lördag 21 maj 2011

Som att skjuta minkar med luftvärnskanoner

Idag är det en uppmärksammad dag, för idag pågår det demonstrationer för och emot ett mycket känt moske'bygge i Göteborg.

Moske'n ifråga är saktionerad med pengar från Saudiarabien.

Inlägget om detta blir dock ganska kort, har mycket att göra denna helg.

Jag skulle nämligen ha varit med på den stora motdemonstrationen emot denna moske' och därmed också emot islam och muslimer, men på grund utav olika orsaker så kunde jag inte det.

Men precis som vanligt så är det "antirasister"/extremvänstern (samt andra "antirasister") som begår våldsamheter och som alltid hatar allt vad demokrati innebär, ingenting är förändrat på den punkten.

Däremot är det i princip så gott som alltid motståndarsidan, i det här fallet t ex Nationaldemokraterna och Försvarskåren Sveriges Självförsvar, som sköter sig.

Läs mer om det hela på bl a

http://politisktinkorrekt.info/2011/05/21/valdsamma-demonstrationer-vantas-motfor-saudiarabiens-helagda-moske/#more-86682 ,

http://www.dn.se/nyheter/sverige/storsta-polisinsatsen-sedan-goteborgskravallerna ,

http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1501 ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tretton-omhandertagna-i-moskedemonstrationer_6184599.svd ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/stor-polisstyrka-vid-omtvistad-moske_6184273.svd ,

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.632699-fyra-gripna-vid-moskedemonstrationer ,

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2443695/stokigt-vid-moske-13-omhandertagna

och

http://svtdebatt.se/2011/05/darfor-bor-svenskarna-ga-ut-och-demonstrera-idag/  .

Men att stämpla de människor som av olika orsaker är emot moske'er (i det här fallet den här), islam och muslimer för högextremister, rasister och nazister är som att påstå att en gammal dam med ledproblem som har på sig minkpäls ägnar sig åt att springa omkring ute i skogarna och skjuta minkar med luftvärnskanon.

Som ni hör så är alltså de som påstår sådant inte verklighetsförankrade för fem öre (för övrigt finns ju inte femöringar längre, därför är dessa personer inte verklighetsförankrade alls).

Igår anordnades förresten en s k "fredlig" demonstration för denna moske'. Läs om det hela på http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.632597-hundratals-samlades-till-gatufest .

Till veckan kommer jag att granska en av de organisationer som stod som arrangör för demonstrationen emot moske'n.

Vilken organisation är det då? Jo, FSS, alltså Försvarskåren Sveriges Självförsvar.

För till skillnad ifrån PK-media som t ex Aftonbladet och den rasistiska/svenskfientliga/"antirasistiska" tidsskriften Expo så kommer jag att göra en objektiv bedömning av organisationen.

Vilken dag som inlägget blir skrivet vet jag dock inte än, ni får hålla ögonen öppna helt enkelt.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska göra en objektiv granskning av FFS? Vet du vad ordet objektiv betyder?
Du inleder med att skriva att du skulle deltagit i demonstrationen mot moskén. Redan där har du tagit ställning. Inget anmärkningsvärt att du skriver om FFS men att påstå att din granskning skulle vara objektiv är en ren och skär lögn.

Hälsningar Mikael Hakim
http://mikaelhakim.wordpress.com

Karpstryparn sa...

Svar till den anonyme Mikael Hakim: Du är en minst sagt märklig person du, du påstår att du är anonym och sedan skriver du ditt namn.
Hur ska du ha det egentligen? Är du anonym eller inte?
Vet du ens vad ordet anonym betyder? Nej, tydligen så vet du inte det.

Japp, jag vet vad ordet objektiv betyder. Vet DU? Nej, tydligen inte.

Japp, jag skulle ha deltagit i demonstrationen emot moske'n, vilka skälen var som gjorde att jag inte kunde har du inte med att göra.

Japp, jag står på moske'motståndarnas sida, men som sagt, av vissa skäl kunde jag inte delta. Mitt inlägg om demonstrationen emot moske'n och att "antirasister"/extremvänstern ännu en gång har bevisat att de hatar demokrati var, och är, helt och hållet sanningsenligt.
Om du inte tror mig så kolla länkarna som finns i inlägget.

Enligt TV4:s text-tv så är enligt polisen i Västra Götaland samtliga gripna och omhändertagna ifrån vänstersidan.
Anser du fortfarande att "antirasister" är demokrater?

Angående min kommande granskning av FSS så kommer den, precis som jag skrev, att bli objektiv.

Så tyvärr, Mikael, de rena och skära lögnerna är det DU som står för, inte jag.

