tisdag 14 april 2015

Klart om Radio Länsman och kommande gäster i Sverigekanalen live

Igår fick jag efter över 6 månaders väntan svar från Radio Länsman om hur det skulle bli angående min eventuella medverkan i programmet, förra sommaren hade jag nämligen kontakt med Conrad från programmet angående min medverkan där.
Enligt vad han skrev till mig då så hade han och Länsman planerat att ha med mig i något avsnitt tillsammans med några andra, detta var dock inte helt säkert än men såg ut att bli det.
Så långt Radio Länsman alltså, de skulle höra av sig när det blev klart.
Dock fick jag skriva till dem flera gånger innan jag hörde något från dem mer, de skrev då att de jobbade på det.
Efter att inte ha hört någonting från dem sedan c:a 6 månader tillbaka skrev jag 2 mail till dem för att påminna dem, det ena till deras hemsida och det andra till deras Facebooksida.
Igår fick jag svar från Länsman själv, han skrev bl a att han av vissa skäl inte kunde ha med mig i programmet.

Vad dessa skäl skulle vara skrev han inte, men jag tror att det har med min syn på att Sverigedemokraternas partiledning sedan i början av förra veckan har slängt ut flera medlemmar ur SD att göra.
Efter att jag skrev vad jag tycker om dessa utslutningar har jag fått mycket skit, vissa tycker nämligen att jag inte vet vad jag pratar om och andra tycker att jag ska hålla käften.
Men de som påstår sådana saker skulle bara veta att jag har varit sverigedemokrat sedan början på 90-talet och att jag vill se ett starkt och enat SD, därför är jag emot partiledningens utslängningar eftersom jag tycker att de splittrar partiet.
Visst, om det hade varit frågan om att de personer som blivit utslängda hade begått grova brott så hade det varit en annan sak, men det har de ju inte gjort.
Samtidigt låter partiledningen personer som verkligen har brutit emot partiledningens policy sitta kvar, två exempel på sådana är Mattias Karlsson själv (som försökte samarbeta med den vänsterextrema tidskriften Expo) och Kent Ekeroth (som vid många tillfällen har uttryckt sig på sätt emot muslimer som tydligt strider emot partiledningens hållning).
Istället slänger man ut folk som man istället borde stötta, ett exempel på en sådan person är Christian Westling.
Varför slängdes han inte ut direkt efter Expressens film, som publicerades dagen efter SD:s då högsta opinionssiffror någonsin hitills i opinionsmätningar och därför enbart hade som syfte att sänka SD?
Istället väntade man tills fram till förra veckan istället, alltså mer än 5 år efteråt!
Visst, att Expressen hycklar är ju väldigt vanligt, men jag trodde aldrig att partiledningen för Sverigedemokraterna skulle göra det.

Nej, jag är ganska säker på varför dessa uteslutningar sker: Vissa personer har blivit för populära för partiledningen, och ses därför som ett hot.
Ett exempel på det var och är Patrik Ehn som uteslöts för att ha samarbetat med högerextrema organisationer, men enligt en källa inom SD (jag känner för övrigt den källan väl) så var den egentliga orsaken till uteslutningen att Ehn hade blivit för populär inom partiet.
Jo, visst sjutton, jag höll på att glömma bort en sak nämligen följande: Jag har ju som sagt varit sverigedemokrat sedan början på 90-talet, sedan några år tillbaka så står jag dock mitt emellan Sverigedemokraterna och Svenskarnas parti.
Båda partier står för bra saker även om de står för olika sorters nationalism, SD är ju kulturnationalister medan SvP är etnonationalister.

På tal om SvP förresten så kommer en av partiets framträdande politiker, nämligen Daniel Spansk, att medverka i Sverigekanalen live. En annan gäst som också kommer att medverka, fast då i maj, är bloggaren Kim Blomkvist.
Själv medverkar jag nu på lördag i Sverigekanalen live, programmet börjar c:a kl.16.00 men jag är med från kl.17.00.
Vad det ska handla om då vet jag inte än, men det märks ju då.
Undrar just om kanske min medverkan i Sverigekanalen live och tidigare Gjallarhornet har spelat in angående att jag inte fick medverka i Radio Länsman? Ja, något är det ju i alla fall, synd att Länsman inte nämnde varför bara.
Men som Robert Gustafsson sade i en sketch: -Jag är inte bitter!
För det är jag inte.

http://www.sverigekanalen.com/  ,

http://www.friatider.se/jacob-16-utesluts-ur-sd-trots-att-han-inte-ens-r-medlem ,

Inga kommentarer: