onsdag 24 mars 2010

Nyhet: Livereportage i Karpstryparns Youtube-kanal

Jag vet inte hur många utav er som känner till detta, men förutom mina fyra bloggar så har jag även en kanal på Youtube där jag då och då lägger ut filmer, t ex egenproducerade sådana.

Adressen till kanalen är http://www.youtube.com/user/Karpstryparn .

Jag har nu funderingar på att avancera där, nämligen att börja lägga ut videos där jag tar upp t ex olika sorters samhällsproblem så som invandring, flyktingströmmar, politisk korrekthet, vänsterextremism, djurplågeri, antidemokrati som organiseras och backas upp utav våra folkvalda m.m, alltså göra precis som jag gör i tre av mina fyra bloggar, fast muntligt då förstås.

Detta innebär att ni i så fall kommer att få se mig live i "tv-rutan" så småningom, för hitills har det ju mest publicerats roliga videos i den kanalen.

Dock är det lite saker som måste göras först innan det här kan gå av stapeln, jag måste t ex lära mig hur man spelar in filmer med den webkamera som jag har nu.
Om detta inte går ska jag försöka installera den förra som jag hade, frågan är bara hur ljudet kommer att bli då.

Som sagt, allt det här är bara funderingar än så länge, men det är inte omöjligt att det kommer att ske.

Fast det klart, det är stor skillnad på att blogga och på att köra live, t ex är det betydligt lättare att lägga upp ett inlägg skriftligt än att göra det muntligt, så att säga.

Jag kommer att meddela er läsare om och när detta eventuellt blir av, tänkte bara informera er om det hela.

Så nu vet ni det.

8 kommentarer:

charlotte sa...

du behöll både ansiktet o kläderna haha

Fenixmonas sa...

Ja, det blir spännande att få se! Kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Ja, haha, precis.

Svar till Fenixmona: Hehe, jag började med den nya inriktningen igår, spelade in tre nya videos och fler ska det bli.
Kommer att lägga ut länkarna till videorna i min blogg. Kramiz

Smörblomma sa...

Jasså, du upprätthåller fyra bloggar du. Verkligen inte dåligt, hinner du aktivt med dem alla?

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna fredag! Jodå, nu ÄR det fredag igen! Kramen

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Ja, hehe, det är körigt att ha fyra bloggar igång, för ett år sedan hade jag 7 stycken, men tog bort några eftersom det inte gick att hålla igång så många själv.
Tja, på sistone så har jag mest publicerat inlägg i två av dem, nämligen Karpstryparn och Karpstryparn II, därför har Karpstryparn's Weblog och Karpstryparns djurblogg kommit en del i skymundan.
Förresten så har jag lagt in fyra nya filmer på min Youtube-kanal sedan i onsdags, länken till kanalen finns i detta inlägg, och i nästa inlägg så kommer jag att lägga in länkarna till de fyra filmerna.

Smörblomma sa...

Bra kvalitet på dina filmer, förresten!

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Tackar.