fredag 9 april 2010

Om arbetslösheten och om åldringsmordet på parkeringsplatsen i Landskrona

Nu har jag inte skrivit något inlägg här sedan i måndags, orsaken till detta är att jag under nätterna efter måndagen har drömt om att jag har bloggat och besvarat kommentarer.

Jag har helt enkelt bloggat för mycket, har varit med om detta förut och då tog jag en rejäl paus, närmare bestämt på nästan 2 veckor.
Så den gången berodde det inte enbart på datakrångel.

Vad kommer nästa inlägg att handla om då? Jo, hur man löser arbetslösheten i Sverige, och då också om hur man inte löser den.

Men jag kommer också att ta upp den omtalade dödsmisshandeln mot en 78-årig kvinna på den nu kända parkeringsplatsen i Landskrona, detta vidriga dåd begicks ju utav en libaneser och PK-media (alltså politiskt korrekt media) har sedan det visade sig att gärningsmannen är en invandrare gjort allt för att raportera om hur synd det är om den åtalade och hans familj.

Däremot har PK-media precis som vanligt skitit fullständigt i hur kvinnans man och deras familjer har det och hur dåligt de mår på grund utav avskummet som mördade kvinnan.

Och invandrarorganisationerna i Landskrona står också på asets och hans familjs sida, precis som vårt lands politiskt korrekta politiker, t ex Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt, Maud Olofsson och Lars Ohly gör.

För ifrån svenskfientliga politikers håll så är det precis som vanligt knäpptyst, ingen av dessa svin har fördömt dådet.

Under kvällen handlade SVT-programmet Debatt om dödsmisshandeln i Landskrona, läs mer om kvällens Debatt på bl a http://thoralfalfsson.webblogg.se/2010/april/sanningen-skall-gora-eder-fria.html .

"Nej, vi måste tänka på gärningsmannen, offret och hennes man har inget människovärde för de är ju svenskar. Invandrare och "flyktingar" är alltid värda mest, särskilt de som begår brott."

Jag menar att det finns en koppling mellan det avskum som begick dödsmisshandeln och vårt lands arbetslöshet, jag tror nog att ni kan lista ut kopplingen.

Oavsett vilket så kommer jag att ta upp detta i nästa inlägg, det kommer innan denna veckas slut.

Väl mött då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det ska bli spännande att läsa.. tycker vi fokuserar lite väl mkt på gärningsmannen o inte offret. läs brott o straff på min sida
kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Idag sticker vi iväg och det blir bloggpaus, säkert välbehövligt, för i natt har jag, precis som du drömt om kommentarer...Kramiz

Gilla sa...

Då förstår jag nästan, att du nog har tittat i min blogg och sett mina bilder med blommorna till den döda kvinnan i Landskrona. Det är ett avskyvärt mord även utan uppsåt.

Gärningsmannen kommer med all säkerhet, att inte få ett speciellt långt straff, för det var ju inte med avsikt.

Svar: Det är ju sanningsord i sin rätta bemärkelse. Välkommen till min sida. Jag vet inte att jag har sett dej här förut. Men namnet har jag sett hos andra. Det var ju festligt. Hur kom du på det? Gilla

Karpstryparn sa...

Svar till Gilla: Nej, jag har faktiskt inte läst det inlägget, men all heder åt människor som dig. Avskummet som har gjort detta ska ha ett hårt straff, men det lär han inte få eftersom han är invandrare ifrån ett icke-vitt och icke-västerländskt land. Jag önskar honom världens värsta liv och världens vidrigaste död.
Mittv nic? Jadu, hehe, det är en lång historia det, men kan säga att det namnet såg dagens ljus en sommarkväll 2007 när jag skulle bada i en sjö där fiskarten karp finns. En karp gick upp till ytan när jag skulle gå i, en kompis kläckte kommentaren "Gå i nu, din gamle karpstrypare" och, ja, så "föddes" nicet Karpstryparn.
När jag sedan började blogga september 2007 så var det glasklart vad bloggen skulle heta, syftar nu på moderbloggen till Karpstryparn II. Det stod i tidningen Metro att man skulle välja ett namn som stack ut lite extra, ett bloggnamn som är lätt att komma ihåg. Och det kan man ju lugnt säga att namnet Karpstryparn är.