måndag 28 november 2011

SD har aldrig varit arga, utan bara sakliga

Igår så avslutade Sverigedemokraterna sin kongress under landsdagarna i Göteborg. På den togs bl a partiets nya inriktning, nämligen socialkonservatismen, upp.
Den nationalistiska grundsynen inom partiet ska också finnas kvar.

Man vill helt enkelt bli det som Socialdemokraterna var under både Per-Albin Hanssons och Tage Erlanders tid som partiledare för Socialdemokraterna, man vill bl a ha tillbaka det svenska folkhemmet.

Enligt SD:s partisekreterare Björn Söder så ska partiets företrädare även ha en mjukare framtoning, samt att SD inte längre ska framstå som en samling "arga unga män":
 - Det handlar i första hand om hur vi uttrycker oss, men givetvis så har ju utseende och hur du klär dig också betydelse i kommunikationen, säger Söder.

Om sociala medier säger han följande: -Problemet med sociala medier är att det lätt kan missuppfattas om man skriver hastigt och lustigt.

Läs mer om det hela på bl a

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-inte-bara-arga-unga-man_6667022.svd  ,

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.784780-sd-inte-bara-arga-unga-man

och

http://www.dn.se/nyheter/politik/handbok-for-mjukare-sd-politiker.

Hör även en debatt i SR P4 Extra från igår om socialkonservatism mellan SD:s partiledare Jimmie Åkesson och den vänsterorienterade statsvetaren Marie Demker på http://avpixlat.info/2011/11/28/jimmie-akesson-diskuterar-med-marie-demker/ .
Programledare är Erik Blix.

Ja, vad ska man säga om Björn Söders uttalanden?
De var ju riktiga och sakliga, i alla fall alla utom ett.

För det har ju betydelse hur man som politiker uttrycker sig, hur man ser ut och hur man klär sig i kommunikationer.
Dessa tre saker borde alltså de andra riksdagspartiledarna lära sig någonting utav, med tanke på all "pajkastning" som de hela tiden kör med, samt en massa antidemokratiska fascistfasoner.

Och vad beträffande utseende förresten, har ni tänkt på hur de andra partiledarna ser ut?

Fredrik Reinfeldt ser ut som Adolf Hitler (bortsett från mustaschen då), Håkan Juholt ser ut som en tjock Charlie Chaplin, Göran Hägglund ser ut som Kronblom, Lars Ohly ser ut som Josef Stalin (vilket han ju är stolt över, en folkmördare vill han ju vara lik), Annie Lööf ser ut som en kannibal, och Jan Björklund ser ut som Musse Pigg.

Men Jimmie Åkesson då? Jo, han ser helt vanlig ut, alltså som en helt vanlig svensk.

Angående Björn Söders uttalande om sociala medier så håller jag däremot inte med.
För sådana har många viktiga funktioner att fylla, däremot är det mindre lyckat om det skrivs hur som helst.

Men sådant förekommer ju inte, utan det är frågan om genomtänkt saklighet.

Och när det gäller debatten mellan Jimmie Åkesson och Marie Demker så var det en bra och saklig debatt, för en gångs skull har vi alltså hört en vänsterorienterad person vara saklig vilket naturligtvis är bra.

För någon vänsterextremist/kommunist är hon tydlig inte, om så hade varit fallet så hade hon ju inte varit saklig.

Här har ni för övrigt en bild där man kan se hur sakliga och seriösa vänsterextremister/s k "antifascister"/s k "antirasister" är:

Jag ber om ursäkt om texten i pratbubblan är lite otydlig.
Men för de av er som inte kan se det så säger personen i KKK-utstyrsel följande: "-Nej Nej vi är DEMOKRATER!"

För vänsterextremister och många andra "antifascister"/s k "antirasister" är inga demokrater, de anser inte att alla människor har lika värde.
Däremot är de oerhört fega, de står aldrig för vad de tycker.
Istället maskerar många av dem sig och kastar både det ena och det andra på andra människor, t ex stenar.

De som kallar sig för antifascister och antirasister är själva fascister och rasister, t ex hatar de judar på grund utav det som sker i Mellanöstern mellan israeler och palestinier.

När det gäller debatten så var det egentligen bara en enda sak som Jimmie Åkesson sade som jag tycker är fel, nämligen att vem som helst kan bli svensk.

För det går inte, det tycker även mina adopterade invandrarvänner.

Men alla kan ju inte tycka likadant.

28 kommentarer:

Joel Jonsson sa...

