torsdag 3 oktober 2013

Ska någonting förbjudas så är det invandrings- och flyktingströmmar samt politisk korrekthet

Som politisk bloggare är det i princip omöjligt att hålla koll på alla nyheter som cirkulerar i "luften", i alla fall om man som jag driver en blogg ensam. Men nyheter innefattar för mig inte enbart artiklar och TV-reportage, ånej, även insändare är intressanta.
Men självklart går det inte att ta upp precis allting som man läser, ser och hör, den uppgiften är övermänsklig oavsett hur många man än är som sammarbetar. Inte ens s k "journalister" lyckas med det, oavsett vad de än inbillar sig.
Angående insändare så stod det förresten en mycket bra sådan i gårdagens exemplar av Metro. Insändaren var undertecknad "Gorkij", den hette "Slösa inte din tid på andras problem" och löd så här:

"Varje dag så vill någon förbjuda något. Varför egentligen?
Jag menar hur fanatisk får man bli egentligen. Bara för att något inte funkar för dig så betyder det inte att det inte kan funka för mig.
Om du stör dig på min rök så gå inte nära mig. Om jag har en orm i min lägenhet så kom inte på besök.
Ska vi nu hålla på att förbjuda saker hit och dit kan vi lika gärna förbjuda motorer för dom spyr ut gifter, läsk för den gör dig fet och orsakar karies, snabbmat för den ökar ditt kolesterolvärde, hundar för de bajsar på gatorna, musik för den har redan gjorts, ja, listan kan göras lång.
Än så länge har faktiskt ingen kommit med ide'er om att förbjuda vapen eller patent på läkemedel och så vidare. Vilket jag kan tycka är en viktigare fråga.
Gillar jag inte ett tv-program så tittar jag helt enkelt inte på det. Jag slösar heller inte min tid på att försöka förbjuda det. Jag tycker att livet är för kort för att behöva bry sig om hur många gånger grannen byter kalsonger eller hur dålig han är på att fickparkera.
Jag är totalt övertygad om att om vi i landet lagom för en gångs skull skiter i hur grönt och eller visset gräset är på grannens tomt så kommer vi i längden att bli mycket lyckligare.
För var ärlig, du ser dig inte som kriminell bara för att du går över röd gubbe.
Koncentrera dig på ditt så gör jag samma med mitt."

Som sagt så var denna insändare väldigt bra, det är bara en grej i den som jag vänder mig emot.
Vad är det då? Jo, ordet lagom.
För vi lever inte att landet lagom när det gäller t ex invandring och flyktingströmmar, snarare tvärtom.
2012 delade Sverige ut 111 000 uppehållstillstånd samtidigt som andelen asylsökande i landet ökade med 48 procent.  Sverige beviljade åtta gånger fler permanenta uppehållstillstånd än Finland, fem gånger fler än Danmark och mer än dubbelt så många som Norge. 
Förutom Frankrike och Tyskland så är Sverige det europeiska land som tar emot sammanlagt flest asylsökande, trots att vår befolkning bara är en dryg tiondel så stor som Tysklands och en åttondel av Frankrikes dito.
Detta innebär att per capita så är Sverige alltså det land som tar emot överlägset flest asylsökande. 2013 beräknas det också komma omkring 100 000 asylsökande och anhöriga till Sverige.
Sverige är också ett av de länder i hela världen som tar in mest invandrare och "flyktingar", det formligen öses in sådana dag ut och dag in samtidigt som resten av världen skrattar ut lilla galna Sverige fullständigt.
Sverige är helt enkelt ett enda stort skämt, inte minst bland de utlänningar vars släktingar tar sig hit och därmed in.
Och all denna vanvettiga flykting-, invandrings- och asylpolitik enbart på grund av rädslan från PK-håll för att bli kallade för rasister.
Sverige är också det land som tar emot så kallade ensamkommande flyktingbarn, förra året sökte 3600 sådana uppehållstillstånd och drygt två tredjedelar fick det också. Nio av tio asylsökande kan inte visa upp något pass eller andra identitetshandlingar, det blir därför mycket svårt att styrka vilka de egentligen är.
Summan av det hela är helt enkelt att invandringen till Sverige kostar hela 110 miljarder kronor per år, en helt fantastisk summa det.
Tänk om alla dessa pengar kunde användas till vettiga och förnuftiga saker istället, t ex att rusta upp den svenska välfärden.
Men nähä-ä-ä då, i Sverige heter det ju från politiskt korrekt håll att alla människor har "lika värde", därför är förnuftiga och vettiga handlingar helt enkelt strängt förbjudna!

Här följer några saker i den oändliga raden av mängder som har med den helstolliga invandringen att göra:

https://www.realisten.se/2013/03/11/ekonomidocent-invandringen-kostar-110-miljarder-per-ar/ ,

http://www.exponerat.info/godhetens-kappa-erbjuder-hela-varlden-en-fristad-i-sverige/ ,

http://www.exponerat.info/alla-sex-invandrarungdomarna-frias-i-hovratten-for-gruppvaldtakten-trots-att-hr-tror-pa-flickans-berattelse/ ,

http://avpixlat.info/2013/10/03/rattegangen-mot-arabiske-pedofillakaren-inledd/ ,

http://avpixlat.info/2013/10/03/storslagsmal-pa-boende-for-ensamkommande/ ,

https://www.realisten.se/2013/10/01/skottlossning-pa-rosengard/ ,

https://www.realisten.se/2013/09/30/integrationsstrateg-somalier-kan-radda-jobben/ .

Inga kommentarer: