onsdag 19 oktober 2011

Varför vill du inte ha total makt, Anders "Hånleende" Borg?

Många gånger är det verkligen så att man "bångnar" när det gäller svenska politiker, den ena gör uttalanden stolligare och konstigare, fram för allt mer motsägelsefulla, än den andra.

En av de senaste som gör detta är vår käre finansminister Anders "Utsugare" Borg, jag tänker nu på hans märkliga påstående om att han inte kommer att ta över efter vår stadsminister och djurplågerianhängare Fredrik "Halalslakt" Reinfeldt.

Läs mer om det hela på bl a

http://svt.se/2.22620/1.2570832/borg_vill_inte_bli_riksdagsman ,

http://www.bt.se/nyheter/borg-vill-inte-bli-statsminister%282991789%29.gm ,

http://www.dn.se/nyheter/politik/borg-vill-inte-bli-riksdagsman

och 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/borg-vill-inte-bli-riksdagsman_6562209.svd .

Att detta penninghungriga och maktgalna svin säger nej till att ta över stadsministerposten den dag som Reinfeldt hoppar av den är helt ofattbart, här har han Borg en jättechans att få total makt och så tar han den inte.

Varför vill han inte förstöra och förgöra människors liv ännu mer, t ex vanliga arbetares? Han har ju lyckats bra hitills, när det gäller t ex insparandet på människors mänskliga rättighet att ha det bra.

Borgs alla absurda budgeter och skattereformer är ju några i raden av gott om exempel på den saken.

Dessutom märks det ju tydligt att han formligen njuter i fulla drag av sitt förstörelseuppdrag, hans ständiga hånleende i kombination med den lilla hårdknutna "bögsvansen" bak i nacken bevisar ju det.

Så varför tar han då inte chansen att bli högsta hönset, och därmed kunna förstöra och rasera ännu mer?

Eller är det pengar som är orsaken? Räcker inte 110 000 kronor per månad som lön?
För det är vad Fredrik Reinfeldt får i lön per månad som stadsminister.

Om det är en pengafråga som det är frågan om så borde Anders Borg lyssna på rapplåten "Pengar är inget problem", jag tänker nu på textraden "Vi torkar oss i arslet med en jävla massa pengar".

Denna låt är för övrigt gjord och sjungen av en viss Rex Hermansson (sådärja, nu fick han lite reklam också, hehe), om det gick så skulle jag lägga ut en länk till låten.

Men det går inte på grund utav att låten inte finns på internet.
Jag tycker dock att herr Hermansson borde lägga ut den, t ex på Youtube.

För även om jag inte gillar rapp och hiphop så tycker jag faktiskt att låten är bra.

En annan textrad går så här: "Jag bara torkar mig i röven lite, va fan, pengar har aldrig varit något problem".

Om den skulle komma ut på internet så borde Anders Borg lyssna på den, för dessa texter stämmer bra in på honom.

Det är därför som jag inte fattar varför han säger nej till stadsministerposten, ett makt- och pengahungrigt "warthog" (om man översätter det ordet till svenska så blir det vårtsvin) som han vill ju bara ha mer och mer av dessa båda saker.
På den punkten har han mycket gemensamt med Socialdemokraternas skandalomsusade dunderfifflare Håkan "Lögnhals" Juholt, dessutom påminner ju Juholt om ett vårtsvin.

Så varför tar du inte steget fullt ut, Borg?

Och angående vårtsvin: Läs mer om dessa djur på http://en.wikipedia.org/wiki/Warthog och http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5rtsvin .

6 kommentarer:

Ma sa...

Antagligen tror Borg att han kan få det dubbla i lön bara han inte är intresserad av jobbet. De måste ju muta till sig honom...

diana sa...

Vasst och träffande som alltid ;)

Karpstryparn sa...

Svar till diana: Ja, jag är ju känd för min slagkraftighet, i alla fall inom bloggvärlden.

Karpstryparn sa...

Svar till Ma: Ja, som sagt så är han ett pengahungrigt och maktgalet svin.

Anonym sa...

Väldigt begåvade och insiktsfulla inlägg på denna blogg, är detta en skämtblogg eller...

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Nej, det är ingen skämtblogg. Lite kul att du visar hur fördomsfull du är också, du dömer ju ut min blogg utifrån ETT enda inlägg.
Är du ett skämt eller?