Med vänliga hälsningar//

Karpstryparn

Rickard sa...

Bra skrivet som vanligt. Bloggade också om demonstrationerna idag och lade upp lite bilder. http://www.hesperus.nu/?p=875

diana sa...

Pinsamt beteende av dessa självutnämnda demokratiförespråkare.

Mikael Hakim sa...

Jag är inte anonym. Mitt namn är Mikael Hakim. Jag valde anonym eftersom jag inte har ett googlekonto. Men jag noterade nu att man kan skriva enbart sitt namn också.
Du besvarade inte min fråga rörande objektivitet. Hur ska du kunna göra en objektiv granskning om du redan tagit ställning?
Det är som att låta en sionist granska konsekvenserna av Israels ockupation av Palestina. Hur objektiv tror du den blir?
Nej åter till skolbänken med dig Karpstryparn så att du lär dig lite om källkritik och objektivitet.
Hälsningar Mikael Hakim

Karpstryparn sa...

Svar till Mikael Hakim: Okej, du vet alltså inte hur du ska göra för att visa att du inte är anonym, intressant det.
Vill man vara anonym så klickar man i rutan "Anonym", vill man inte vara anonym så klickar man i rutan "Namn/URL" och skriver där sitt namn eller en signatur, man kan också skriva sin bloggadress där.
Hur svårt är allt detta för dig? Tydligen jättesvårt.

Angående din fråga: Den har jag besvarat, om du läser igenom min förra svarskommentar till dig så hittar du svaret där.
Hur svårt kan det vara för dig att förstå någonting? TYdligen jättesvårrt.

Nej, börja du med att gå okm grundskolan (har du ens gått den?), och lär dig lite grann om en väldigt massa saker som man måste kunna här i livet.
Och lär dig även lite grann om källkritik om objektivitet, när du ändå håller på.

Dessutom, hur kan du påstå att jag inte är objektiv i ett inlägg som jag inte ens har skrivit än? Förklara det för mig du, tack.

Eller erkänn att du är ruskigt dålig på att förstå och fatta saker och ting.

Som sagt, tillbaka till skolbänken med dig, Mikael Hakim.

Med vänliga hälsningar//

Karpstryparn

Karpstryparn sa...

Tillägg till den okunnige Mikael Hakim: Om du undrar över vissa stavfel i min senaste svarskommentar till dig så beror dessa på att det tangentbord som jag i skrivande stund sitter vid inte fungerar riktigt som det ska, är inte mitt tangentbord för övrigt.

Karpstryparn sa...

Svar till R: Tackar. Oki doki, ska kolla in ditt inlägg, alltid intressant att läsa vad andra skriver.

Karpstryparn sa...

Svar till diana: Japp, det är alltså precis som vanligt, det bevisar återigen att s k "antirasister"/extremvänstern inte står för demokrati, däremot hatar de den och försöker krossa den. De vill uppenbarligen att Sverige ska bli ett nytt Burma!

Karpstryparn sa...

Till Mikael Hakim: Du har för övrigt inte heller ännu inte besvarat min fråga om "antirasisters" bete'ende, den löd så här: "Enligt TV4:s text-tv så är enligt polisen i Västra Götaland samtliga gripna och omhändertagna ifrån vänstersidan.
Anser du fortfarande att "antirasister" är demokrater?"

Nå, vad anser du om det här?

Karpstryparn sa...

Till Mikael Hakim: Förresten så såg jag nu att du kräver svar på en fråga rörande objektivitet som du inte ens har ställt, det du skrev var följande: "Du inleder med att skriva att du skulle deltagit i demonstrationen mot moskén. Redan där har du tagit ställning."
Det som du skrev är ingen fråga.

Hur ska jag kunna besvara en fråga som du inte ens har ställt? Du måste ju ställa frågan först fattar du väl.
Eller förstår du inte det? Som sagt, tillbaka till skolbänken med dig och lär dig någonting.

Karpstryparn sa...

Svar till den IQ-befriade lögnfascisten Mikael Hakim: Kommentarer som innehåller personangrepp, påhopp osv raderas så fort jag får se dem, det gäller alla som kommenterar, inte bara dig. Därför raderades din kommentar.

Dessutom klarar du fortfarande inte av att svara på en eller flera frågor, det har du själv bevisat.
Du klarar uppenbarligen inte av någonting annat heller, du är inte ens bra på personangrepp.

Men i fortsättningen blir samtliga kommentarer ifrån dig raderade.

Är detta uppfattat, "Herr" Antidemokrat? Om inte, synd för dig, din lilla fjantvalp.

With theese final words I rest my case.