måndag 5 november 2012

På spelning i Eksjö med Agent Bulldogg och Condemned 84

I fredags gjorde jag en sak som jag inte har gjort på länge nu. Vad var det då? Jo, jag var på Oi!-spelning, och inte vilken sådan spelning som helst heller.
För då uppträdde nämligen de båda legendariska Oi!-banden Agent Bulldogg och Condemned 84, detta skedde på orten Eksjö som ligger c:a 10 mil från staden Jönköping vid sjön Vätterns strand.
Spelningen hölls på Hijackers Rock'n roll & Motorklubb där, den var en del i en 3-dagarsspelning som började i Norrköping i torsdags och avslutades i Stockholm i lördags.
Huvudbanden var Agent Bulldogg och Condemned 84, men även andra Oi!-band uppträdde. Turne'n hette The Real Oi! Tour 2012, och anordnades av klubb Pretty Shitty Town (förkortat P.S.T.)

Vad kan man då säga om denna spelning? Ja, för egen del så kan jag lugnt säga att det var den bästa spelning som jag har varit på på länge, även om den dock inte slår denna sommars Kuggnässpelning då bl a det legendariska vikingarockbandet Ultima Thule uppträdde för sista gången på 30 år.
Men Oi!-spelningen var mycket bra, det enda som får lite minus av mig var väl möjligtvis då att ljudet var lite dåligt. Hade man inte kunnat texterna till låtarna så hade man nog inte hört vad som hade sjungits, Agent Bulldogg fick ju avbryta spelandet en sväng på grund av någon ljudkabel som hade gått av eller något liknande. Så Thomas (sångaren alltså) fick hålla ut micken över publiken och alla sjöng, jag har för mig att det var under låten "Karl den tolfte" som ljudet försvann. När Condemned 84 uppträdde så blev det ännu svårare att höra vad som sjöngs, men den som inte kunde låten "Oi! aint dead", ja, den personen kan inte ha varit född i förrgår ens.
 
Men på det hela taget så var som sagt spelningen mycket bra, t ex vakterna skötte sitt jobb utmärkt. Och att bartendern och de personer som släppte in folk vid insläppet till lokalen var jättetrevliga gjorde knappast saken sämre. Något bråk förekom inte heller, alla som var där var ju där för att ha kul. Självklart stompades det en hel del också.
Och en del kompisar som var där träffade man också.
Stort tack till arrangörerna av denna Oi!-turne'!
Här nedanför följer några bilder från fredagens spelning (klicka på bilderna för förstoring):
 
 
 
Och så här såg det ut på Blå Huset i Norrköping i torsdags då Agent Bulldogg uppträdde där:

Inga kommentarer: