torsdag 17 mars 2011

Den bästa gangsterserien någonsin

Under en lång tid så har det i denna blogg skrivits väldigt mycket om saker och ting som har med invandring och politik att göra, därför är det nu dags för ett inlägg som ska handla om någonting helt annat.

Vad ska det handla om då? Jo, en tv-serie som heter Crime Story.

Denna serie sändes i SVT under 1985-1986 (har för mig att den även sändes under 1987 också), jag var ett stort fan av den och är det forfarande.

Ledmotivet till serien är bra det också, det är frågan om en nyare version av låten "Runaway". Liksom orginalet (det är ifrån 60-talet) så sjungs den nyare låtversionen utav Del Shannon, fast den nyare är mycket bättre.

Lyssna och se själva, scener ifrån Crime Story är med i klippet också: http://www.youtube.com/watch?v=8APl40BE3tc .

Men, hehe, min vana trogen så kan jag inte ens i detta klipp låta bli att ta upp politik.

Så varsegoda och läs på t ex http://politisktinkorrekt.info/2011/03/17/jimmie-akesson-%e2%80%9dinvandringen-kostar-mellan-40-och-150-miljarder-kronor%e2%80%9d/ . I den artikeln talar SD:s partiledare Jimmie Åkesson om bl a invandringskostnaderna.

Läs även om det hela på http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=252354 och http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=252265 .

Tänk vad vi i Sverige skulle kunna göra för mellan 40-150 miljarder kronor istället för att "ösa ut" dem på en massa människor som inte tillför någonting alls till Sverige, nej, en av de många saker som behöver göras för dessa pengar är istället att t ex göra sjukvården, äldrevården och välfärden bra igen. För bra har inte dessa tre saker varit sedan mitten på 70-talet.

Men att bry sig om Sverige, ja, det får man inte göra i dagens Sverige.
Nej, sådant är JÄTTEFARLIGT det.

Om ni inte tror mig så fråga någon politiskt korrekt landsförrädarpolitiker, t ex Stadsminister Fredrik Reinfeldt eller Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand.

När det gäller Jimmie Åkesson själv så håller jag inte med honom om att vem som helst kan bli svensk, för så är det inte.

Ett exempel: En person ifrån t ex Somalia som är född i Sverige kan aldrig bli svensk, svenskar är ju vita.

Nu tog jag dock bara ETT exempel, det finns andra.

Ett annat exempel: Två av mina kompisar är adopterade, den ena ifrån Filippinerna och den andra ifrån Colombia.

De är lika svenska som mig, bortsett ifrån deras hudfärg.

Och det har jag också sagt till dem, de accepterar min inställning.

Inga kommentarer: