onsdag 24 augusti 2011

Är alla vänsterpartister och miljöpartister idioter?

Idag stod det en inte direkt förvånande artikel om Vänsterpartiet, närmare bestämt i NWT (Nya Wermlandstidningen).
När man som jag håller mig underrättad om nyheter lite överallt så dyker de ju upp på ganska varierande ställen, även om vissa ställen är mer betonande än andra.

Men den här gången blev det alltså i NWT.

Det handlar om Vänsterpartiet i Karlstad som tillsammans med de "trögsynta" pappskallarna i Miljöpartiet vill införa vegetarisk mat som tvång på samtliga skolor där, de tänker alltså tvinga barnen på dessa skolor att äta mat som de inte vill äta.

Uttryckt på ett annat sätt blir det så här: "Dö av undernäring, men var glad!"

Hallå där, V och MP, har ni möjligtvis hört talas om demokrati, nämligen i det här fallet att skolbarnen själva får bestämma om de vill äta icke-näringsrik och hälsofarlig föda eller inte?

Fast det klart, ni vet ju inte vad demokrati är annars heller.
Så varför ska ni veta det nu?

Detta gäller för övrigt inte enbart vänsterpartister och miljöpartister i Karlstad, utan i hela landet, att påstå någonting annat vore diskriminering.

Nej, vi gör som både Vänsterpartiet och Miljöpartiet gör, vi drar alla över en och samma kam istället!

Läs mer om detta fullständigt absurda vansinne på bl a http://www.nwt.se/asikter/ledare/article955879.ecehttp://www.atl.nu/lantbruk/krav-pa-mindre-kott-i-skolan och http://nwt.se/karlstad/article955033.ece?service=mobile .

Tyvärr är dock detta inte utmärkande för just Karlstad när det gäller dessa båda extremistpartier, nej, sådant finns även på andra håll i landet.

Här följer ett annat exempel på det:

http://allehanda.se/start/solleftea/1.2860579-miljopartiet-vill-ha-mindre-kott-i-solleftea .

Själv tycker jag så här: Låt skolbarnen äta vad de vill, så länge det är frågan om näringsrik och hälsovänlig mat.
Alltså går vegetarisk mat, i det här fallet veganmat, bort direkt.

Och till er som tror någonting annat: Jag har själv ätit sådan smörja, samt läst en hel del fakta om den, t ex vad som är dåligt med den.

Så jag vet vad jag talar om.

Dessutom behöver vi människor ALLA delar av kostcirkeln, om inte skulle ju inte kostcirkeln finnas.

Eller?

Jag lämnar nu frågan fri, ni som vill debattera detta här får gärna göra det.

Inga kommentarer: