torsdag 22 september 2011

Är alla som jobbar på ITV Studios knarkare hela bunten?

Idag stod det i svensk media om att den knarkande programledaren Ola Lindholm, ni vet han som nyligen blev dömd för narkotikabrott och därmed slutade på sina uppdrag för SVT samt slutade på Kamratposten (varför slutade han förresten på allt detta om han nu ansåg sig vara oskyldig?), nu har fått ett nytt jobb.

Men vad jobbar han med nu då? Är det som gatsopare kanske?

Eller är det som latrintömmare?

Svar: Nix.

Däremot jobbar han nu inom produktionsbolaget ITV Studios kreativa team.

Läs mer om det hela på bl a

http://www.svd.se/kultur/ola-lindholm-far-nytt-jobb_6491066.svd ,

http://www.bt.se/kulturnoje/ola-lindholm-far-nytt-jobb%282952955%29.gm  ,

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/ola-lindholm-far-nytt-tv-jobb ,

 http://hd.se/noje/2011/09/22/ola-lindholm-far-nytt-jobb/ 

och

http://www.nt.se/noje/artikel.aspx?articleid=7121276 .

Är de som jobbar på ITV Studios nerknarkade pundare hela bunten? Ett gäng fel i skallen har de i alla fall, när de väljer att anställa en "knarkskalle" som Ola Lindholm.

Skit dras ju till skit, som det heter.

Jobbet på BRIS (Barnens Rätt I Samhället) får han också behålla efter att domen föll, vilket är fullständigt ofattbart.
Tydligen är de inte riktigt hundra i huvudet på BRIS heller, de är i alla fall inte måna om sitt rykte och anse'ende, den saken är klar.

Det verkar vara så här både på ITV Studios och på BRIS: "Vad fan tror du? Vad fan tror du? Knark är gott", för att citera refrängen till punkgruppen Stockholms Negrers låt "Knark är gott".

Nej, låt knarkare som Ola Lindholm jobba med giftiga gaser, och inte ha några skyddskläder på sig som t ex gasmask.

För då är vi snart av med dem, knarkarna alltså.

Och jo, jag har både personliga och ideologiska skäl till att avsky både knark och knarkare.

Så nu vet ni det, om ni nu trodde någonting annat.

8 kommentarer:

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym angående den borttagna kommentaren:

Knarkförespråkare som t ex du är bannlysta på min blogg, fler eventuella kommentarer från dig raderas omgående så fort jag får se dem.

CAPISH?

Anonym sa...

Det var mig en märklig människosyn du har.

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: På vilket sätt har jag en märklig människosyn? Själv tycker jag att jag har en sund och frisk människosyn.

Alien Intervention sa...

"Själv tycker jag att jag har en sund och frisk människosyn."

Det gör alla som hatar människor på lösa grunder.. Jag kan lova dig att Hitler också var övertygad om att han hade den mest sunda människosynen man kan ha.. ;)

Att "frysa ut en person från alla välgörande jobb" bara för att han drog en lina istället för söp skallen av sig som folk, är en strategi som enbart är kontraproduktiv.

Så vitt jag vet ha Ola aldrig förespråkat drogbruk för de barn han haft intresse av att hjälpa. Så, varför skulle han inte kunna få jobba på BRIS?

Karpstryparn sa...

Svar till Alien Intervention:

På vilket sätt har jag inte en sund och frisk människosyn då?

Angående lösa grunder: Jag har inte några lösa grunder, det har däremot du.
Din jämförelse med Hitler är rent absurd, nog borde du kunna komma på någonting bättre.

Men visst, ska vi resonera på det viset så är det ingen skillnad på dig och historiens störste folkmördare, nämligen den kommunistiske diktatorn Mao Tse Dung (är inte säker på hur hans efternamn stavas).

Lär dig skillnaden mellan att hata och att avsky också, för den skillnaden vet du uppenbarligen inte.

Hur har du läst mitt inlägg? Uppenbarligen käpprätt åt helvete!

Om du hade läst igenom det ordentligt så hade du sett att jag har bl a personliga skäl att avsky knark och knarkare, en nära vän till mig gick nämligen ner sig i knarkträsket.

Nå, hur går dina fördömanden av mina skäl till att avsky knark NU ihop då?

Du har ju inga argument och belägg för de saker du påstår.

Angående BRIS så borde de ha gett honom sparken med omedelbar verkan, en typ som han är inget föredöme för barn i och med hans knarkanvändande.

Karpstryparn sa...

Svar till Anzor angående hans (eller hennes) borttagna kommentar:

Någon dummare person än dig får man faanimej leta efter, din kommentar var enbart fylld med en massa galenskaper.

Dessutom har du ingen rätt att anklaga mig för att ha en fruktansvärt taskig människosyn, när du själv har en.

Vad beträffande min vän är han DÖD på grund av det jävla knarket, ditt vidriga avskum!!
Dessutom erkände han aldrig att han knarkade, att han knarkade tog jag reda på, tecken på att han gjorde det märktes också tydligt.

Jag fick aldrig någon chans att försöka hjälpa honom ur skiten.

Eventuellt fler kommentarer från dig blir raderade.

Slutsnackat!

Anonym sa...

Trevligt att du hade besökt min blogg. Jag ska titta in fler gånger. //Remington

Karpstryparn sa...

Svar till remingthon56: Självklart, jag har inte glömt din blogg, ska titta in där fler gånger.

Angående att titta in på min blogg: Tackar, alltid kul med nya besökare.

//Karpstryparn