torsdag 8 oktober 2015

Kristdemokraternas Fredrik Hartz kan inte ens vara presstalesman för en bajamaja

I förrgår släppte Granskning Sverige ett reportage i vilket man intervjuvar Kristdemokraternas presstalesman Fredrik Hartz om en del av invandringens nackdelar, t ex är det ett faktum enligt nationalekonomen Tino Sanandaji att det svenska folket inom 10-15 år kommer att vara en minoritet i sitt eget land om invandringen fortsätter i den omfattning som den har gjort hitills.
Jag skrev förresten nyss en kommentar till Aftonbladets "journalist" Anders Lindbergs hat- och lögnartikel om Tino Sanandaji, artikeln är från igår och min kommentar lyder så här:

"Det enda du är bra på är att hata, Anders Lindberg, saklighet är helt enkelt inte din starka sida.
Men jag förstår att du inte kan acceptera vad Tino Sanandaji säger, han krossar ju din världsbild av vad och hur en invandrare ska tycka och tänka.
Du är patetisk helt enkelt."

Vi får se om den blir publicerad i kommentarsfältet till Lindbergs artikel, jag postade den nämligen där.
Angående Fredrik Hartz så vill han lika lite som Anders Lindberg höra talas om invandringens nackdelar, istället bevisar han tydligt att han inte är kapabel att vara presstalesman.
En presstalesman ska ju kunna svara på frågor, detta är ju en av en presstalesmans uppgifter. Jag har nämligen själv varit presstalesman, då för en organisation, så jag vet vad som ingår i en presstalesmans jobb och vad man kan ställas inför.

Men ingenting av detta vet Fredrik Hartz, han skulle inte ens kunna vara presstalesman för en bajamaja (vilket är en form av utomhustoalett).
Nej, då skulle jag nog själv passa bättre som presstalesman för Kristdemokraterna.
Det är bara ett problem, nämligen följande: Jag är inte kristdemokrat, har aldrig varit det och kommer aldrig att bli det heller.
Så därför går det naturligtvis inte.
Däremot har jag ett förslag till Kristdemokraterna, nämligen följande: Anställ en bajamaja som presstalesman istället för Fredrik Hartz, fördelarna med det är ju många.
T ex behöver man inte ge en bajamaja lön, det enda man måste göra är att tömma den då och då.
Och ändå innehåller den inte ens i närheten lika mycket skit som denne Hartz gör.

Hör hela intervjun med Fredrik Hartz på https://www.youtube.com/watch?v=db6hPXVZwgQ .

Här följer fler relaterade länkar:

http://www.tino.us/ ,

http://www.tino.us/2015/10/anders-lindbergs-goes-full-arnstad/ ,

http://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2015/10/du-hittar-pa-for-mycket-tino-sanandaji/ .

Inga kommentarer: