onsdag 10 mars 2010

En ny Josef Fritzl?

Våldtäkter är ett utav de mest vidriga och avskyvärda brott som finns, i muslimska länder och kulturer är det legalt med våldtäkter.
För där är det inte den person som begår våldtäkten som är boven, utan offret.

Ett exempel på det skedde i Saudiarabien för 2 år sedan, då 5 män kidnappade, misshandlade och våldtog en kvinna i 20-årsåldern.
Gärningsmännen var några år äldre än kvinnan.

Men blev våldtäktsmännen dömda för brottet? Ånej, istället var det kvinnan som blev dömd, hon dömdes till 30 piskrapp.

Men varför? Jo, för att hon hade befunnit sig med män som hon inte var släkt med.

Men visst, islam är en bra religion, va? Och visst är våldtäkter kulturberikning?

I Sverige finns det nämligen människor som på fullaste allvar anser det sistnämnda, jag syftar nu på på människor som förespråkar invandring och det mångkulturella samhället i alla lägen.

Men bryr de sig om våldtäktsoffer? Svar: Nej!

Nej, en kvinna som blir våldtagen i Sverige utav en invandrarvåldtäktsman eller "flykting" får skylla sig själv, särskilt om hon är svensk.

Visst, det finns ju många sorters invandrare, men de som kommer ifrån muslimska länder i Mellanöstern ( t ex Turkiet och Irak) och ifrån afrikanska länder som t ex Somalia och Sydafrika är överrepresenterade i svensk våldtäktsstatistik.

Detta gäller både första och andra generationens invandrare, kolla BRÅ:s statistik så får ni se.

Anledningen till att jag tar upp det här med våldtäkter och våldtäktsmän är en artikel som ikväll stod på SVT text-tv.

Den löd så här:

Våldtogs i 25 år - får ursäkt

Två brittiska kvinnor som under en 25-årsperiod våldtagits och gjorts gravida av sin far fick idag en formell ursäkt av de myndigheter som borde ha skyddat dem.

Fadern dömdes till livstids fängelse 2008 för att ha våldtagit och gjort sina två döttrar med barn 19 gånger. Döttrarna födde nio barn, som lever i dag.

Ursäkten kom efter att en utredning visat att familjen haft kontakt med 28 olika barnskyddsinrättningar och runt 100 anställda på dessa under sammanlagt 35 år.

Mer om det hela finns att läsa på bl a http://www.dn.se/nyheter/varlden/ursakt-for-brittiskt-fritzl-fall-1.1059143 , http://www.gd.se/nyheter/utrikes/1.1874525-ursakt-for-brittiskt-fritzl-fall och http://www.blt.se/nyheter/tt_utrikes/ursakt-for-brittiskt-fritzl-fall(1817952).gm .

Jag blir inte förvånad om det är en invandrare eller s k "flykting" ifrån någon av de delar utav världen som jag har nämnt som har begått detta vidriga och avskyvärda brott, med tanke på vad som är tillåtet där.

En annan orsak till varför jag tror det är myndigheternas oerhörda slapphet i det här fallet med tanke på hur mycket det daltas med invandrare och "flyktingar" ifrån vissa delar utav världen, bl a på grund utav den patetiska rädslan för att bli kallade för rasister.

Nej, visa var skåpet ska stå istället, och släng ut dessa avskum ur landet. Om det sedan är ur England, Sverige eller något annat västerländskt land spelar ingen roll, nej, avskummen ska ut, punkt slut.

Eller rättare sagt: Inför dödsstraff i samtliga västerländska länder på brott som våldtäkt, och när straffet är verkställt så slänger man ut liket/liken istället!

Eller varför inte det straff som en seriemördare blev dömd till i ett land som ligger i närheten utav den sovjetiska gränsen (landet ligger någonstans i EuraAsien, eller i närheten av det, minns dock inte vilket det är eftersom det var säkert 7-8-9 år sedan jag läste om det):

Han blev avrättad genom att få samtliga "leder" (t ex händer, armar, fötter och ben) avhuggna, därefter sänktes han ner i ett syrakar och kedjorna drogs inte upp förrän det inte fanns någonting kvar av honom.

Det kallar jag straff det!

När det gäller fadern, alltså han som det står om i artikeln, så har han stora likheter med Josef Fritzl i Österrike, ni vet han som våldtog sin ena dotter hela 3000 gånger under 24 års tid och som fick barn med henne, varav ett utav dem eldades upp i en ugn under huset.

Dessa saker skedde under en specialbyggd källare under Fritzls hus, och orsaken till att dessa vidriga dåd upptäcktes var att han vid ett tillfälle körde sin dotter till ett sjukhus.

Vad tycker ni att man ska göra med sådana här svin/avskum?

Finns det något straff som är för hårt för våldtäktsmän?

Det tycker i alla fall inte jag.

Men vad tycker Ni?

8 kommentarer:

Yvonne sa...

Våldtäckt går inte att försvara.Vårt barnbarn blev våldtagen av två 20 åriga killar på en toa.I lagen så heter det att om de hade varit 21 år så hade straffetblivit hårdare.Kontentan av detta tycker jag är våldta innan du är 21 år.Idag får hon experthjälp,men hon får leva med minnet i hela sitt liv.Svar :Om du också har forlorat någon närstående.ja då vet du hur det känns
Kram!

Gorm sa...

Våldtäkt är VIDRIGT!

Men att som du utgå från att förövaren i det fall du länkar till är en invandrare från ett visst område är enbart ett exempel på grumlig argumentation.
Det är slutsatser utifrån spekulation och fördomar. Det har inte någon plats i ett civiliserat rättssamhälle.

Fenixmonas sa...

Våldtäkt är inte försvarsbart...det är vidrigt!! Kram

Karpstryparn sa...

Svar till Gorm: Ja, våldtäkt är minst sagt vidrigt, för en gångs skull är du och jag helt överens.

Men nej, det är inte varesig grumlig argumentation, spekulation eller fördomar, jag har goda skäl till att tro att förövaren är invandrare eller "flykting" ifrån någon av de världsdelar eller länder som jag syftar på i inlägget.
I den muslimska världen är nämligen våldtäkt legalt, jag redovisar bara ETT enda exempel på det i inlägget, men jag skulle kunna ta upp hur många som helst med tanke på hur gott om dem det är.

När det gäller spekulationer och fördomar så är du knappast rätt person att uttala dig om det, du har ju tidigare bevisat att du själv är mycket fördomsfull och spekulerar rätt rejält.

Så sopa rent franför egen dörr, innan du anklagar någon för någonting sådant.

Civlicerat rättsamhälle? Jaha, så du anser att mängder med våldtäkter kännetecknar ett civilicerat rättsamhälle?
Jädrar, vilken "fin" inställning du har, det trodde jag inte om dig.
Mycket har du visat att du är, men det HÄR trodde jag VERKLIGEN INTE om dig!

Ninja sa...

Våldtäkt inbegriper alltid våld....kan aldrig försvaras eller förmildras...är man gammal nog att genomföra det är man gammal nog att ta konsekvenserna av det också!

Karpstryparn sa...

Svar till Yvonne: Fy faan, det ska inte spela någon roll som våldtäktsmannen har, brottet ska dömas hårt, det ska inte spela någon roll vilken ålder gärningsmannen har. Våldtäkt är våldtäkt, och det ska vara hårda straff på det.

Angående känns: Jo, det vet jag tyvärr. *Kram*

Svar till Fenixmona: Absolut, det ska vara dödstraff på våldtäkt! Kramiz

Svar till Ninja: Exakt!!

Gorm sa...

Karpstryparn, vad är det du påstår om mig egentligen? Du som slår på trumman med att du bygger allt du säger på fakta och så gör du två dundertabbar i samma tråd! :-)

1. Du GISSAR att den här mannen är från en viss kulturell bakgrund. Då hade du gissat samma sak om Fritzl då? Tänk så fel det var...

2. Jag har inte med ett enda ord påstått att "mängder med våldtäkter kännetecknar ett civilicerat rättsamhälle". Ditt påstående är helt totalt befängt och fullständigt taget ur luften.

Karpstryparn sa...

Svar till Gorm: Här gissas ingenting, däremot gör jag min egen bedömning, jag sade ju att jag har goda skäl.
Angående dundertabbarna: Tyvärr, min vän, de är det DU som står för.

Vad jag påstår om dig? Tja, jag ger bara igen med precis samma mynt, du har ju påstått en massa saker om mig som inte är sanna.

Som sagt, jag ger bara igen med samma mynt, det är ju tydligen så du vill ha det.

Men om det som jag påstår om dig inte hade varit sant så hade du inte reagerat som du gjorde i din kommentar. Alltså måste det som jag påstår om dig vara sant, du avslöjar dig åter igen, min "vän".