måndag 11 mars 2013

Dan Park är Nordens bästa gatukonstnär, oavsett vad vissa tycker

Få har väl vid det här laget undgått att hört talas om gatukonstnären Dan Park, ni vet han som har blivit känd på grund utav bl a en viss humoristisk affisch föreställande en bild på den lättkränkte negern Jallow Mamodou (medlem i Afrosvenskarnas riksförbund) med en rolig text till.
Och i lördags under anti-REVA-demonstrationen i Malmö, alltså den där ett par hundra personer hade samlats för att protestera mot lag och ordning i Sverige, så var det dags för Dan Park att återigen göra ett nytt och slagkraftigt mästerverk.
Vad bestod detta i då? Jo, till skillnad från de som var där och demonstrerade så ville han visa att han brydde sig om de illegala invandrarna/"papperslösa flyktingarna", detta genom att ge dem gratis toalettpapper att torka sig i arslet med.
Men inga ville ha något toalettpapper, inte heller de "demonstranter" som var där eller vakterna.
Däremot ansåg en vakt att Park inte hade rätt att varesig vara där eller ägna sig åt konst.
Själv tycker jag att Dan Park gjorde en mycket bra sak. Snacka om att sätta kronan på verket, så att säga, eller i det här fallet: Att sätta ett toalettpapper i handen på någon behövande "papperslös".
Men det kom ju ingen, alltså blev det lite svårt.
Så här skrev han om det hela på Facebook efteråt:

-Ja det finns inga papperslösa tydligen, men illegala snyltare verkar det finnas gott om.

Han sade också följande, detta till Realisten.se:

- Jag ska försöka sy ihop en Ku Klux Klan-dräkt och använda vid rätt tillfälle. Om det dyker upp någon demo för rättigheten att bära niqab. Eller så får jag söka jobb i min Ku Klux Klan-dräkt och kräva att få bära min religiösa klädsel eftersom muslimer får göra det.

Heja Dan Park, säger jag bara!
Så här mycket toalettpapper hade han med sig förresten:

 
och
 
Här har ni hans blogg också: http://lidlday.blogspot.se/ .

Inga kommentarer: