måndag 1 juni 2009

Word + bög = Officeassistenten

Va?, tänker ni kanske nu. Läste jag rätt?

Jodå, ni läste rätt, rubriken lyder som den lyder.

Ni ska strax få reda på vad det rör sig om.
Men först ska jag berätta bakgrunden till det hela.

I början utav 2000-talet, närmare bestämt vintern och hösten 2001, så gick jag en datakurs.

På kursen hade vi bl a en typ som var lite lustig utav sig, jag undrar än idag om han ens hade sett en dator tidigare.
Det var i alla lätt att tro att så var fallet, även om han innan kursen säkert måste ha haft något intresse för saker och ting som hade med datorer att göra.

Nåja, målsättningen med den var att man skulle ta datakörkortet. För min del trodde jag att det skulle göra det lättare för mig att få ett jobb.
Så blev dock inte fallet, men under kursen så blev jag intresserad av en massa saker som hade med datorer och internet att göra, vilket resulterade i att jag när kursen var slut köpte mig en dator.

Jag tog också datakörkortet.

Vid ett tillfälle när jag och den där typen var ensamma i klassrummet så satt han och pratade för sig själv, det hände att han gjorde det ibland.

Den här gången kunde jag inte låta bli att spetsa öronen lite grann, och jag ångrar inte efteråt att jag gjorde det även om jag blev en aning fundersam över hans resonnemang.

Jag fick nämligen höra följande:

"-Jaha, nu är man alltså inne i Word då. Och vad fan ska man göra nu då? Skriva någonting, eller?
Hur som helst så verkar det vara något som inte stämmer här.

Det sitter en liten konstig gubbe uppe på Linjalen och tittar på mig!.........Mycket märkligt, nyss såg det ut som om han sov, nu tittar han på mig och blinkar lite mot mig.
Är du bög din jävel, eller vad är det frågan om?

Nu tittar han lite snett igen med halvöppna ögon, ser ut som om han ler mot mig.
Jag tror tamejfan att han ÄR bög!!!

Ojdå, nu tittar han på mig igen med Stora ögon och "sover" igen!..........
Nej nu jävlar, sluta stirra på mig din jävel!!!..............Nu lyser det en lampa ovanför huvudet på honom. Vad i helvete är det här egentligen???

Nu verkar han frånvarande, tittar bort från mig.......Nu tittar han på mig igen. Har du problem med ögonen, din jävel?
Tydligen har han det, för nu tittar han bort från mig igen!.......

Men visst fanken, läraren sade ju att när man kommer in i Word så brukar man stöta på en liten konstig typ som kallas för Officeassistenten.
Undrar om det möjligen kan vara den här bögjäveln? Det är det tydligen, för nu tittar han på mig igen. Verkar som om han vill ha sagt någonting, för nu tittar han på mig med Stora ögon.

Men om han vill ha sagt någonting, varför säger han inget då? Men visst sjutton, han kunde ju inte prata.
Nu tittar han bort från mig liksom för att säga "Har du inte fattat det förrän nu, din dumme jävel?"

Nej, nu jävlar går jag ur Word! Ska man stöta på den här jävla dåren varenda gång man går in här så blir man väl vansinnig till slut!.........
Men visst ja, man kunde ju "ta bort" honom om man ville, d v s gå in på "Hjälp" och Dölj Officeassistenten". Tror jag ska utnyttja den möjligheten nästa gång.
Tror och tror förresten, jag SKA!!!.

Nåja, det blir nästa gång, för nu går jag ur!"

Ja, vad ska man säga om det här? Förstår ni varför jag blev en aning fundersam?

Övade han inför ett nummer i en eventuell debut som ståuuppkomiker?

Ja, vem vet?
Lite kul var det i alla fall, även om jag nog inte skulle gå och se hans nummer.

Varför inte det? Jo, jag hade ju redan hört det.

För vem vill slänga ut pengar på någonting, när man kan få det gratis?

1 kommentar:

Göken sa...

Hahahaha, jävlar vilken historia!