torsdag 1 oktober 2015

Är parkeringsböter lika rasistiskt som det är att bajsa?

Det är nu för tiden väldigt vanligt att man läser så stolliga saker om kränkthet och andra löjliga liknande saker att man inte vet vart man ska börja någonstans, bara ta t ex den lättkränkta idiot som anser att det är rasistiskt med parkeringsböter.
Men har man ingenting att klaga på så hittar man någonting, i hans eller hennes fall då på att parkeringsböter sattes på bilar vars ägare uppenbarligen hade parkerat alldeles käpprätt åt helvete. Det var både invandrare och svenskar som fick parkeringsböter, alltså borde det ha varit rasistiskt att ge svenskar parkeringsböter också då. Svenskar är ju en folkgrupp, vilket inte invandrare är.
Däremot håller jag med om att det finns parkeringsvakter som är väldigt nitiska, men i det här fallet var det tydligen inte det.
Parkeringsvakten gjorde helt enkelt bara sitt jobb, att idioten ifråga inte gillade att vakten gjorde det är en helt annan sak. Polisanmälde parkeringsvakten för tjänstefel gjorde pappskallen också.

Självklart leder denna fjantiga anmälan ingen vart, därför har jag full förståelse för att den lättkränkta idioten inte vill skylta med sitt namn i media.
Men det här bevisar ju också återigen att man får anmäla precis vad som helst, det finns heller ingen lag som inte säger att man inte få göra sig själv till åtlöje hur mycket som helst.
Och det kanske är tur det, får då hade den person som anmält parkeringsböterna legat på dess tio-i-topplista.
Men samtidigt är det intressant att det finns så lättkränkta och djupt inskränkta typer som denne anmälare.
Innan jag ska köra bil nästa gång så tror jag att jag ska testa en sak som jag har funderat en tid på att göra.
Vad är det då? Jo, att färga min hud brun, sätta på mig turban samt "särk", parkera bilen på något ställe där man inte får stå, och vänta på att det kommer en parkeringsvakt och ger mig p-böter.
För då ska jag jävlarimej ringa DO (Diskrimineringsombudsmannen alltså) och kräva 70 000 kronor i skadestånd för att jag har blivit diskriminerad, DO kollar ju aldrig upp om man har blivit diskriminerad, det räcker med att man påstår att man har blivit det.
Alltså går DO alltid bara på den sida som påstår sig ha blivit diskriminerad, att höra den andra sidan är man inte intresserad av över huvudtaget.
Så jag skulle med all säkerhet få rätt, lite extra "klöver" sitter ju alltid fint.

Inga kommentarer: