torsdag 24 september 2009

Dataidioten 1, 2, 3, 4 och 5

Idiot 1:

Supporten: -Vad kan jag hjälpa till med?

Kunden: -Jag håller på att skriva mitt första mail och jag har skrivit bokstaven A,
men hur skall jag göra för att få till den lilla cirkeln runtomkring?

Supporten: -Är markören fortfarande där?

Kunden: -Nej, jag är ensam här.



Följande kund kunde inte koppla upp sig, alltså var denna kund idiot 2:

Supporten: -Är du säker på att du använt rätt lösenord?

Kunden: -Ja jag såg när min arbetskamrat skrev in det.

Supporten: -Kan du säga mig vad lösenordet var?

Kunden: -Det var fem små stjärnor.

Supporten: -Nu skall vi se hur ditt system ser ut, klicka på "den här datorn".

Kunden: -Men hur skall jag kunna göra det härifrån?



Idiot 3:

Kunden till Hewlett Packardsupporten: -Min laserskrivare är trasig.

Supporten: -Vilken modell har du?

Kunden: -Det är en Hewlett Packard.

Supporten: -Jo, jag förstår det. Är det en svartvit skrivare?

Kunden: -Nej, den är beige.



Idiot 4:

Kunden till Tele2supporten: -Jag har köpt internet och vill ha hjälp.

Supporten: -Ok, hur långt har du kommit i installationen?

Kunden: -Jag har packat upp lådan med internetet i.

Supporten: -Ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn?

Kunden: -Slagit på datorn? Jag har ingen dator, jag har köpt internet.



Idiot 5:

Kunden. -Datorn hänger sig hela tiden.

Supporten: -Har du många fönster öppna?

Kunden: -Nej, men dörren står lite på glänt....

Inga kommentarer: