måndag 29 augusti 2011

Expressens Thomas Mattsson: "Jag hatar demokrati"

Anser PK-media, t ex Aftonbladet (i folkmun kallad Aftonhoran) och Expressen (Snart kallad i folkmun för Fascistxpressen) att det är viktigt med demokrati, eller anser de att den ska utrotas?

Ja, inte är det förstnämnda i alla fall, detta står nämligen helt glasklart efter att ha läst följande fascistiska artikel på http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2011/08/ny-policy-for-artikelkommentarer/ skriven av Expressens chefredaktör Thomas Mattsson, där han i princip säger åt folk att hålla käften, såvida de inte tycker exakt likadant som artikelförfattaren till den artikel som de kommenterar.

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson: "Tyck som mig, eller håll käften. Kommentera bara när ni blir tillfrågade, vilket inte kommer att ske över huvudtaget eftersom jag eller mina medarbetare hatar allt vad demokrati innefattar. Utrota demokratin!"

"herr" Mattsson, ditt och Expressens tilltag angående de här sakerna är inte demokratiskt för fem öre. Men enligt dig får alltså bara EN åsikt gälla i kommentarsfältena i fortsättningen, nämligen den om att man ska hålla med om allt som står i artiklarna. Har du glömt vad demokrati är för någonting? Ja, uppenbarligen så har du det.

Nåja, att T Mattsson inte är demokrat är ju välkänt sedan länge, och i och med detta så har han nu återigen bevisat att han inte är det.

Försöker han slå Aftonbladets chefredaktör Jan Helin i demokratihat, eller vad är det frågan om?

Eller är det kanske så här?

Thomas Mattsson: "Det var länge sedan som jag fick någon uppmärksamhet nu, därför skriver jag denna antidemokrati-hatpropaganda för att folk ska få upp ögonen igen för mig och min tidning igen."

Ja, vad ska man säga?  Om han är ute efter att få Expressen uppmärksammad så har han verkligen lyckats, vissa gör tydligen precis vad som helst i sin desperathet att få sin tidning uppmärksammad.

Inte ens Expos chefredaktör skulle göra något liknande för att få Expo mer uppmärksammat, samtidigt behövs det nog ändå med tanke på att Expo börjar få mindre statliga bidrag och att det rent allmänt går sämre för denna lögn- och falsarieblaska.

Och det är ju inte så konstigt, fler och fler ser igenom Expos alla lögner.

När det gäller PK-medias ovilja att publicera hela sanningar så har vi på t ex http://www.dn.se/nyheter/sverige/misshandel-och-brak-vid-sdu-mote ett av många bevis på detta.

Den korta notisen säger ju följande: "Han får skylla sig själv." I annat fall skulle inte artikeln vara så fåordig.

DN har alltså här anammat stadsminister Fredrik Reinfeldts legitering av terroristiska våldshandlingar emot ett demokratiskt invalt parti i Riksdagen, jag tänker nu inte enbart på Sverigedemokraterna utan också på andra riksdagspartier, t ex Folkpartiet.

Läs mer om det hela på bl a

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-gripna-for-sd-misshandel 

och

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/misshandel-och-brak-vid-sdu-mote_6421414.svd .

Något helt annat är det däremot på t ex Politiskt Inkorrekt.
Läs t ex följande artikel: http://politisktinkorrekt.info/2011/08/27/flera-sd-kvinnor-mordhotade-i-brev/ .

Men tror ni det har stått om detta i PK-media, t ex Expressen? Nix pix päronpung, mål att begå våldsuppmaningar är tydligen jättebra det.

Se bara på stadsminister Fredriks Reinfeldts uppmaning om att med grovt våld ge sig på representanter för Sverigedemokraterna.

Här har ni förresten ett slagkraftigt och bra inlägg om politiskt våld: http://thereseborg.wordpress.com/2011/08/27/hur-manga-fler-ska-behova-raka-illa-ut/.

5 kommentarer:

Smörblomma sa...

Hej, jag är tillbaka! Välskrivet inlägg.

Karpstryparn sa...

Svar till Anonym: Vaddå "test"? Eller syftar du på en av de kommentarer som jag skrev i kommentarsfältet till Thomas Mattssons artikel?

Nu vet jag ju inte om den kommentaren blev borttagen eller inte, det jag gjorde var att länka till min blogg i den för att se om man inte fick referera till någon blogg.

Men du kanske vet om den blev borttagen? Om så är fallet, varför besvarade du inte min kommentar där då?

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Oki doki, undrar ju vart du tog vägen någonstans.
Angående mitt inlägg: Tackar.

Karpstryparn sa...

Tillägg till Anonym: Aaaah, nu förstår jag, du testar helt enkelt om din kommentar får vara kvar, eftersom den inte har någonting med mitt inlägg att göra.

Eller har jag fel?

Svensson sa...

Expressen och Expo är lika demokratiska :p
http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/