lördag 30 december 2017

Hur kommer år 2018 att bli?

I morgon är det Nyårsafton igen, och i morgon kväll efter kl.00.00 kommer det att vara ett nytt år.
Vilka saker det nya året, alltså 2018, har i sitt sköte och hur dessa kommer att yttra sig är det väl ingen som vet än.
Men en fråga som i alla fall jag själv ställer mig är följande: Kommer det nya året att bli bättre, eller kommer det att bli sämre?
Förstörelsen av Sverige och det svenska, t ex den svenska kulturen, kommer ju tyvärr att fortsätta, ta bara det här med att förstöra t ex kulturskatter som Astrid Lindgrens böcker med motiveringen att "orden i dem är rasistiska". Att sådant försiggår i Sverige är minst sagt skandal, och som vanligt är det invandrare som bryr sig om vad som står i dem.
Istället är det som vanligt trångsynta och idiotiska svenskar av olika slag som inte kan ta saker och ting för vad de är, inte i något annat land i hela världen finns det illvilliga krafter som letar efter rasism där sådan inte finns.
Vet människor som representerar dessa krafter över huvudtaget vad rasism är? Nej, uppenbarligen inte.

För mig är i alla fall rasism när man anser sig ha rätt att döda en annan människa på grund av hans eller hennes hudfärg, jag tänker nu på amerikanska inbördeskriget när vita farmare piskade ihjäl svarta arbetare (alltså negrer, nej usch, vad hemsk jag är som säger det ordet, va *ironi*) på sina plantage enbart för att de var just svarta.
Samma sak sker i vissa delar av Afrika, fast då är det svarta människor som mördar vita farmare på löpande band enbart för att de är vita.
Alltså är det rasism det också, men om detta tiger större delen av omvärlden (t ex Sverige) eftersom det bara är vita människor som dödas. För då är det tydligen helt okej.
En liknande utveckling har vi i många invandrarområden i Sverige, i vissa av dem är en vit människa inte välkommen utan dessa invandrare (inte alla dock) betraktar de områdena som sina och den svensk som råkar befinna sig där blir tvungen att fly därifrån hals över huvud innan han eller hon blir misshandlad eller, kanske ännu värre, mördad.
Detta kallas i de politiskt korrekta makthavarnas ögon för "lyckad asyl- och invandringspolitik".
Detta får mig att tänka på judar i Sverige som utsätts för grova hatbrott av olika slag av muslimska invandrare. Är asyl- och invandringspolitiken lyckad då också?

Men men, i morgon är det Nyårsafton och nog snackat om saker som har kännetecknat år 2017. För från och med i morgon natt är det ett nytt år, och nya prövningar väntar för och en av oss oavsett vilka vi är.
Detta är mitt sista blogginlägg för i år, och jag önskar med dessa ord alla som läser min eminenta blogg följande:
Ett riktigt Gott Nytt År på er!:


Inga kommentarer: