tisdag 28 augusti 2012

Lyckad demonstration mot försvarandet av gruppvåldtäkterna i Bollnäs

I lördags skedde en demonstration i Bollnäs emot den senaste tidens gruppvåldtäkt där, men också emot de avskum som begick dessa våldtäkter.
Demonstrationen var också en motreaktion riktad mot de avskum som då genomförde en manifestation FÖR dessa våldtäkter och MOT de kvinnor som hade blivit gruppvåldtagna.
Som alltid när det gäller den sortens manifestationer så var det "antirasister"/vänsterextremister som genomförde den, och precis som vanligt var det också sådana som misskötte sig och som inte respekterade andra människor.
Annat var på motståndarsidan, nämligen på den sida som respekterade de våldtagna kvinnorna och som ställde sig på deras och deras anhörigas sida.
Vilken sida pratar jag om då? Jo, den nationella sidan.
All heder till SMR (alltså Svenska Motståndsrörelsen) som arrangerade denna demonstration, samt till alla deltagarna som var med i den.
Enligt sakliga uppgifter (alltså inte svensk PK-medias) så var det minst 200 personer som var med i denna demonstration, och den sköttes precis som en demonstration ska skötas. Både arrangörerna och de som var med i den gav ett bra, seriöst och sakligt intryck.
Men precis som vanligt går det inte att säga detsamma om de så kallade "antirasisterna", ett undantag fanns dock. Vilket var det då? Jo, en vänsterextremist vid namn David Larsson som inbjöds till debatt på scenen av SMR:s Per Öberg, och som accepterade.
Debatten mellan dem båda var helt klart intressant, även om det bara finns EN enda vänsterextremist i hela Sverige som klarar av att resonera på ett någorlunda vettigt sätt så är det naturligtvis så att samtliga av hans övriga gelikar har mycket att lära sig av honom.
Bara ta det här med att inte kasta sten t ex.

En av de som jag vet var med på denna demonstration är en person som hade mycket goda skäl till att vara det, nämligen i egenskap av familjefar.
Jag började lära känna honom under årets Kuggnäsfestival, och vi har hållit kontakten sedan dess.
Så här skrev han till mig i början av augusti i år:

"Tjabba! Idag blev jag så otroligt arg när jag läste tidningen i Bollnäs. En Svensk tjej blir gruppvåldtagen, rånad och misshandlad. Var en annan tjej som blev gruppvåldtagen samma helg med. Nu ska dom ha en folkfest mot rasism den 25 augusti.
Jag och några vänner har bestämt att nu får det vara nog, så vi åker upp och är med i motdemonstrationen.
Som jag ser det är jag inte där för att stödja SMR eller några andra. Det är helt opolitiskt för mig, men mår sjukt dåligt av att media nu försöker få det till en folkfest som dom skriver.
Hur jag än vrider och vänder på det så försvarar dom förövarna och bespottar tjejerna som blivit rånade, misshandlade och våldtagna.
Så det här kan jag stå stolt och rakryggat mot! Har ju f-fan barn själv och känner hur hemskt det här skulle vara om det drabbat min familj."

Jag väntar på information från honom om hans egen syn på hur det gick på demonstrationen, men tills vidare får ni hålla till godo med detta inlägg.

Läs mer om demonstrationen mot försvarandet av gruppvåldtäkterna i Bollnäs på t ex följande:

http://www.nationell.nu/2012/08/25/just-nu-ett-100-tal-nationalister-demonstrerar-i-bollnas/ ,

http://www.friatider.se/media-kunde-inte-smada-kraver-lagandring ,

http://www.realisten.se/2012/08/26/motstandsrorelsen-holl-demonstration-i-bollnas/ ,

http://www.nordfront.se/bollnas-i-bild.smr ,

http://www.swedenconfidential.info/2012/08/27/min-dag-med-svenska-motstandsrorelsen-en-ogonoppnare-for-camilla-ragfors/ .

Här är en film från debatten mellan Per Öberg och David Larsson: http://www.youtube.com/watch?v=ROrck1ZamrI .

Och på http://www.nationell.nu/2012/08/27/kommunist-david-fran-bollnas-blir-nationell-skickar-hem-12-zigenare/  hittar ni lite grann om denne David Larsson.

Inga kommentarer: