lördag 24 augusti 2013

Klockren kommentar om Vänsterpartiet och Centerpartiet i Facebookgrupp

Jag har mer och mer börjat tycka att Facebook är ett ganska intressant community faktiskt, ta bara t ex alla politiska grupper som finns där. Är det frågan om en öppen grupp så kan man ju själv sitta och läsa i den utan att vara medlem där.
Under den här veckan har en Facebookgrupp som heter "Diskutera Politik UTAN att gå till personangrepp och balla ur...." fångat mitt intresse, mycket intressanta diskussioner som finns där.
Gruppen var öppen tidigare men är nu av någon anledning sluten, är en grupp sluten så innebär det tydligen att alla (som har ett Facebookkonto då förstås) kan se vilka som är med i den men också att bara medlemmarna kan läsa vilka inlägg och kommentarer som skrivs där.
Vem som helst får däremot ansöka till gruppen, enligt vad som stod i dess presentation när gruppen var öppen så är den tydligen till för alla oavsett åsikter eller politisk tillhörighet.

I alla fall fick jag idag reda på att en i mitt tycke klockren kommentar hade skrivits i gruppen, kommentaren gällde Vänsterpartiet, Centerpartiet och Miljöpartiet.
Jag är själv inte medlem i gruppen, men känner några som är det.
De undrade förresten om jag kunde tänka mig att göra lite reklam för den (de brukar läsa min blogg för övrigt), jag tycker att gruppen verkar seriös och bra (ta t ex det faktum att man om man bryter emot gruppens regler får en varning och om man inte sköter sig därefter åker ut) och bestämde mig därför att göra det.
Angående den klockrena kommentaren så löd den förresten så här:

"Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centerpartiet har tydligen samma mål: Alla tre vill åka ut ur riksdagen i valet 2014, i annat fall skulle väl dessa tre partier knappast kräva fri invandring, månggifte, slopad skolplikt samt några andra gemensamma stolliga saker. Men Miljöpartiet och Vänsterpartiet lär nog tyvärr inte åka ut ur riksdagen, deras målsättning har slagit fel. Miljöpartiet är lite för stort för det, Vänsterpartiet ligger närmare till hands dock procentuellt sett. Men Centerpartiet kommer garanterat att åka ut, vad annat kan de göra när de har en partiledare som med sina absurda krav har lyckats med att få ner sitt parti till 3 % i samtliga opinionsmätningar sedan nästan ett helt år tillbaka."
 
Klockren kommentar det!
Eller vad tycker ni själva?
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Nja, beskrivningen passar mer på Centern och KD tycker jag, som helt vänt sina väljare ryggen. Miljöpartiet och Vänsterpartiets väljare är sådana som ÄR naiva men ser sig som snälla, medmänskliga och toleranta. Dessa naiva kommer tyvärr finnas kvar längre än de svikna och bedragna Center/KD-väljarna.

Tack för senast
/ Lindblomman