lördag 29 november 2014

En insändare från mig om åsiktsfrihet

Ni som har läst mitt förra blogginlägg har säkert förstått att jag reagerade starkt på de två insändare som jag tog upp i det.
Men jag nöjde mig inte bara med att ta upp dem, ånej, jag skickade också i förrgår kväll in två svarsinsändare på dem till Nya Wermlandstidningen (NWT).
En av dem blev publicerad tidigt i morse, och för er som av någon anledning inte kan läsa NWT på internet så har den rubriken "Fördömer fördömande" och lyder så här:

"Svar till Bengt och Ulla Carlstedt (NWT 26/11):
Varför räknar ni inte in er själva bland de Kilsbor som ni fördömer? I och med er insändare bevisar ni ju att ni är precis likadana som det ni anklagar andra Kilsbor för att vara. Inte ens under stenåldern hade man en så primitiv människosyn som ni två har, i stället respekterade man att alla inte tyckte likadant. Men nej då, sådant passar sig inte i er värld; där ska alla tycka exakt likadant oavsett vad det än gäller – i annat fall är man tydligen både det ena och det andra.
Vet ni ens vad demokrati och åsiktsfrihet innebär? Och vad då ”odemokratiska egoister”? Vill man inte vara med i Svenska kyrkan så vill man inte, det är upp till var och en och har absolut ingenting med egoism att göra. Och gillar man inte att Svenska kyrkan gör ligor som tjänar pengar på romska tiggare en tjänst så gör man inte. Detta är ingenting som ni kan eller har någon som helst rätt att bestämma över. Så det är i stället ni själva som är en skam, inte bara för Svenska kyrkan utan också för hela Kil och Värmland!
Karpstryparn"

Inga kommentarer: