onsdag 1 mars 2017

Rekord i läsarstatistik för min blogg: 46 664 läsare den senaste veckan

Förra onsdagen, alltså för en vecka sedan, så skrev jag ett blogginlägg som heter "Mona Sahlin slipper rättegång - det svenska rättssystemet fungerar inte". Det handlade om den livvaktsskandal som hon var inblandad i förra året, förra måndagen erkände hon sig skyldig till brott angående den och kommer därför att slippa rättegång (detta trots att hon är skyldig). 
När jag skrev blogginlägget så kunde jag aldrig ens i min vildaste fantasi ana att det skulle bli en så pass stor succe' som det har blivit. För sedan dess har läsarna bara mer eller mindre strömmat in.
I skrivande stund är nämligen enbart det blogginlägget uppe i 46 584 läsare på en vecka, enbart i Sverige har hela 41 843 personer läst det.
Även utomlands har folk läst det, i Norge 1536 personer och i USA 1287 personer.
Till och med i Thailand har det haft läsare, dock bara 797 personer. Och i förrgår var det "bara" över 10 500 personer som hade läst det, detta bara på en enda dag dessutom.
Tittar man på läsarstatistiken för min blogg den senaste månaden så hamnar den på hela 54 515 läsare.

Hur har det då kunnat bli så pass många läsare? Tidigare har ju bloggen som mest haft 2500 till 3000 läsare på en vecka. Men denna gång är det alltså betydligt mycket mera än så.
Ja, någonting rätt måste jag ju ha gjort i alla fall, kanske har det någonting att göra med när jag i slutet av det drar in kackerlackor i det hela. Eller också är det någonting annat, jag vet faktiskt inte riktigt.
Eller varför inte blogginlägget i sin helhet? 
Av någon eller flera anledningar så tycker i alla fall folk att det är bra skrivet, blogginlägget har uppenbarligen spridit sig som en löpeld här och var på internet och kanske även från "mun till mun" också.
Det skulle inte förvåna mig om till och med Mona Sahlin själv har läst det, i så fall kan man ju lugnt säga att jag har fått en unik läsare. Men förmodligen är det nog fler unika läsare än så.
I vilket fall som helst har det läst på lite olika håll, t ex via Facebook och även från bl a Avpixlat har folk läst det.

Men oavsett vart det har lästs och vilka som har läst det så tycker jag naturligtvis att detta är oerhört roligt, man stiger verkligen i graderna som bloggare när det händer någonting sådant här. Jag har alltså all anledning att vara glad över detta, det är alltid roligt att vara uppskattad och därmed veta att man har gjort någonting bra.
Dessutom tjänar mina andra blogginlägg också på detta, eller rättare sagt hela bloggen. För jag har märkt att läsarskaran har ökat när det gäller en del andra av mina blogginlägg också i och med detta.
Jag hoppas naturligtvis nu att fler börjar läsa min blogg och får kännedom om den. En sak är i alla fall säker: Läsarskaran till blogginlägget fortsätter att öka.

Men var är då själva blogginlägget som det gäller då, undrar ni säkert kanske?

Läs det gärna och njut, om ni så vill! För det gör i alla fall jag, fast på grund av lite andra orsaker då. Vilka dessa är har jag skrivit i blogginlägget, alltså detta då. 

Inga kommentarer: