tisdag 9 februari 2010

Om hiphop och den invandringsvänliga skitblaskan Metro

"Hiphop är upp-nedvänd "hackspettmusik" som "spelas" av ett gäng misslyckade wannabeståuppkopior som ackompanjeras utav avdankade trummaskiner, där best-före datumet gick ut en halvtimme efter att de släpptes på marknaden."

Detta och lite till skrev jag i en kommentar ikväll till den vidriga vänsterextremisten och AFA-supporten Nabila Abdul Fattahs (i folkmun kallad Nabila Käpphäst) kolumn om hiphop på http://www.metro.se/2010/02/09/10570/hip-hop-ses-inte-som-riktig-musik-i-s/ .

Och jodå, hon har vid flera tillfällen gjort klart att hon stödjer den vänsterextrema terroristorganisationen AFA, alltså Antifascistisk Aktion. En artikel om att hon stödjer AFA och andra vänsterextrema terroristgrupperingar finns på http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/10/03/ken-ring-stoppa-invandringen-afa-muslimen-nabila-rasar/ .

Hur kan Metro låta en person som helt öppet stödjer grov misshandel, mordbrand, mordförsök och andra "trevligheter" emot oliktänkande skriva kolumner där?

Fast det klart, skit dras ju till skit, och då är det ju inte så konstigt.

Metro ja, denna invandringsvänliga och antidemokratiska skitblaska som det inte ens duger till att torka sig i arslet med.

Och Metrobloggen är inte mycket bättre den heller, även om det uppstår vissa problem om man försöker torka sig i stjärthålet med en internetsida.

För ingen människa har väl ett så stort arsel att han eller hon får in en hel dator i det, inte en halv heller för den delen, ja, utom svenskfientliga typer som t ex Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt, Kurdo Baksi och Nabila Abdul Fattah då.

Eller rättare sagt, de är ju rent allmänt på alla sätt arsel allihop, uttrycket "gapa och svälj" får en helt ny innebörd i deras fall.
Det stopar dock inte där, men jag ska inte vidareutveckla det hela med risk för att trötta ut mina läsare.

"Journalisterna" på Metro är förresten förintelseförnekare, detta enligt en artikel som finns på http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/20/metro-fornekar-folkmordet-pa-armenier där det står om att de förnekar det folkmord som Turkiet begick på assyrier och armenier i början av 1900-talet.
Ändå är det bevisat bortom allt tvivel att detta folkmord har skett, hela världen vet om det. Det är bara i Turkiet som det råder oenigheter om det, c:a hälften av turkarna där anser att det inte har skett medan de övriga 50 %:en anser det motsatta.

Även de som håller i själva Metrobloggen förnekar detta folkmord, jag har själv erfarenhet av detta eftersom jag har pratat med supporten på Metrobloggen. Nu var det här visserligen någon gång i februari 2008, men han som jag pratade med då påstod att detta folkmord inte hade ägt rum.

Orsaken till att jag tog upp det med honom var att jag i ett utav mina inlägg då hade skrivit om det här folkmordet, inlägget blev borttaget med hänvisning till att "folkmordet inte är bevisat".

Jag har själv en blogg på metrobloggen.se, har haft den sedan i september 2007 (adressen till den är http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn om ni vill kolla in den) och tänker inte sluta blogga där.

Men jag förstår varför det är så många bloggare som lägger ner sin blogg på metrobloggen.se och börjar blogga på andra sidor som t ex blogspot.com och http://www.wordpress.com/ .
Metrobloggen är ingen demokratisk sida, istället föraktar de som håller i den yttrandefrihet och åsiktsfrihet, t ex tas inlägg bort utan att det finns någon orsak till det.
Fråga han som driver Demokratbloggen på http://www.demokratbloggen.wordpress.com/ , han hade en blogg på metrobloggen.se förut men ett inlägg som han skrev om hur Libanon blev sedan den muslimska invandringen översvämmade landet togs bort.
Det som han gjorde var att publicera 7 stycken videos från Youtube, i dessa berättade en kvinnlig libanesisk professor om hur den muslimska invandringen hade förstört landet. Libanon var nämligen kristet innan denna förgörelse började.
Men att bevisa att ens påståenden är sanna får man tydligen inte göra på metrobloggen.se, inte i när det gäller sånt som gör att de kan få "problem" själva. Han fick inte göra det i alla fall och därför gick han över till en demokratisk bloggsida.
Sedan lurar ju Metrobloggen sina bloggare på andra sätt också, t ex tog de i december 2009 bort möjligheten för de som bloggar där att få 3 öre per sidovisning. Anledningen till att de gjorde det var att de reklamintäkter som skulle kompensera bortfallet inte räckte till.
De som håller i sidan menade alltså att det inte fungerade som det var tänkt, enligt dem gick de med förlust.
Men hur ser det ut nu? Jo, nu är det reklam dubbelt upp mot förut! De hade alltså inte förlorat ett skit, istället hade det hela fungerat som det skulle. Men de är gnidiga och snåla så det skriker om det, de lurar alltså sina bloggare.
Så det är inte konstigt att Metrobloggen tappar fler och fler bloggare.
Men om jag nu tycker som jag gör, varför har jag då min blogg kvar där?
Jo, jag är som kärringen mot strömmen, dessutom har jag lagt ner alldeles för mycket tid och energi på den för att jag ska vilja ta bort den.
Sedan vet jag också att det finns vänsterextremister och vissa andra som vill se min blogg borttagen, den glädjen får de dock inte så länge jag håller mig till användaravtalet vilket jag gör.
Däremot funderar jag på att ta bort min djurblogg på http://www.metrobloggen.se/djurbloggen , jag är ju inte så aktiv på den.
Men detta är bara funderingar än så länge, hur det blir med det återstår att se.
Vad tycker ni själva om Metro och Metrobloggen förresten?
Och vad tycker ni om den vänsterextrema våldsstödjarkolumnisten Nabila Abdul Fattah?

14 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Jag förstår ju att Metro har tjänat en hel del på oss bloggare. Jag har oxå lagt ner mycket jobb på mina bloggar på Metro så de ska vara kvar, men nu har jag ju den här nya, som faktiskt ger en del av reklamintäkterna till mig!!Kramiz

charlotte sa...

jag gillar inte heller rap o hiphop. iofs skrev du ju inget om ráp men för mig tillhör de samma genre. det är för att de politiskt korrekta har en tendens att sopa saker under mattan som partier som sd tar sig fram nu.

annsan_s sa...

Godmorgon!
Svar Hahahaha, visst var den! Vad bra då vet jag det! Kram

Emma-Lou sa...

Kan du inte lägga ut mejlkonversationen mellan dig och Metro där de förnekar det du påstår? Samt länka till artikeln hos Newsmill. Länka gärna till hennes kopplingar till AFA.

Anonym sa...

I senaste numret av Allt om Historia så har de en femsidig artikel om folkmordet på armenierna. Vi kanske ska skicka ett ex av den tidningen till Metro?
Ha det bra.
Kram
Bibbi

charlotte sa...

ha en b´ra kväll

Karpstryparn sa...

Svar till Emma-Lou: Konversationen mellan mig och Metro skedde via telefon, därför går den inte att lägga ut. Men han som jag pratade med heter Mattias, minns inte efternamnet, men vet inte om han jobbar kvar där.
När det gäller länken till Newsmillartrikeln och länken till Nabilas kopplingar till AFA så har jag nu lagt ut båda dessa i mitt inlägg, hittade fler artiklar där det stod om hennes kopplingar till AFA men den som jag har lagt ut var den som var lättast att hitta.

Karpstryparn sa...

Svar till bibbisblogg: Ja, det skulle vi kunna göra, Metros "journalister" är uppenbarligen i stort behov av historiekunnande, inte förintelseförnekande, och, haha, de ska kalla sig journalister. En hjärndöd är mer journalist än vad de är, har nyss lagt in en länk till Newsmillartikeln om Turkiets folkmord i mitt inlägg förresten.
*Kram*

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Ja, de gör ju det, därför är för jävligt att de behandlar sina bloggare som de gör! Angående din nya blogg: Det var som tusan det! Kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: För mig är varken hiphop eller rap musik, för mig tillhör de samma omusikaliska genre, eller rättare sagt "den icke-musikiska".
Angående de politiskt korrekta så visst är det så, för de tror uppenbarligen att om man inte ser några problem så finns de inte. Jävla folkförrädare är de hela bunten, de är avskyvärda och vidriga allihop!

Emma-Lou sa...

Okej, tack för länkara! :)

Karpstryparn sa...

Svar till Emma-Lou: Varsegod.

Amer Al-bayya sa...

Det är sjukt!!!..Med fakta ska man fördöma folkmord....

Man kan inte rösta ..kan man säga att 57% tycker att det är mord och 40% tycker att det är inte mord och 3% vet inte om....???..

Detta är rent sjukt.....Och man säger inget om USAs folkmord mot svarta och indianier...Och Israels folkmord och krigsbrott med USAs och Israels förbjudna vapen...

Världen kan inte förstå politikerna som skapar själva brott och krig,,,,,Politikerna och media ska visa till folket alla fakta och inte förvräger och inte mörklägger fakta....

Politikerna gör så med media för att de vill inte förlora makten.....Folket måste veta alla fakta , politiker och media..

Karpstryparn sa...

Svar till Amer-Al Bayya: Mycket bra sagt och skrivet, jag håller med dig fullständigt i allt det som står i din kommentar.