måndag 13 december 2010

Rekord i PK-idioti?

Alldeles nyss läste jag en artikel i Expressen från idag som fick mig att bara sitta helt mållös och bara gapa. I den påstås det nämligen att mat kan användas i politiska syften för att utestänga människor och att julmust är en främlingsfientlig dryck.

Allt detta absurda och minst sagt totalt idiotiska dravel, och mer därtill, påstår nämligen Anna Burstedt, universitetsadjunk i mat- och måltidskunskap vid Högskolan i Kristianstad.

Nu undrar bara jag, och garanterat många andra också, följande:

Är detta rekord i PK-idioti?

Vart går gränsen för PK-idioti?

Snart är väl det rasistiskt med snö också!

Läs själva om detta idiotiska dårskap på bl a http://politisktinkorrekt.info/2010/12/13/julmust-ar-framlingsfientligt/ , http://www.expressen.se/nyheter/1.2252214/ett-alskat-svenskt-julmusterium , http://soft.bloggplatsen.se/2010/12/13/4135885-julmust-ar-framlingsfientligt/ och http://www.twingly.com/kultur/stories/7751fbbbb13a4aa98f13d96153e1fae9 .

Och så har jag också en liten fråga till mina läsare, nämligen följande:

Vad tycker ni om det här?

(Som om jag inte skulle kunna räkna ut det)

Nästa inlägg kommer troligen att handla om den muslimska terroristsprängningen (alltså den där en hatisk och mordinställd muslim sprängde sig själv i luften i syfte att döda andra) i Stockholm i lördags kväll, har dock inte bestämt mig än men det lutar åt det.

Väl mött då.

8 kommentarer:

diana sa...

Räcker det att skriva DUH?

Anonym sa...

Det verkar som om Idiotin har nått en ny nivå, en nivå som man aldrig anat kunnat finnas!

John

Karpstryparn sa...

Svar till diana: Jag gissar att det ska stå DUM, hehe. I så fall räcker det att skriva det.

Svar till John: Ja, som sagt, jag var minst sagt mållös.

Julia Dred sa...

Visst har det varit löjligt länge. Jag upplever dock att PK-växeln har gått upp ännu mer sedan SD´s inträde i riksdagen, och på det följer kanske i förlängningen positiva samhällseffekter. Deras ansträngningar blir numera så parodiska att det nästan blir omöjligt för folk att missa vad de håller på med, och på så vis skjuter de sig ofrivilligt i båda fötterna. :)

Ma sa...

Det verkar helt idiotiskt. Vill man dricka julmust gör man det. Vad är detta för dravel om att det skulle vara rasistiskt? Det är ju så att man önskar att dessa fick att göra med just riktig rasism. För det vet de nog inte vad det är för någonting och försöker göra sig märkvärdiga med detta istället.( Ang min förra kommentar så tror jag att jag råkade läsa de två inläggen som ett och samma och därav hamnade kommentaren fel...

Fenixmonas sa...

Herregud! Trodde vi hade nått botten av dumhet men det tycks ju bara bli värre! Får det va´ett glas juklmust? Mmmmm...gott! Kram på dig!

charlotte sa...

nu får det väl ändå vara bra med deras idiotiska uttalanden?!!

Karpstryparn sa...

Svar till Julia Dred: Exakt!

Svar till Fenixmona: Nej, uppenbarligen så har vi inte gjort det än, det blir värre och mer patetiskt för varje dag som går. Kramiz

Svar till Ma: Exakt, finns inget rasistiskt med julmust, men visst, då är det väl rasistiskt att åka skidor också då eftersom det är en sport som mest utövas av vita människor.

Svar till charlotte: Typ.