torsdag 17 november 2011

"Flyktingbarn" är inte alltid barn

Idag står det en "Gör skillnad på barn och barn"-artikel i SvD, alltså Svenska Dagbladet.

Den handlar om flyktingbarn, eller rättare sagt om många vuxna utlänningar som utnyttjar det svenska PK-etablissemangets "skrämselhicka" när det gäller att bli anklagade för att vara rasister.

Ni hittar artikeln på http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/rattsvidrig-praxis-for-asylsokande-barn_6641450.svd

Jag håller med socionomen Janet Karlsson om att Sverige måste börja följa barnkonventionen. Men då ska vi släppa in barn som verkligen har flyktingstatus, alltså s k kvotflyktingbarn.

Och det gör vi inte, ofta släpper vi däremot in vuxna "flyktingar" som utnyttjar den svenska PK-"skrämselhickan".
För PK-typer vill inte riskera att bli anklagade för att vara rasister, enligt dem är det värsta som finns.

Jag däremot bryr mig inte om någon kallar mig för rasist, anledningen till att jag inte gör det är att jag inte är det.
Men så är jag ju inte heller politiskt korrekt, däremot ifrågasätter jag olika saker och händelser.

Och det är jag glad för att jag gör, de flesta PK-personer är för övrigt rasister så det skriker om det.

Några exempel på rasister: Aftonbladets chefredaktör Jan Helin, Expressens chefredaktör Thomas Mattsson, Aftonbladsjournalisten Anders Lindberg, Vänsterpartiets Lars Ohly, den före detta socialdemokratiske partiledaren Mona Sahlin, Moderatledaren Fredrik Reinfeldt, den svenskfientlige kurden Kurdo Baksi, Expo-medarbetaren och TV3-programmet Efterlyst:s Johannes Jakobsson.

Det finns fler PK-typer än så som är rasister, men jag tycker att det räcker med dessa.

När det gäller de vuxna "flyktingbarn" som påstås vara flyktingbarn så är de smarta, de utnyttjar en stor svaghet i Sverige, nämligen den bristande respekten för lag och ordning ifrån PK-håll.

För dagligen säger PK-etablissemanget emot sig själva, de gör hela tiden skillnad på människor och människor.

De som är tillsatta att bestämma över och följa lagarna i det här landet gör det alltså ofta inte.

Några exempel i raden av exempel på många "flyktingbarn", som är mellan 30 och 40 år, hittar vi här:

http://www.nationell.nu/2011/04/11/40-ariga-flyktingbarn-far-personlig-tranare-i-karlskoga/ ,

http://www.nationell.nu/2011/03/10/bildextra-40-arigt-flyktinbarn-kramar-nallebjorn/ ,

http://www.nationell.nu/2011/03/01/sa-har-ser-flyktingbarnen-i-solna-ut/ ,

http://brigaden.wordpress.com/2010/04/24/kommuner-vs-media-varfor-sa-olika-bilder-av-ensamkommande-barn/ .

Man skulle kunna tro att detta är enstaka tillfälligheter, men tyvärr så är det inte det.

Istället är tydligen sånt här satt i system.

För detta är långt ifrån första gången som så kallade flyktingbarn visar sig vara fullvuxna män. ”Barnen” är i själva verket oftare än man tror vuxna personer som fungerar som "ankare" för att få in hela invandrarfamiljer i Sverige.

Här har Sverige alltså ett jätteproblem, de barn som verkligen har flyktingstatus kommer väldigt sällan in i Sverige.

Detsamma gäller vuxna flyktingar, som verkligen är flyktingar.

Både barn och vuxna flyktingar som verkligen är flyktingar "rensas ut", till förmån för utlänningar som inte är några riktiga flyktingar.

Sverige följer alltså fortfarande inte lagstadgan i FN:s flyktingkonvention, och har så heller inte gjort sedan början på 90-talet.

Och så finns det personer som påstår att Sverige är världens modernaste och humanaste land.

Jo men visst, säkert är Sverige dessa båda saker.

Men då kan man ju lika gärna säga att Adolf Hitler, Saddam Hussein och Josef Stalin var världens absolut bästa medmänniskor också då.

För det är ju precis lika sant det med.

Förstår ni hur jag menar?

Dessutom finns det människor i dagens Sverige som på fullaste allvar tydligen anser att våldtäktsmän har världens bästa kvinnosyn, och att invandringen till Sverige startade för över 15 miljoner år sedan tillbaka i tiden, alltså långt långt innan Sverige och människor fanns över huvudtaget.

Ett exempel på en sådan person hittar vi i kommentarsfältet till mitt förra inlägg, enligt vad som står där så heter hon Yvonne.

Jag förstår varför hon sent igår kväll tog bort min kommentar om henne i hennes blogg, den var ju alldeles för sanningsenlig.

För ingen människa vill väl att andra ska kunna se hur stolligt man resonerar när det gäller sådana saker.

Anser ni själva att någon som anser att våldtäktsmän har en bra kvinnosyn och att Sverige har haft invandring långt innan både Sverige och människor fanns resonerar på ett vettigt och kunnigt sätt?

Och när det gäller mörkanden och mygel så har vi t ex dessa: 

http://avpixlat.info/2011/11/17/gp-glommer-ocksa/ ,

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.774396-son-misstanks-ha-dodat-styvfar ,

Och sist men inte minst: Igår kväll fick jag kritik från två personer för att de tyckte att jag skriver för långa inlägg.

Jag tar till mig kritiken, men säger samtidigt följande: Ett blogginlägg ska varken vara för kort eller för långt, däremot ska det innehålla någonting.

För annars får läsarna inget utbyte.

Dessa saker kommer jag att skriva mer om i slutet av veckan, typ på söndag.

Då kommer jag även att redovisa denna bloggs läsarstatistik för denna vecka.

10 kommentarer:

Åsa Ericsson sa...

Hur kan du ha mage att säga att en artikel är vidrig bara för att det finns helt andra fall där "barn" visar sig vara vuxna?
Det specialla fall som just nu är aktuellt och engagerat författaren att skriva gäller en pojke som är 16 år – det är väl ändå ett barn!?
Motarbeta inte när någon vill hjälpa barn som kränks av svenska myndigheter!

Karpstryparn sa...

Svar till Åsa Ericsson: Jag anser att artikeln är vidrig därför att den som har skrivit den är en person som utger sig för att vara någon som bryr sig om barn som far illa.

Och så gör hon precis tvärtom, hon ställer människor emot människor, hon gör skillnad på folk och folk.

Och hon är en person som inte anser sig vara en sådan person. Typiskt PK-iter, de flesta av dem är genomfalska.

Nja, den pojke som hon syftar på är i ungdomsåldern, är man i 16-årsåldern så är man ju ungdom och inget barn.
Men du kanske aldrig har varit varesig barn eller ungdom?

Men som du säkert har sett (om du över huvudtaget har läst hennes artikel helt och hållet) så handlar hennes artikel inte bara om denna unga pojke.

Angående motarbeta: Det är sådana som du som ska sluta motarbeta riktiga flyktingbarn!

Har du mist den lilla skam du har i kroppen? Ja, tydligen.

Har du ens haft någon ifrån början? Det verkar inte så, Åsa.

Karpstryparn sa...

Tillägg till Åsa Ericsson: Vid närmare eftertanke håller jag med om att ordet "genomvidrig" kanske inte var det bästa, jag tycker dock att hennes artikel är genomvidrig.

Men ordvalet kunde ha varit bättre, därför har jag nu ändrat ordet "genomvidrig" till "Gör skillnad på barn och barn".

För det är ju faktiskt det som hon gör.

Carina Sjölund sa...

Tack snälla!
Min hund är det bästa jag har, näst efter min familj så klart :)
Kramen♥ Välkommen tillbaka

Karpstryparn sa...

Svar till carinasjolund: Varsegod.

Jo, jag misstänkte att det var så.

Tackar, ska besöka den igen.
*Kram*

Anonym sa...

hur känns det?

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Det känns bra.

Hur känns det själv?

Anonym sa...

http://avpixlat.info/2011/11/17/socionom-snyftar-om-flyktingbarn-pa-svd-opinion/

Vad säger ni om detta?

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Precis. Det vore intressant att se vad de har att säga om det.

Livsnjuterska sa...

Får man undra hur många av de föräldralösa barnens föräldrar som dyker upp om några år. Kan det vara så att barnen skickas hit av sina föräldrar??
Jag törs nog tro det.
Ha en bra dag