måndag 5 oktober 2015

Ikväll gjorde jag min debutmedverkan i Motgift

Ikväll var en stor kväll för mig, för då medverkade jag för första gången i den samhällskritiska och populära podcasten Motgift.
Jag berättade för programledarna om bl a mitt politiska engagemang (t ex mitt bloggande), hur många år jag har varit politiskt aktiv, varför jag blev det osv.
Men jag tog också upp några ämnen, t ex det här med att Åhlen's sedan i fredags har fått massiv kritik för sin reklamfilm där det finns kvinnor med slöja i och att Åhlen's har den rabiata polishaterskan och vänsterdebattören Karin "Kakan" Hermansson på omslaget till sin senaste tidning.
Men andra ämnen än så togs naturligtvis också upp.
Efter avslutad livesändning då sändningen lades upp på Motgifts hemsida gjorde programledarna reklam för mina tre bloggar, längst ner på den del av sidan som den lades upp på står det nämligen följande:

"Kvällens gäst är Peter, mannen bakom Karpstryparn, Karpstryparn II och Karpstryparn III samt radiopratare i Sverigekanalen."

Länkar till mina tre bloggar, samt en länk till Sverigekanalen, finns också på sidan. Och angående att det görs reklam för mina tre bloggar så, ja, jag kallade mig för Peter i programmet.
Programledarna pratade om lite olika ämnen, t ex den muslimska terroristorganisationen Islamiska Staten och den senaste tidens flyktingströmmar, från kl.19.30 fram till kl.20.30.
Därefter blev det pausmusik och kl.20.40 kom jag in i programmet och var sedan med i det ända fram till kl.21.30 då kvällens avsnitt var slut.
Jag var alltså, och för övrigt är, med i sändningen från 1 timme in i den, i själva uppläggningen är nämligen pausmusiken borttagen.
Ni som missade att höra sändningen live kan höra den på den första av länkarna här nedanför.
Trevlig lyssning på er!

I kvällens avsnitt av Motgift: Intervju med den kände bloggaren Karpstryparn ,

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article21521163.ab ,

http://www.expressen.se/noje/gina-dirawis-kritik-mot-svt-diskriminerande/ ,

http://www.friatider.se/raseristorm-mot-ahlens-efter-kakan-hermansson-omslag-och-slojreklam .

Inga kommentarer: