tisdag 4 januari 2011

Stefan Hanna är rasist

Jag hade egentligen tänkt ha rubriken "Får avskum uttrycka sig hur som helst, om de är politiker?", men den hade blivit lite för känsloladdad så därför skrev jag en annan istället.
För rasist, ja, det är just precis vad Staffan Hanna är det, ni vet avskummet till centerpartistiskt kommunalråd i Uppsala.

Som jag nämnde i det förra inlägget så är hans hets-mot-folkgruppsaktiga uttalande om överviktiga bara ETT utav de vidriga, avskyvärda och totalt förkastliga uttalanden som han har gjort i sin blogg.

Igår stod nämligen följande artikel på SVT text-tv:

Kommunalråd i bloggblåsväder

Kommunalrådet Stefan Hanna (c) i Uppsala kommun fortsätter att ge uttryck för kontroversiella åsikter på sin blogg.

Tidigare har han velat extrabeskatta överviktiga.

Andra åsikter Hanna torgför är att Lars Vilks inte bör omfattas av yttrandefriheten och att bidragstagare borde sättas i fängelse och efter straffet få stå iklädda hyenadräkt utanför shoppingcenter.

SVT har förgäves försökt nå Stefan Hanna för en kommentar.

Läs mer om det hela på bl a http://svt.se/2.22620/1.2285055/kommunalrad_vill_ha_extraskatt_for_feta , http://hakans-blogg.blogspot.com/2011/01/kommunalradet-stefan-hanna-c-i-uppsala.html , http://blogg.aftonbladet.se/nystrom/2011/01/kommunalrad-i-blasvader , http://www.dn.se/nyheter/politik/ursakt-for-forslag-om-tjockisskatt och http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.521651-kommunalrad-c-vill-ha-tjockisskatt .

Vad fasen är detta egentligen? Ska man få uttrycka sig nedlåtande emot olika grupper i samhället bara för att man är PK-politiker?
Visst, PK-politiker gör det visserligen varje dag, t ex punktmarkerar de svenskar som rasister titt som tätt, och så nu detta.

Men inte nog med det: Nu sent igår kväll fick vi veta att Stefan Hanna bad om ursäkt för sina påståenden, eller rättare sagt SITT påstående, nämligen det om överviktiga.

Om vad han hade påstått om bidragstagare och Lars Vilks bad han däremot inte om ursäkt för.

Stödjer du terrorism också, Hanna? Du anser ju uppenbarligen att det är helt rätt att Lars Vilks utsätts för mordförsök och annat "trevligt".

Och tycker du att invandrare och flyktingar ska sättas i fängelse och gå klädda i hyenadräkter utanför Sveriges alla shoppingcenter?

För du vet väl om att många utav dessa lever på bidrag?

Är du rasist, Stefan Hanna? Ja, uppenbarligen så är du det.

Fast å andra sidan är det inte så konstigt att du är rasist egentligen, du är ju centerpartist.
Och ni har ju haft muslimen Mahmoud Aldebe i partiet, han var i och försig nazist men ändå. Ett utav hans krav var att sharialagar skulle införas i Sverige, det var det som han gick till val på när han ställde upp som kandidat för ert parti.

En "fin man" det, eller hur?

Igår kväll fick vi också veta att kommunnämnden och de övriga PK-politikerna i Uppsala har fortsatt förtroende för herr Hanna, de ansåg nämligen att hans uttalanden "inte var så farliga".

Okej, avskum som han får uttrycka sig hur som helst alltså? Men vad bra, då vet vi det då.

Ärligt talat, jag tror att jag ska satsa på att bli politiker, för då kommer jag ju undan med precis vad som helst.

Jag menar, jag uttrycker mig ju ganska grovt i min blogg redan, men om jag blir PK-politiker så kan jag uttrycka mig precis hur grovt jag vill.

För då finns det ju inga som helst gränser längre.

Och varför bad Stefan Hanna om ursäkt efteråt? Vaddå, kan han inte stå för det som han har skrivit?

Eller menade han inte det han skrev?

Det är ju som om jag inte skulle mena ett enda dugg utav vad jag har skrivit, och skriver, i min blogg!

Eller hur?

8 kommentarer:

Mita sa...

Han gör mer skada än nytta den karln,
Kram!

Fenixmonas sa...

Om inte det partiet klarar att sänka sig själv så bör de ju fixa det lätt nu med en sådan man...Ibland funderar man på hur alla dessa inkompetenta människor har lyckats att bli något...eller kanske det är så att de inte har det och därför just är politiker...Kramiz!!

Ninja sa...

Jag har "bara" hört talas om honom och extrabeskattningen av överviktiga....

Stina sa...

Jag tycker det vore mer befogat att klä ett flertal av våra fantastiska politiker i hyenadräkt...

Kul att du kikade in hos mig, det är alltid trevligt med besök :)

diana sa...

Han borde fan örfilas upp. I förbyggande syfte. Fast det är ju i och för sig för sent :/

Roggan/clapton sa...

Högre uppsatta får säga och göra som de vill verkar det som.

Smörblomma sa...

Nej så där kan det vara, vissa kan inte stå för vad har skrivit.

Och då det är så, borde de hålla tyst istället för att bli politiker.

Karpstryparn sa...

Svar till allihop: Jag håller med er!