fredag 23 april 2010

Om den fascistiska och absurda lagen Hets mot folkgrupp

Igår lades det ut en ny film på min Youtube-kanal, och den filmen heter "Karpstryparn om hets mot folkgrupp".

I den pratar jag om t ex varför lagen om hets mot folkgrupp kom till, när den kom till och vad den innefattar idag.
Den innefattar ju idag en massa saker som inte har någonting med folkgrupper att göra, därför ska den bort eller också måste den göras om så att den fungerar som den ska.

För som det har blivit idag, närmare bestämt sedan någon gång under 90-talet och fram till idag, så har lagen om hets mot folkgrupp inte något som helst existensberättigande alls.

T ex står den inte för alla människors lika värde, jag tänker nu bl a på när svenskar utsätts för rasistiska hatbrott begådda utav vissa invandrargrupper och "flyktingar".

Ja, det här är bara några av de saker som rör denna lag, men det finns fler.

I filmen tar jag också upp varför muslimer borde dömas för hets mot folkgrupp, om Mona Sahlins förnekelse om att muslimer begår hatbrott, samt hur lagen om hets mot folkgrupp ställer sig till en s k "kombinationsmänniska" och också varför cigarrettrök kan vara hets mot folkgrupp.

Som ni säkert förstår så kan jag i detta inlägg inte nämna alla de saker som jag tar upp i filmen angående hets mot folkgrupp, för då finns det ju ingen anledning för er att se filmen.

Så se den gärna, kommentera också.

Direktlänken till filmen är http://www.youtube.com/watch?v=VFkDejnRp9E .

Ett stort tack till Mr Varulv på Youtube för hjälpen med denna film.

3 kommentarer:

Gilla sa...

Ja, till och med en blind höna hittar ett guldkorn ibland. Jag är också på väg att köpa en ny dator, för den stationära jag har är så långsam och har för lite arbetsminne. Den låter deesutom nästan som ett tröskverk. Gilla

Anonym sa...

Godafton Karpstryparen!

Vi är helt inne på samma Linje Du och jag, att lagen ska vara lika för alla. Men jag har även tänkt på att om de andra partierna inte vill samarbeta med SD, fast Svenska folket röstat in dom både här och där. Är inte det både rasism och hets mot folkgrupp?! Jag anser det!

Stevie

Karpstryparn sa...

Svar till Gilla. Aaah, sedärja, då är det dags för en ny då.

Svar till Estonian Angel: Goddag, Stevie!
Japp, vi är helt klart inne på samma linje.
Angående partierna så ger jag dig rätt, eftersom det finns invandrare i SD. Rasism är det helt klart, till viss del är det hets mot folkgrupp också.