söndag 13 november 2011

Denna vecka 2252 läsare

Enligt min bloggs läsarstatistik så har bloggen den här veckan hitills haft 2252 läsare, inte illa det med tanke på att jag bara skriver 5 stycken inlägg per vecka.

Vem vet? Kanske blir det över 2000 läsare under kommande vecka också.

En sak är i alla fall klar: Det går bra för bloggen, vilket naturligtvis är roligt.

Vad kännetecknar då ett bra blogginlägg?

Ja, enligt mig så ska det handla om ett allvarligt ämne som behandlas med lite humor på vissa ställen, inlägget ska självklart också vara sakligt.

Ett inlägg som innehåller dessa tre saker är både slagkraftigt och intressant för läsaren.

Men det är vad jag anser, andra kanske anser någonting annat.

Vad anser ni själva kännetecknar ett bra blogginlägg?

10 kommentarer:

Smörblomma sa...

Du har så rätt på alla punkter :) Och din blogg är skitbra och välformulerad, klart att den har läsare.

Fenixmonas sa...

Svår fråga egentligen...för det kan variera men ett blogginlägg kan beröra, skapa debatt eller bara få någon att le igenkännande. Det beror ju också på vad för slags blogg man har...de allra flesta har väl som jag lite typ dagboksblogg. kramiz!!

Anonym sa...

Grattis! Det är för att du finns på AP.

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Tackar. Ja, det bör vara en utav orsakerna, jag har svårt att tro någonting annat.

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Exakt, det beror på vilka ämnen som man skriver om.

Angående dagboksblogg: Nja, bloggar som på olika sätt är politiska ökar starkt.

Men som du säger, det beror också på vad för slags blogg man har.
Kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Nja, hehe, jag kan ju bara tala för mig själv i det här fallet, det beror ju också på vad för slags blogg man har.

Angående min blogg: Tackar tackar, bättre vitsord än dina blir det svårt att få.

Ninja sa...

Min blogg är inte så allvarlig, men så är jag inte en allvarlig person heller även om jag tar livet på allra största allvar.
Saklig är jag för det mesta...men intressant???? Njaeee....en del inlägg kan nog vara det men....vardagslivet är inte alltid så intressant det heller.
Satsar mera på att läsarna får en bra stund, något att titta på och emellanåt något att fundera över.

Anders sa...

Ett bra blogginlägg ska ha en hyfsad människosyn, vilket du inte har, samt inte drypa av ständig hybris, som ditt har. Att våga ta in lite kritiska inlägg stimulerar också debatten, vilket du inte verka våga.

Karpstryparn sa...

Svar till Anders: Till skillnad ifrån dig så har jag en bra människosyn, dessutom vet jag vad jag skriver om.

Därför är min blogg omtyckt.

Däremot publicerar jag inga kommentarer som mest består av personangrepp, påhopp osv.
Detta är orsaken till att du bara har fått EN kommentar publicerad.

Visst, ditt påstående om ständig hybris är också det ett personangrepp, men den kommentaren var den av dina som innehöll minst personangrepp, därför publicerade jag den.

En annan orsak till det var också att jag släpper in kritiska kommentarer, under förutsättning att de INTE innehåller sådan skit som du skrev i de kommentarer som blev raderade.

Vill du få dina kommentarer publicerade? Skriv då inga personangrepp, lögner om mig som person osv.

Vill du inte få dina kommentarer publicerade? Fortsätt då att skriva skit.

Detsamma gäller spamningskommentarer, sådana raderas också.

Är det uppfattat, Ers "högt ärade" dubbellidiot?

Om inte, synd för dig.

Karpstryparn sa...

Svar till Ninja: Aaah, oki doki.