När SD och andra rasistpartier pratar om den så kallade ”massinvandringen” ljuger de eftersom Sverige inte är det första landet i Europa de kommer till och vi utgör 2-3% av befolkningen i Europa. Förra året ansökte 31 875 personer om asyl i Sverige varav 28 % (8 732 personer) beviljades asyl och alltså 72 % (23 143 personer) av ansökningarna avslogs (migrationsverkets statistik). Alltså inte den ”flodvåg” som SD och andra extremhögerpartier påstår. Om nu 8 732 personer får sina asylansökningar beviljade utgör alltså dessa 2.7% av de som söker asyl i Europa (318 750 personer).
Vi tar alltså mot asylsökande proportionellt motsvarande vår befolkningsandel. Jämförelser med andra länder kan sägas vara relevant först om alla förutsättningar är lika i övrig.

SD säger att man ska återupprätta folkhemmet vilket bara är skitsnack och lögner. Att omfördela pengar till välfärden och återställa vad vi förlorat de senaste trettio åren skulle kräva omfattande kamp från löntagarna mot borgerligheten och något sådant kommer inte SD ställa sig i spetsen för. Deras "lösning" är istället att skylla på invandringen (särskilt muslimerna) som de utpekar som syndabockar. Pengarna till välfärden finns att hämta hos de rika och välbeställda, det är dit pengarna har gått de senaste decennierna under nedmonteringen av välfärden och den omvända Robin Hood-politiken som hela det politiska etablissemanget stått för. Men de rika vill inte SD utmana.
SD kommer aldrig att kunna leverera någonting av värde till vanligt folk förrutom gnäll och rasistiskt skitsnack
SD:s hållning är att slicka uppåt och sparka nedåt.

Karpstryparn sa...

Svar till Joel Jonsson: Jag vill gärna bjuda mina läsare på några goda skratt, därför publicerade jag din kommentar.

För det var ett tag som jag läste en kommentar som är så fylld med lögner och rent allmänt okunnigt skitprat.

Hur vore det om du inte var så extremt trångsynt, utan tog reda på fakta istället?

Jag skrattar fortfarande åt dig, HA HA HA!

Du är uppenbarligen en trångsynt och rasistisk vänsterextremist som har fastnat i ditt rödvinsrus några gånger för mycket.

Gå en kurs i argumentsteknik, lär dig vad argument är också.

För du har inga.

Ninja sa...

Fortsätter på kannibaltemat:
Kan man verkligen se på en människa att hon är kannibal?
Och i så fall vet kannibalerna om det?

ANGELICA.BLOGG.SE sa...

Tjänar du mycket på att blogga? :)

Kulturmarxisten sa...

Först och främst, Joel Jonsson: Jättebra kommentar! Det är inte ofta man ser en sådan nivå på den här bloggen.
Vill även fortsätta på din linje och nämna att det endast är till bourgeoisins fördel att skylla de samhälleliga problemen på invandrare. SD är, förutom ett rasistparti, ett parti med den borgerliga härskarklassens världsåskådning (9 av 10 gånger ställer de även upp på borgarnas politik) och deras ständiga försök att framställa sig som den vanliga arbetarens parti, och som någon som "utmanar etablissemanget" är patetiska. För de inser inte att arbetarklassen saknar fädernesland och att patriotism endast är ett sätt för överheten att splittra arbetarklassen i olika grupper. En enad och medveten arbetarklass är det farligaste som finns för den rike, han sitter hellre på sin tron och ser arbetare ställas mot arbetare i blodig strid.

Till Karpstryparn:
Så fort någon lägger fram sakliga argument och statistisk (som sådana som du bara kan drömma om) larvar du bort det. Och jag vill fråga dig varför, fastän jag redan tror mig veta svaret.

Karpstryparn sa...

Svar till Emil: Det här är första gången som jag skrattar åt någon när det gäller sånt här, Emil.

Anledningen till att jag skrattar åt Joel Jonssons "argument" och "statistik" är följande: Han har knappast kollat upp om det som han påstår stämmer, om han hade gjort det så hade det varit en annan sak.

Alltså köper jag varken hans "argument" eller "statistik".

I hans sista mening säger han att SD kommer med "gnäll och rasistiskt skitsnack", det säger allt om hans så kallade "saklighet".

För en person som anser sig vara saklig kommer inte dragandes med lögner.

Men det klart, han är ju en rasistisk och trångsynt vänsterextremist, och sådana kan aldrig vara sakliga.
Jag har i alla fall aldrig stött på någon saklig sådan, och jag gör det inte nu heller.

Så tyvärr, Emil, du har fel den här gången också.

Dessutom är inte SD varken rasister, högerextremister, fascister, främlingsfientliga, nazister och andra liknande saker.

Däremot står SD på arbetarklassens sida, nu syftar jag på RIKTIG arbetarklass, alltså den som fanns på Per-Albin Hanssons och Tage Erlanders dagar.

Karpstryparn sa...

Svar till Angelica: Nej, jag tjänar inte ett öre på mitt bloggande.

Jag kan dock, om jag vill, tjäna pengar på mitt bloggande.
Men då måste jag köra med reklam mellan blogginläggen, och det är någonting som jag absolut vägrar att göra.

För c:a 1,5 år sedan hade jag en blogg på en sida där man var tvungen att ha reklam mellan sina blogginlägg.
När jag startade den bloggen 2007 så fanns det ingen reklam där, men när de började med reklam förstördes bloggarna.

Jag gillade det inte alls.

Dessutom finns det för mig en risk att jag inte brinner för mitt bloggande om jag skulle börja tjäna pengar på det, i alla fall om det blir mycket.
För då finns det stor risk för att jag "klappar mig på magen" och inte bloggar så mycket, jag vet ju att pengarna "rullar in" ändå.

Jag skulle helt enkelt bli lat, jag skulle skämmas över mig själv om det blev så.
För jag känner mig själv för bra på den punkten.

Nej, usch och fy! Jag väljer hellre att blogga ide'ellt och brinna för det, än att slappa och få in pengar.

Fy faan för sånt!

Karpstryparn sa...

Tillägg till Emil: Du skrev ett stavfel också. Statistik stavas inte "statistisk", däremot stavas det "statistik".

Jobba på med din stavning!

Karpstryparn sa...

Svar till Ninja: Det kan man se, ja, även om inte jämt.
I filmen "Primal" hade Centerpartiets ledare Annie Lööf väldigt skarpa, vassa och långa tänder, hon såg lite galen ut där.

Men hon spelade sin roll väldigt bra, lite för bra till och med.
För hon har fortfarande inte plockat ut de där tänderna, trots att det nästan är ett år sedan som filmen släpptes.

Angående om kannibalerna vet om det: Jag vet inte, men hon kanske vet om det.
För på ett vis är hon kannibal på riktigt, hon är en av dem i regeringen som "äter upp" Sverige och som kompensation för detta vill "ösa in" 40 miljoner invandrare från fel länder till Sverige.

Fenixmonas sa...

Nej, mycket sakliga och aldrig arga...med ett sådant dåligt mottagande i riksdagen så är det beundransvärt att SD har lyckats att behålla lugnet...Kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Absolut, visst är det så.
Kramiz

SCB sa...

Karpstryparn, hur vet du att Joel inte har kollat upp sina siffror,
det känns som en lite desperat argumentationsteknik från din sida.
Och hrmm...Emil är väl inte den enda som behöver jobba på sin stavning, eller hur Karpstryparn.

Kulturmarxisten sa...

Och vem bryr sig?, kan ju jag undra då. Dessutom har du bara publicerat en av mina två kommentarer, varav den du inte publicerat endast är saklig och utan s.k. "påhopp".

Karpstryparn sa...

Svar till SCB: Joel har bara slängt ur sig siffror hipp som happ, eftersom han postade sin kommentar mindre än 2 minuter efter att jag hade postat en kommentar på hans blogg.

Och så snabbt hinner ingen kolla upp så många "fakta" som han har påstått att han har.

Angående stavning: Jo, Emil är den enda som behöver jobba som på stavning.

SCB sa...

Karpstryparn, dessa siffror kan väl Joel haft tillgängliga sen tidigare, för % är åtminstone rätt uträknad. Sen är det kanske inte lika korrekt med din formulering i svaret: citat, "den enda som behöver jobba som på stavning".

Karpstryparn sa...

Svar till Emil angående den ena av de kommentarer som han postade ikväll:

Först nu såg jag dina båda kommentarer, jag har nämligen ikväll inte varit online förrän nu.

Men, Emil, jag har i din blogg gjort klart för dig att du får kommentarer publicerade här OM de INTE innehåller personangrepp, påhopp, lögner och liknande om mig som person.
Så när ska du lära dig detta?

Hur många gånger måste jag upprepa detta för att du ska fatta detta? Uppenbarligen MÄNGDER med gånger, du fattar det ju fortfarande inte.

Du är som en vägg: Man kan säga samma sak till en sådan hur gånger som helst, utan att någon information tränger in.


Angående din sakliga kommentar som inte publicerades så hade den publicerats OM du inte hade kommit med påhopp och lögner i den.
För smygrasist är både en lögn och ett påhopp.

Jag ÄR ingen rasist! Det är bara du som inte kan släppa vissa saker, t ex att jag vid ett tillfälle gav igen med precis lika mycket personangrepp som du överöste mig med.

Om du skulle ha glömt vilket inlägg det gäller så handlar det om en radiodebatt mellan Jimmie Åkesson och Lars Ohly, i kommentarsfältet raderades 2-3 kommentarer från dig på grund utav personangrepp och lögner om mig från din sida.

Vad exakt är det som är ditt problem? Är du så jävla långsint?
Du har problem, grabben, sök hjälp!

Visst, att hämnas är EN sak, men nu börjar det hela bli en aning löjligt.

Jag gav dig chansen att kunna skriva kommentarer utan personangrepp och lögner om mig, jag trodde faktiskt att du var så pass vuxen att du kunde göra det.

MEN du är en liten skitunge till vänsterextrem "fjolla", om inte bete'r du dig som en ganska så rejält.

Sådana som du är ALDRIG sakliga, om inte visar ni det jävligt dåligt.

Tråkigt att jag ännu en gång har rätt.

Du må vara hur saklig som helst, men eftersom du inte kan det UTAN att komma med lögner om mig så får du från och med nu INGA fler kommentarer publicerade.

Och det är helt och hållet ditt eget fel, du har tydligt visat att du är en riktigt ynklig liten skit.

Så från och med nu får du inga fler kommentarer publicerade.

Dessutom är det DU som är rasist, inte jag.

Ni vänsterextremister/"antifascister" hatar ju judar, ni avskyr också ALLA som inte tycker som ni.

Antidemokrater är ni också, ni kastar ju sten och annat "trevligt" på personer som inte håller med er om allting.
Du skulle ha trivts som lägervakt i de ryska Gulaglägren du, ditt vänsterextrema rasistsvin.

Sådär, nu är jag färdig med dig, ditt lilla kryp.

Ha ett tråkigare liv än vad du redan har.

Bye!

Karpstryparn sa...

Svar till SCB: Jaha, så du tror alltså på fullaste allvar att Joel bara satt och väntade på att någon skulle skriva ett blogginlägg som mitt?
Det var nog bland det dummaste jag har hört på länge! Joel är precis som dig och mig, han är knappast ute på internet 24 timmar per dygn varje vecka under vartenda år under sin livstid.

Din idiotiska kommentar slår det mesta faktiskt, du har verkligen fått mig att småskratta så här på kvällskvisten.

Men faktum kvarstår fortfarande, Joel har hittat på sina siffror oavsett om de är rätträknade eller inte.

Alltså ljuger han.

Och angående stavning: Det heter "uträknat" i ditt sammanhang, inte uträknad.

Hur är det med din egen stavning, "SCB"? Uppenbarligen alldeles käpprätt åt helvete.

PUSS på dig och sov gott!

Karpstryparn sa...

Svar till Joel Jonsson angående hans borttagna kommentar: Sorry, min vän, personangrepp och lögner som t ex "högerextrem idiot", "låg intelligensnivå", "barfotaprat" och annat patetiskt skitprat publiceras inte.

För jag är ingen högerextremist, lär dig skilja på högerextremism och nationalism till att börja med.
För det enda du gör är att "prata i nattmössan".

Lägg av med personangrepp och lögner om mig som person, gör du det så slutar jag med mina.
Men det klarar du inte av, hade jag varit dig så hade jag inte "tappat huvudet".

För det var just precis vad du gjorde.
Faktum kvarstår, du ÄR en vänsterextremist. Det bevisar du tydligt.

Dessutom var jag inte online när du runt halv 2 i natt skickade din skit till mig, men det spelar ingen roll, din kommentar hade raderats ändå.

Dina "fakta" har du hittat på, ingen får fram så många fakta på mindre än 2 minuter.

Angående det där med att SD:s ledning ger böter till betydande partimedlemmar om de pratar för mycket i media om vad de tycker om terrordåden i Norge så håller jag däremot med dig, så ska man inte göra i ett parti.
För medlemmarna ska kunna yttra vad de tycker.

Men att partiledningar beordrar "munkavel" på många av sina betydande medlemmar när det gäller vissa saker är tyvärr vanligt, t ex hos Moderaterna och Socialdemokraterna.
Sånt sker i alla riksdagspartier, SD är inte ensamt om det.

Anledningen till att SD:s ledning kommer med straff är att PK-media som t ex Aftonbladet alltid försöker få det till att SD stödjer terrordåden, vilket de inte gör.
Däremot har SD fördömt dem.

SCB sa...

Typiskt dig Karpstryparn, hålla på med personangrepp på mig och andra, något du själv inte accepterar...känns väl ändå som lite dubbelmoral. Jag har läst många av dina inlägg och jag lovar, din svenska är inget att skryta med.

Karpstryparn sa...

Svar till SCB: Typiskt dig att inte "se skogen för alla träden".
Du kom med påhopp mot mig, alltså fick du samma sak tillbaka.

Är någon däremot trevlig emot mig, ja, då är jag trevlig tillbaka. De flesta som kommenterar mina blogginlägg är trevliga, men det klart, ibland får man kommentarer ifrån "rötägg" också.

Angående mina inlägg: Ja, eftersom de är offentliga så kan du läsa dem.
Typiskt av dig att klaga på min svenska förresten, även det bevisar att du varken är saklig eller har argument.
Men jag är bra i svenska och har ordets gåva, många tycker att min blogg är bra.

Men kom inte och säg att du är bra på att stava, för det är du inte.
Men du mår bra av att störa dig, va?

Varför läser du min blogg när du inte gillar den? Du är ju tusen gånger dummare än tåget.

SCB sa...

Karpstryparn, min sista kommentar på detta forumet, du har skrämt bort många med din aggresiva stil.
På vilket sätt har jag hoppat på dig?????? Ge exempel på min dåliga stavning, din stavning kan alla se.
Tyvärr måste jag säga att även din meningsbyggnad är under all kritik.
Och nej....du är klart dummast, det bevisas av dina ständiga slag under bältet.

Karpstryparn sa...

Svar till SCB: Tyvärr, min vän, jag skrämmer inte bort någon, däremot talar jag klarspråk.

Är någon trevlig så är jag trevlig tillbaka, är någon otrevlig och kommer med skitprat, ja, då gör jag likadant tillbaka.

Exempel på din dåliga stavning: Tja, t ex skrev du ordet uträknad på fel ställe. För i det sammanhanget heter det uträknat, inte uträknad.

Så din dåliga stavning kan alla se, jag publicerade ju den kommentaren från dig.

Och ja, det vore ju väldigt konstigt om folk inte kunde se min stavning. Jag skriver ju. Eller hur?

Men du har ju ingenting att komma med, hade du haft det så hade du haft synpunkter på de saker som står i mina inlägg och inte på något enstaka stavfel som jag har skrivit.
Stavfel kan alla göra, även du gör det.

Exempel på påhopp från dig: Du har tagit upp min stavning, när du kunde ha kritiserat mina inlägg istället.
Du vet ju inte hur man kommenterar seriöst.

Visst, okej då, du har kanske inte kommit med direkta påhopp, men kört dem "mellan raderna" så att säga.

I vilket fall som helst så har du inget att komma med.
Du har tydligen missuppfattat mycket med vad bloggning innebär du.

Och när vi ändå är inne på dålig stavning: En kompis till mig frågade mig vid ett tillfälle om han kunde få gästblogga ibland min blogg.
Jag svarade ja på den frågan. Han skickade ett blogginlägg till min mail som han ville ha publicerat, men jag ändrade mig när jag fick se hans stavning.
Det var stavfel i varenda mening, låt oss säga att han skrev en mening som bestod av 10 ord så var 7 av dem stavfel i.
DET kallar jag stavfel det!

Dessutom innefattar ju stavning andra saker också, t ex komman på rätt ställe, stor bokstav på rätt ställen, punkter på rätt ställen osv.
Även på dessa punkter stavade han åt helvete.
Och ändå ska du veta att han studerar på högskola.

Så din "synpunkt" på att jag har gjort något enstaka stavfel någonstans är enbart patetisk.

Angående min meningsbyggnad: Nu bevisar du ännu en gång att du inte har något att komma med.
Förra veckan fick jag nämligen kritik för mitt sätt att dela upp mina stycken och mina meningar.
Jag insåg att kritikern hade rätt, och ändrade min menings- och styckenuppläggning.

Så ditt skitprat kan du ta och köra upp någonstans.

Och ja, DU är klart dummast. Det bevisar du ständigt genom din osaklighet och dina ständiga slag under bältet.

Visst, jag kanske kommer med påhopp i mina svarskommentarer ibland, men jag är inte mer än människa jag heller.
Men när jag kommer med påhopp, ja, då har personen vars kommentar jag besvarar verkligen gjort sig förtjänt av det också.

Jag tar till mig din "kritik" på en punkt, vilket är att jag ska hålla igen med påhoppen.
Och det kommer jag i fortsättningen att göra OM personen ifråga inte kommer med påhopp och liknande.
För i så fall ger jag igen med dunder och brak.

Och en sak till: En blogg är en blogg, och inget forum.
Däremot finns det communitys som har forum.

Men du vet väl inte skillnaden på ett community och ett forum.
Många communitys har också bloggar, fast små sådana naturligtvis.

Nåja, nu är det slutdiskuterat mellan dig och mig.

Ha det "gött".

Joel Jonsson sa...

"Angående vänsterextremist: Jag ber om ursäkt om jag hade fel, men du beter dig som en.
Och lägg av med dina påhopp och lögner, dina senaste är att jag är högerextremist.
Lägg av med sådant, var saklig utan påhopp och dina kommentarer blir publicerade.
Om inte så blir de inte det."

Angående högerextremist: Jag ber om ursäkt om jag hade fel, men DU beter dig som en.
Jag har varit saklig i argument och även kommit med fakta, men de har du bara ignorerat då du inte kunnat svara på dem.
Jag använde mig inte av wikipedia utan av nationalencyklopedin (vilket jag även skrev).
OCH ÅTERIGEN, med tanke att det var du som från början satte den låga standarden med personangrepp så får du ta och tåla det tillbaka.
Du ställer dig bakom Sverigedemokraterna vilka är ett högerextremt nationalistiskt parti. Slutsats någon?

Kulturmarxisten sa...

Försöker mig på något igen då, och den här gången ska jag inte vara allt för "oliktänkande" eftersom du verkar hata just detta.

Det enda jag orkar svara på är att du anser mig hata judar, vilket är helt absurt och fullständigt taget ur luften. Hade du haft lite mer insikt i den politisk-filosofiska historian hade du vetat att upphovsmannen till den politiska teori jag själv företräder, dvs. Karl Marx, var just jude, och många framstående marxister efter honom. Utan dessa hade vi aldrig haft någon ideologi, ingen så perfekt teori om historien och tolkning av dialektiken.

Att vara marxist och samtidigt ha antisemitiska åsikter är därför en otrolig självmotsägelse, grundad i en minst lika otrolig historierevisionism.

Däremot är det mycket logiskt för s.k. patrioter och annat patrask att vara antisemiter. Det har vi ju sett tydliga exempel på tidigare.

Karpstryparn sa...

Svar till Emil: Du får tycka vad du vill, det bryr jag mig inte om. Men från och med nu ska även jag undvika att köra med påhopp.

Angående att jag trodde att du hatade judar är att många kommunister gör det, det har de gemensamt med vissa sorters muslimer, nämligen muslimer som har antisemitiska åsikter.
Sånt lever kvar bland muslimer sedan Hitlers tid, då t ex kroatiska muslimer hade en av de största SS-divisionerna.

Men när Israel bildades så gjorde det knappast saken bättre.-
Men angående Israel så förstår jag Mellanösterns muslimer, även om jag tycker att det finns en större bov i dramat, nämligen USA.
För det var USA som bestämde detta, USA gör inte tillräckliga krafttag mot Israel.
Det är inte konstigt att många muslimer hatar USA och Israel,men att använda staten Israels agerande för att hetsa emot judar är ingen lösning.

Men det finns ju fler som hetsar mot judar, t ex vänsterextremister som gör gemensam sak med muslimer emot judar.
Men man ska inte dra alla över en kam.

Angående Karl Marx så var han inte bara jude, han var också rasist vilket är en intressant kombination.
Men han var knappast ensam om det.

Angående motsägelse: Ja, det är det, men historien är inte så värst logisk ibland. Världen är full av motsägelsefulla människor, se bara på den borgeliga regeringen.

Absolut, det finns patrioter som är antisemiter.
Men nu blandar du ihop patriotism med nazism, det är inte samma sak.

Karpstryparn sa...

Svar till Joel Jonsson: Ja, angående beteendet så har vi varit lika goda kålsupare på den punkten.
Så därför är det bättre att börja om.

Angående saklighet så tycker jag inte att du har varit det, och angående dina fakta så påstår du felaktigt att jag inte har några fakta.
Hur många blogginlägg som jag har skrivit har du egentligen läst? I vartenda ett av dessa redovisar jag fakta, jag letar upp länkar där det finns fakta och lägger in dem som bevis på att jag har rätt i de saker och händelser som jag skriver om.

Men jag använder mig inte bara av sådant, jag redovisar även fakta som jag känner till sedan tidigare. Det senaste exemplet är mitt inlägg från idag om Carema.

Angående personangrepp: Ja, det är sant.Men nu slutar vi med sådan skit.

Jag kan också svara dig på varför jag inte har någon bild på mig. Det beror på att jag har blivit utsatt för bl a mordhot och hot om grov misshandel på grund utav mitt bloggande.
Men detta har även att göra med en del filmer som finns på internet med mig i.
På dessa pratar jag om bl a hets mot folkgrupp, på en av dessa tar jag judar i försvar och tar upp fakta om vilka det är som begår hatbrott emot judar i Malmö.
För det är inte nazister som gör det utan muslimer, 96 % av alla hatbrott emot judar i Malmö begås av muslimer. Detta sker på andra håll i Sverige också.

Så att jag inte har någon presentationsbild beror bl a på detta, jag vill undvika sådant.

Men jag är ganska känd i de trakter jag bor, och på vissa andra ställen i Sverige också.
Så det är svårt att undvika sådant, t ex irl.
Jag står för mina åsikter även utanför internet, vissa personer gillar inte det.
Men jag är bra på att prata mig ur bråk, det har räddat mig de flesta gånger det har blivit sånt.

Yttrandefrihet och åsiktsfrihet är viktigt, och självklart också demokrati.
Därför är jag emot människor som vill att alla ska tycka likadant, och inte kan acceptera andra än likasinnade.

Japp, jag håller på SD.
Men du har fel. SD är inte högerextremt, däremot är de avskydda i både högerextrema och nazistiska kretsar.
Den sortens personer avskyr SD:are, de anser att SD förråder Sverige.

Däremot är SD ett nationalistiskt parti, men står för en annan nationalism än vad t ex ND och SvP gör.
ND står inte heller för samma nationalism som SvP gör.
Det är ungefär som kommunism. Det finns ju olika sorters kommunism, t ex stalinism och maoism.

Inte heller är SD antisemitiskt, däremot är SD ett judevänligt parti.
Det är en av orsakerna till SD:s inställning till muslimer, dock drar de inte alla muslimer över samma kam.
Det är främst islam som SD är emot.

Läs SD:s partiprogram, där kan du se vart de står i olika frågor. OBS! Läs HELA deras program.

Slutsats någon?

Joel Jonsson sa...

Det är bra att någon lyfter frågan om segregeringen, men SDs är fel parti till det. Idag är det framförallt redan "fattiga" kommuner med en traditionell arbetarklass bas som tar det största ansvaret. Att de rika kommunerna inte tar emot flyktingar beror på att staten tar ett mindre ansvar. Det är egentligen inte integrationen som är misslyckad utan hela det nyliberala politiska projektet där allt lämnas vind för våg att lösa sig självt. Ytterligare indelning i grupper är inte till någon nytta och hjälp när det kommer till att motarbeta segregering.

Att det råder högre arbetslöshet i vissa orter beror på att Sverige genomgått en strukturomvandling från en hård industriproduktion till ett tjänstesamhälle, vilket vissa utpräglade varvs/brukssamhällen fått lida för. Det har varit en del av omvandlingen som finanskriserna ända sedan 1970-talet har fört med sig. Sådan är kapitalismen, men SDs ekonomiska politik är att de vill inte överge detta system, men de vill inte heller spela inom systemets ekonomiska möjligheter.
Jag har träffat flera sverigedemokrater som sagt att de tycker man ska minska antalet invandrare med 80%. Det föds 1,66 barn per svensk kvinna och skulle invandringen minska med 80% så kommer så småningom Sveriges befolkning att minska dramatiskt samtidigt om de äldre blir allt äldre och fler. Att sverige kommer ha en allt åldrande befolkning är fakta av den enkla anledningen att "snitt barnet" per familj har sjunkit i flera generationer och är nu rekordlågt, det kan ju inte ens SD blunda för. En av konsekeverna av detta syns nu när vi inte kan försörja våra gamla, vi släpper in stora företag i vården för att vinstmaximera gamlingarnas pissblöjor.

Den ekonomiska vinsten är ju större idag än på länge, det är bara det att den inte återinvesteras i företagen för att skapa fler arbetstillfällen (istället drar det kapitalet iväg till låglöneländer eller rätt ner i aktieägarnas fickor). Det kommer inte ändras om vi inte har invandrare eller inte, arbetslöshetens kostnad för samhället beror på medvetna beslut från kapitalet, oberoende antal invandrare i landet.
Vi måste likt ändå förhålla oss till framtiden med en för liten arbetskraft och en för hög andel gamla, det är viktigt för våra ekonomiska förutsättningar. Och om vi börjar banta ner befolkningen, alltså den arbetskraft som finns tillgänglig kommer det visas på svenska löner (tillgång och efterfrågan), lönerna justeras uppåt och företagen får svårt med lönsamheten, man börjar rationalisera företagen och fler får sparken. Detta kännetecknar speciellt Sverige eftersom Sverige är ett exportland i behov av att konkurrera med priser på den globala marknaden. Det som skapar arbete beror på hur vi väljer att fördela resurserna och eftersom vi har valt att lägga över det ansvaret på marknaden ser vi nu hur arbetslösheten är hög, därför att företagen vill hålla nere lönerna.

I framtiden kommer vi ha för många gamla i jämförelse med unga och det kommer att påverka, det är en realitet vi måste förhålla oss till. Folk kan ju trolla, vända och vrida på det argumentet hur mycket de vill. Om vi bara hade tagit in invandrare som var 60-plus hade det förstås också påverkat ekonomin, men nu är det ju inte så.

Karpstryparn sa...

Svar till Joel Jonsson: Jag förstår hur du menar, men man löser inte allt detta genom att "ösa in" en massa människor som inte tillför någonting.

Visst, självklart finns det invandrare som tillför Sverige bra saker, men de flesta av sådana invandrare hittar man inte i de s k MENA-länderna. Och man hittar dem absolut inte i Afrika och arabländerna.
Ska man prata om invandrare som tillför Sverige bra saker så ska man prata om europeiska invandrare som t ex holländare och tyskar.

Ett annat exempel på invandrare som som tillför Sverige bra saker är japaner och kineser, jag tänker nu på t ex deras tekniska resurser.

Med andra ord så behöver vi människor i Sverige med bra utbildning och som är kapabla att utföra den.
Alltså är en övervägande majoritet av den invandring som vi har haft de senaste 21 åren till Sverige nästan enbart fel.

Det är den som kallas för massinvandring, den har blivit större och större för varje år.
Dessa invandrare är, med få undantag, inte intresserade av att anpassa sig till det svenska samhället. Inte heller tillför de någonting, det mesta de tillför är ökad brottslighet.

Jag har träffat många invandrare från samma länder som de invandrare som inte tillför Sverige någonting kommer ifrån.
De invandrare som jag har pratat skäms över att komma från dessa länder, när de ser vad deras landsfränder ställer till med i Sverige.
Det var många invandrare, bl a arabiska och grekiska, som röstade på SD i riksdagsvalet förra året.
Nästan hälften av alla som röstade på SD i riksdagsvalet 2010 var invandrare.

Det är inte svårt att förstå varför.
Ett exempel: I den stad där jag bor finns det ett mycket invandrartätt område med mycket brottslighet i, det är det största boendeområdet där.
Där röstade alla invandrare på SD, det stället fick flest SD-röster i min hemstad.
Den stad jag pratar om är en mellanstor stad.

Ett annat exempel: I nästan varenda invandrartätt område ända ifrån sydligaste Skåne och upp till Stockholm röstade många invandrare i det riksdagsvalet på SD, inte bara svenskar.
Och då syftar jag på bl a människor från före detta Jugoslavien.
Men ovanför Stockholm och uppåt fick SD nästan inga röster alls.
350 000 människor i Sverige röstade på SD, hälften av dessa var invandrare.

Är detta en slump? Knappast. Både svenskar och invandrare är skittrötta på massinvandringen, de som röstade på SD vill att massinvandringen stoppas genom att invandringen stoppas med 80-90 %.

För Sverige klarar inte av de här vansinnigheterna! Det är våra PK-politiker som har skapat denna vansinniga utveckling, alla som är emot den stämplas av dem och PK-media som rasister och främlingsfientliga.

Tycker du att denna utveckling är bra?

När ska dessa politiker fatta att de gräver sin egen grav? Varför vill de inte få ordning på Sverige?
Istället fortsätter de att ösa in folk, de tror t ex att de får bort arbetslösheten då.

Men det enda det resulterar i är att den ökar, både invandrare och svenskar drabbas.

Tycker du att allt det här är bra?
SD är det enda partiet i riksdagen som vill göra något åt det här, de andra partierna låtsas som om det "regnar".

Och PK-media som t ex Aftonbladet tappar läsare, det är inte så konstigt.
Följden av detta blir att nyhetssidor som t ex Avpixlat och Nationell.nu ökar sin läsarskara.
Nationell.nu har 35 000 läsare per dag, och Avpixlat låg enligt Adexa i november på 12:e plats över Sverige mest lästa nyhetssidor.

När PK-media ljuger och förmörkar, ja, då söker sig folk till sanningsenlig media istället.

Och Expo hetsar mot svenskar och invandrare som är emot massinvandringen och det mångkulturella samhället.