torsdag 13 augusti 2009

Dummare än dummare, del 1

Här följer den 1:a delen av 2 som tar upp några av de mest korkade frågorna som folk ställde till Sydneys olympiska kommitte´ via deras website när Australien vid ett tillfälle skulle ha OS. Tro´t eller ej, men de frågor som ställs här är faktiskt sanna.

Fråga: Blir det någonsin blåsigt i Australien? Jag har aldrig sett att det regnar på TV, så hur kan växterna växa? (Storbritannien)
Svar: Uppåt, ur jorden, precis som personen som ställde denna fråga, som själv kommer att behöva bevattning om hans eller hennes IQ sjunker ännu mer.....

Fråga: Kommer jag att kunna se kängurur på gatorna? (USA)
Svar: Det beror på hur mycket öl du har druckit.....

Fråga: Åt vilket håll borde jag köra åt - Perth till Darwin eller Darwin till Perth - för att undvika att få solen i ögonen? (Tyskland)
Svar: Utmärkt fråga, speciellt eftersom OS hålls i Sydney.

Fråga: Jag vill gå ifrån Perth till Sydney - kan jag följa järnvägsspåren? (Sverige)
Svar: Visst, det är bara 480 mil hit, så du skulle ha behövt starta för ungefär ett år sedan för att komma i tid till oktober i år....

Fråga: Är det farligt att springa omkring i buskarna i Australien? (Sverige)
Svar: För att uppnå vaddå??

Fråga: Det är viktigt att jag hittar namn och adresser till ställen som man kontakta angående stoppad tumlare. (Italien)
Svar: Jag tänker inte svara på denna.....

Fråga: Min klient vill ta med en bajsskyffel i stål till Australien. Kommer ni att släppa igenom henne i tullen? (Sydarfika)
Svar: Varför? Vi har faktiskt toalettpapper här.....

Fråga: Finns det bankomater i Australien? Kan du skicka mig en lista över dem som finns i Brisbane, Cairns, Townsville, och Hervey Bay? (Storbritannien)

Fråga: Var kan jag lära mig undervattenssvetsning i Australien? (Portugal)

Fråga: Har kameler en eller två pucklar? (Storbritannien)

Fråga: Kan jag ta med mig bestick till Australien? (Storbritannien)
Svar: Varför bry sig? Ät med fingrarna som resten av oss.....

Fråga: Har ni parfym i Australien? (Frankrike)
Svar: Nej. Alla stinker.

Fråga: Existerar tält i Australien? (Tyskland)
Svar: Ja, men endast i sportaffärer, folks garage och i de flesta nationalparker....

Fråga: Kan jag ha högklackat i Australien? (Storbritannien)
Svar: Detta måste vara frågat av en blondin....

(Del 2 kommer i nästa inlägg)

Inga kommentarer: