det lite svårt.
Så här skrev han om det hela på Facebook efteråt:

-Ja det finns inga papperslösa tydligen, men illegala snyltare verkar det finnas gott om.

Han sade också följande, detta till Realisten.se:

- Jag ska försöka sy ihop en Ku Klux Klan-dräkt och använda vid rätt tillfälle. Om det dyker upp någon demo för rättigheten att bära niqab. Eller så får jag söka jobb i min Ku Klux Klan-dräkt och kräva att få bära min religiösa klädsel eftersom muslimer får göra det.

Heja Dan Park, säger jag bara!
Så här mycket toalettpapper hade han med sig förresten:

 
och
 
Här har ni hans blogg också: http://lidlday.blogspot.se/ .

söndag 10 mars 2013

Regeringen vill förbjuda bågskytte och pilkastning för att stoppa grova vapenbrott

Att Sverige är dårhuslandet nr 1 när det gäller mängder med saker och att vi ständigt slår nya rekord i idioti fick man läsa ytterligare ett bra bevis på i morse.
Regeringen ska nu återigen göra saker som man tror ska stoppa grov brottslighet, i det här fallet vill man stoppa illegala vapen genom att, hör och häpna, kriminalisera sporter där vapen är en betydande del i dem.
Detta innebär alltså att t ex bågskytte och pistolskytte blir totalförbjudna i Sverige, förmodligen gäller detta dart (alltså pilkastning) också.
För det gäller ju förbud emot vapensporter, om det sedan rör sig om automatvapen eller inte verkar inte spela någon större roll.
Saxat från en artikel om detta på Fria Tider:

"Förra året genomförde forskaren Erik Lakomaa vid Handelshögskolan i Stockholm en studie, Safe Storage and Thefts of Firearms in Sweden: An Empirical Study, (finns som PDF här) som omfattar samtliga 3 336 polisrapporter om vapenstölder som har upprättats i Sverige under perioden 2003–2010.
Enligt studien har endast ett helautomatiskt vapen stulits från en sportskytt under perioden 2003–2010, samtidigt som inte ett enda sådant vapen har påträffats i samband med brottslighet i Sverige.
Mot bakgrund av detta framstår det som märkligt att regeringen vill förbjuda en hel idrottsgren och – förutom vad gäller vissa unika samlarföremål – helt avskaffa möjligheten att på laglig väg äga helautomatiska vapen. Tusentals illegala vapen flödar in i Sverige från Europa varje år, och samtidigt lägger man ett förslag som ska komma tillrätta med problemet att ett enda helautomatiskt vapen har stulits från en legal vapenägare under åtta års tid."

Ja, vad säger man? Själv tycker jag att följande kommentar från en läsare sammanfattar det mycket bra:

"Istället för att sätta hårt mot hårt och döma kriminella som bär vapen till kännbara straff är det kollektiv bestraffning som gäller i dårhuslandet Sverige. Ungefär som att alla måste bära blöja för att någon pinkar i sängen."

Läs mer om denna idiotiska och absurda satsning på http://www.friatider.se/regeringen-forbjuder-idrottsgren-vill-losa-ett-problem-som-dock-inte-finns-visar-studie .

onsdag 6 mars 2013

Venesuelas president Hugo Chávez sörjs av svensk PK-media

Gårdagen var en stor sorjedag för svensk PK-media a la' Aftonbladet, Expressen och liknande, då stod det nämligen klart att Venesuelas president Hugo Chávez är död.
Så varför skulle de inte sörja honom? Han var ju diktator, kommunist, samt en massa andra "trevliga" saker. Och eftersom större delen av svensk PK-media är extremt mycket åt vänster så sörjer de ju honom, detta är det ingenting konstigt med.
Däremot är det skrämmande och totalt oacceptabelt att en övervägande majoritet inom den svenska PK-median stödjer en ideologi som är ansvarig för folkmord på minst 120 miljoner människor.
Vilken ideologi är det då? Jo, kommunismen.

Relaterade länkar om Hugo Chávez död:

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.1362087-venezuelas-president-hugo-chavez-ar-dod ,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16361662.ab ,

http://www.expressen.se/nyheter/venezuelas-president-hugo-chavez-ar-dod/ ,

http://www.expressen.se/nyheter/chavez-anhangare-till-attack-mot-journalister/  ,

https://www.realisten.se/2013/03/06/hugo-chavez-ar-dod/ ,

http://www.friatider.se/venezuelas-president-dod .

tisdag 5 mars 2013

Pirate Bay = Snöbollen som fick en fristad i helvetet?

Igår så skedde det en sak som man lugnt kan säga saknar motstycke när det säger motsägelsefullheter i den stora vida världen.
För då påstods det nämligen att grundarna av världens största och mest omtalade fildelningssajt, alltså Pirate Bay, hade fått en fristad i en av världens värsta diktaturer, nämligen det kommunistiska landet Nordkorea.
Eller uttryckt på ett annat sätt: Tre snöbollar skulle ha fått en fristad i ett av världens mest rödröda helveten!
Så här sade grundarna själva om det hela:

"Det är en verkligt ironisk situation. Vi har kämpat för en fri värld och våra motståndare är mestadels enorma företag i USA, en plats där frihet och yttrandefrihet sägs hållas högt.
Och till vår hjälp kommer en regering som i vår del av världen är kända för att fängsla människor på grund av deras tankar och förbjuder tillgången till information."

Jag skulle dock vilja lägga till ordet motsägelsefullt till det hela, det hela visade sig ju vara en bluff gentemot svensk PK-media från Pirate Bays grundare, däribland Peter Sunde. Detta för att visa hur lätt det är att bli lurad, samt att Pirate Bays grundare och skapare kan internet bättre än sina motståndare
Jag menar, här har vi tre verkligt begåvade och smarta killar som är förföljda och jagade utav bara helvete, detta på grund utav att de endast har startat en fildelningssajt där de som finns på sajten själva lägger upp och laddar hem saker.
Alltså är det inte skaparna av sajten som är skyldiga till något, ansvaret ligger på de andra, så att säga.
Men eftersom det på grund utav olika säkerhetssystem inte går att komma åt de som lägger upp eller laddar hem musik, filmer och mycket annat på Pirate Bay så försöker USA & Co komma åt sajtens skapare istället.
Och det såg man ju hur det gick sist.
Eller vad sägs om skadestånd på sammanlagt 46 miljoner kronor som ingen kan betala? Pirate Bay-rättegången var ju ett enda stort jättefiasko, där ingen i främst den amerikanska upphovsrättsindustrin fick så mycket som ett genomsnorigt snorpapper ens.
Nej, istället blev det "HOST HOST", så att säga.

Men likväl, att den kommunistiska diktaturen Nordkorea skulle upplåta en fristad åt Pirate Bay och därmed försvara yttrandefriheten och åsiktsfriheten på internet får nog minst sagt anses vara en meganyhet av sällan skådat slag. Så på ett sätt var det faktiskt lite synd att nyheten inte var sann.
För är det någonting som kommunistiska länder och deras regimer är kända för så inte är det att försvara åsiktsfrihet och yttrandefrihet inte, nej, istället är det alltid (liksom nu) frågan om diktatur, förtryck och folkmord!

Läs mer om det hela på t ex följande:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16354626.ab ,

http://www.journalisten.se/nyheter/pirate-bay-lurade-medier-om-flytt-till-nordkorea ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/the-pirate-bay-i-nordkorea-trolig-bluff_7967366.svd ,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16360989.ab ,

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3651239.ece ,

http://www.dn.se/nyheter/varlden/pirate-bay-erkanner-bluffen .

måndag 4 mars 2013

Antidemokratiskt av Sverigedemokraternas partistyrelse

Idag står det klart att en representant för Sverigedemokraterna, i det här fallet en lokalpolitiker för partiet, hotas av att uteslutas från det.
Att människor kan bli uteslutna ur det och det sker ju, se bara på t ex Transportarbetarförbundet som utesluter sverigedemokrater på löpande band enbart för att de röstar på SD.
Att utesluta människor på grund av deras politiska tillhörighet är naturligtvis både antidemokratiskt och dessutom helt fel, lika fel är det att av SD:s partiledning vilja utesluta en SD-representant för att han skriver om någonting i egenskap av sig själv och att han gör klart att han gillar ett visst band.
Denna person har alltså inte på något sätt uttalat sig i partiets namn, om han hade gjort det så hade det naturligtvis varit en helt annan sak.
Så här står det om det hela:

"Ännu en sverigedemokratisk lokalpolitiker hotas av uteslutning, uppger Nyheter24. Det är ordförande för SD i Flen, Bengt Nilsson, som på Facebook bland annat skrivit att ”gruppvåldtäkter är ett fenomen som följt invandringen”.
— Det är uppenbart att han inte kommunicerar i enlighet med partiets kommunikationsplan och etiska riktlinjer för sociala medier, säger Martin Kinnunen, Sverigedemokraternas presschef, till Nyheter24.
Nilsson har även ”gillat” bandet Pluton Svea på sin Facebookprofil."

Att lokalpolitikern riskerar att bli utesluten ur sitt parti på grund utav att ha uttalat sig och gjort detta privat är ju som om en muslim i al-Qaida skulle bli utesluten ur sin organisation för att ha sprängt en bil med en massa amerikanska senatorer i.
För alla kan ju inte gilla samma musik, ha samma åsikter om allting osv. Om så vore skulle vi ju ha en värld som få människor ville leva i, detta tror jag till och med att Martin Kinnunen håller med om.
För Pluton Svea finns ju inte längre (de låtar som det är frågan är ju gjorda för hela 20 år sedan), det gör däremot mängder med invandringsproblem.
Bengt Nilsson har ju som sagt inte uttalat sig i partiets namn.

Läs mer om det hela på bl a följande:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-politiker-hotas-av-uteslutning_7965296.svd ,

http://hd.se/inrikes/2013/03/04/sd-politiker-hotas-av-uteslutning/ ,

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article16353280.ab ,

https://www.realisten.se/2013/03/04/annu-en-sverigedemokrat-riskerar-att-uteslutas/ ,

http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-politiker-hotas-av-uteslutning-1 .