måndag 2 maj 2011

Vad har den "döde" Usama bin Ladin och S:s Carin Jämtin ihop?

Dagens stora nyhet är garanterat att den kände muslimske terroristledaren Usama bin Ladin har dödats av en amerikansk specialstyrka.

Men är han verkligen död? Och om så är, när dog han?

För om han är död så dog han knappast idag, snarare långt ifrån idag.

Om detta och om Socialdemokraternas Carin Jämtins absurda krav från idag på att Sverige ska ha gott om muslimska helgdagar kommer jag att ta upp i nästa inlägg, jag kommer då att göra en koppling mellan hennes uttalande och Usama bin Ladin.

För det finns en koppling, det är jag helt övertygad om. I annat fall skulle hon inte kräva detta just idag.

Men mer om detta i nästa inlägg alltså, det kommer att skrivas någon kväll under denna vecka. Vilken kväll det blir har jag inte bestämt mig för än.

Alltså, håll ögonen öppna.

4 kommentarer:

diana sa...

Tänkte också på det faktiskt. Varför just nu? Ska bli ett intressant inlägg att läsa :)

Karpstryparn sa...

Svar till diana: Precis, ingenting stämmer med hans "död", jag utreder dessa saker i nästa inlägg, skriver det troligen i morgon. Tipsar dig när inlägget är klart.

Anonym sa...

Kul att höra ifrån dig. Jag tappade din bloggadress vid en datorkrasch för ett bra tag sedan och har försökt att komma ihåg alla jag hade på listan. Nu är du tillbaka där.
Ang. muslimska högtider så misstänker jag starkt att ett muslimskt land inte skulle ens fundera på att införa kristna helgdagar så där kan kärringen ta och stoppa upp sitt förslag där det hör hemma.
Ang. hans död så litar jag inte på några uupgifter som skrivs. Är han verkligen död eller är det bara en skenmanöver från vissas sida?

Karpstryparn sa...

Svar till Bibbi: Usamas "död" är en stor bluff, USA ljuger så det skriker om det. För mer info: Se mitt senaste inlägg.