måndag 16 december 2013

Vad är det som är så himla svårt med att be hemma?

Sverige är verkligen återigen världens mest upp-och-nervända land, ta t ex det faktum att invandrare från vissa delar av världen anser sig ha rätt att utöva sin religion på jobbet.
Och får de inte det, ja, då kräver de sina arbetsgivare på skadestånd.
Det senaste exemplet på detta hade vi i förrgår, då en muslimsk invandrare krävde 20 000 kronor i skadestånd av sin arbetsgivare för att han inte "hann med" att be till sin gud Allah.
Visst, att kräva skadestånd får vem som helst göra för vad som helst, men då ska det också finnas någonting att kräva skadestånd för.
Det ska alltså inte vara en massa "blaha-blaha".
Så här tyckte "Allah" (ursäkta miiiig, den muslimske invandraren menar jag ju) om det hela:

"Hjälp, jag blev försenad, jag hann inte med Allah! Alltså måste min arbetsgivare betala mig 20 000 kronor i skadestånd!"

Vaddå "måste"? Den "bäste herren" tror tydligen att Sverige är ett annat ord för Saudiarabien, Iran eller något annat muslimskt land.
Men tyvärr så har han fel, alldeles alldeles fel dessutom.
Får många muslimer som de vill så är dock Sverige snart ett muslimskt land, men tills dess till "den bäste herren" och alla andra muslimer i Sverige:
Be hur mycket ni vill, men gör det då i era hem istället.
För i Sverige är det nämligen en mänsklig rättighet att, till skillnad från i era länder, vara fri från religion om man så vill.
Man blir alltså inte hängd.
När jag läste om det här med den muslimske invandraren så kom jag att tänka på vad en kompis till mig gjorde när han på sitt jobb kom på en muslim med att be i lunchrummet på jobbet.
Min kompis tog helt enkelt och slängde ut muslimen. Men precis innan han gjorde det sade han följande till honom:

-Här ber vi inte, här äter vi!

Sedan slängde han ut honom.

Läs mer om muslimen som kräver sin arbetsgivare på skadestånd på t ex följande:

http://www.friatider.se/hann-inte-be-till-allah-kraver-20-000 ,

https://www.nordfront.se/muslim-hann-inte-be-till-allah-kraver-20-000-i-skadestand.smr ,

http://www.sydsvenskan.se/malmo/hindrades-att-be--kraver-ersattning/

och

http://www.exponerat.info/muslimsk-chauffor-fick-inte-ledigt-for-fredagsbon-20-000-i-diskrimineringsersattning/ .

Inga kommentarer: