lördag 14 april 2018

Donald Trump angående USA:s attack mot Syrien: "Ooopps, eeeh, hoppsan, jag råkade visst starta ett tredje världskrig"

Tidigt i morse attackerade USA Syrien med 100 missiler , detta på grund av en påstådd kemvapenattack i staden Douma förra lördagen:


Men enligt Ryssland var kemvapenattacken iscensatt med stöd av utländsk underrättelsetjänst , man har säkra bevis för att attacken är en provokation mot Ryssland i vilken Storbritannien är en av de inblandade.
Men enligt Sverige är det inte säkert att kemiska vapen ens har använts , i så fall är kemvapenattacken helt enkelt en bluff.
En sak är dock fullständigt klar: Donald Trump är, förutom att vara den förste amerikanske riktigt antimuslimska presidenten, också den mest implusiva president USA någonsin har haft.
Många gånger verkar det som om han handlar först och tänker sedan.

"Ooopps, eeeh, hoppsan, jag råkade visst starta ett tredje världskrig. Och jag som bara råkade vaknade på fel sida i morse! Nåja, nu känner jag mig bättre efter att ha tryckt på knappen, att jag startat ett tredje världskrig är inte hela världen. Huvudsaken är att jag mår bättre, nu tar jag mig en kopp kaffe på det här, "pöjkar"!"

Skulle ett tredje världskrig ha startat idag så är det faktiskt inte Syriens fel, utan USA:s. Men som sagt, enligt Ryssland finns det inga bevis för att kemiska vapen har använts i Syrien.
Jag tror man ska lita på Ryssland i det här fallet, Putin är ju inte impulsiv utan tänker innan han handlar.
Men vad gör Donald Trump? Tja-a...

Relaterat:

USA:s anfall bryter mot FN-stadgan och är en kriminell handling som kan skicka en ny våg av invandrare till Europa

Trumps märkliga tweet: Hotade först Ryssland med missiler - vädjade sedan om fred

Inga kommentarer: