torsdag 5 december 2013

Jerzy Sarnecki känner tydligen inte till revykungen Karl Gerhard

I förrgår var den starstuckne "kriminologiprofessorn" Jerzy Sarnecki upprörd igen, den här gången på grund av att hans identitet hade blivit kapad på Twitter.
Någon hade alltså skapat ett fejkkonto i hans namn där en massa saker påstods om honom som inte var sanna, bara ta den här t ex:

"Känns som att en stor sten lossats från mitt bröst nu då jag kommit ut som sverigedemokrat."

Frågan är bara vad den person som hade skapat detta fejkkonto trodde sig vinna på detta, t ex är det ju allmänt känt att lille Jerzy "Svammelski" inte sympatiserar med Sverigedemokraterna. Ja, jag säger "lille Jerzy" eftersom denne s k "kriminologiprofessor" i 9 fall av 10 har oerhört svårt för att tåla att bli emotsagd, i alla fall sakligt.
Det är nästan så att man tror att han jobbar på Aftonbladet.
Och att sedan kalla sig kriminologiprofessor när man hela tiden propagerar för enbart fördelar med invandring och även negligerar och mörkar mångkulturell brottslighet med "argument" som vilken psykiskt sjuk galning som helst kan komma på, jag som trodde att en kriminologs jobb är att granska all brottslighet.
Se bara på kriminologiprofessorn Leif GW Persson, där har vi en äkta kriminolog som verkligen gör sitt jobb, inte skulle han ens tänka tanken att mörka vissa sorters brottslighet.
Men det var väl därför han fick sparken från det mångkulturella TV3-programmet Efterlyst (nu får jag väl Aftonbladet på mig, men ingen kan ju förneka att Efterlyst är ett mångkulturellt program med tanke på att en majoritet av de efterlysta där är icke-västerländska invandrare), som svar på detta startade han SVT-programmet Veckans brott, vilket ju har blivit en stor succe'.

Men tillbaka till det här med fejkkontot som hade skapats i Jerzy Sarneckis namn.
Ja, jag säger "hade", det verkar vara raderat nu....förutom ett konto i hans namn som mest består av en massa oläsligt svammel, förmodligen är det inte det kontot som han och Aftonbladet syftar på. Det senaste inlägget på det är nämligen skrivet någon gång i juli i år.
Så tydligen är fejkkontot raderat, enligt en användare på Twitter så dyker bara orden "Internal error" upp när man försöker hitta det.
Däremot hittade jag en lång tråd om Jerzy Sarnecki, där det stod bl a om fejkkontot.
Men ärligt talat, varför blev han så upprörd över fejkkontot? Han fick ju gratisreklam i flera veckor på grund av det.
Själv råkade jag ut för samma sak som han en gång, någon hade skapat ett fejkkonto i mitt namn på en porrsida där det stod en massa fjantiga saker om mig.
Personen som hade skapat det hade alltså missförstått meningen med en porrsida, på en sådan huserar ju saker som har med porr att göra och alltså inte en massa skitprat.
Men inte fasen blev jag förbannad när jag fick reda på det, visst, kanske lite sned först, men sedan skrattade jag bara åt det.
Detsamma borde Jerzy Sarnecki göra angående Twitterkontot.
Men han har väl inte har hört talas om den gamle revykungen Karl Gerhard:s så berömda citat, nämligen följande:

"Det spelar ingen roll vad de skriver om mig, bara de skriver om mig. All publicitet är bra publicitet."

Som sagt, lär dig någonting, "kriminolog Svammelski".

Läs mer om hans buhu-buhu-tjat på t ex följande:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17950484.ab ,

https://www.nordfront.se/juden-jerzy-sarnecki-blir-invandringskritiker-pa-falskt-twitterkonto.smr .

Här är för övrigt Twittertråden om Jerzy Sarnecki: https://twitter.com/search?q=Jerzy%20Sarnecki&src=typd .

Och här är länken till fejkkontot: https://twitter.com/JerzySarnecki .

Uppdaterat kl.16.19: Citatet av Karl Gerhard är inte ifrån Karl Gerhard, utan det är sagt av Oscar Wilde. Även den bäste kan ha fel alltså, vilket jag också just hade.

Inga kommentarer: