söndag 27 december 2009

Historien om den gröna råttan

En stad hade stora problem med råttinvasion. Inga företag lyckades lösa problemet, och stadens borgmästare var på gränsen till att utlösa undantagstillstånd.

Då kom en liten grabb och sade att han hade en lösning på råttproblemet.

Borgmästaren blev då strålande glad, och sade till killen att han skulle få 2 miljoner kronor om han löste problemet.

Nästa dag träffades borgmästaren, hans personal och pojken nere vid hamnen. Killen släppte ut en grön råtta ur en bur.

Råttan sprang upp i staden och fick med sig alla råttor, hoppade över kajkanten så att alla råttor drunknade och lade sig sedan i sin bur igen.

Borgmästaren visste inte till sig av glädje, och gav pojken de 2 miljonerna.

Sedan frågade borgmästaren killen följande:

-Du har inte en grön arab också?

På tal om araber, gå in på bl a http://www.klaric.se/archives/9288 och http://hd.se/inrikes/2009/12/27/flyktingar-dumpade-i-skogen/?from=rss och läs om fem brottslingar ifrån Afghanistan som hittades dumpade i skogen.

Ja, jag säger brottslingar eftersom de kom hit illegalt.

Naturligtvis är också de som smugglade hit dem brottslingar, eftersom människosmuggling är ett brott.

3 kommentarer:

ragge sa...

Haha, den vitsen var klockren!

charlotte sa...

haha jag får mkt konstiga historier som sms så den har jag redan fått. fast det var med en "neger" i slutet

Karpstryparn sa...

Svar till ragge: Japp, hehe!

Svar till charlotte: Japp, hehe, jag vet, men skrev arab eftersom jag länkade till "flykting"typerna.