onsdag 21 augusti 2019

Moderaterna mobiliserar för diktatur igen - vill tysta Hanif Bali för hans kritik mot Carl Bildt

Innan jag går vidare i denna bloggartikel så vill jag bara säga en sak, nämligen följande: Jag gillar Hanif Bali! För han håller inte käften om vad han tycker i olika frågor, han är inte rädd för att sticka ut, och han blandar saklighet med humor. Han är helt enkelt inte humorbefriad, till skillnad från många andra i Sveriges riksdag.
Men han parti, alltså Moderaterna, gillar honom inte, och på grund av det så tänker nu deras partiledare Ulf Kristersson försätta Bali med munkavle och stoppa honom från att yttra sig i någon fråga över huvudtaget!
Är detta demokratiskt av Kristersson? Svar nej.

Men vad är det då som upprör Kristersson så mycket? Jo, detta: Bali har haft mage att återigen kritisera Moderaternas "ankare" nummer 1, nämligen Carl Bildt:


Kritiken från Bali grundar sig i att Bildt har tagit emot en delegation av den iranska regimen till Sverige, och för detta ska han nu tystas . Enligt Bali är Bildt också en person som inte har lyckats haft rätt om ett enda utrikespolitiskt skeende någonsin.
Men varför är det fel att tycka det är fel att Sverige tar emot representanter för en av världens värsta diktaturregimer? Och sedan när blev det fel att bry sig om sitt parti?
Och förresten: Sedan när blev det fel att kritisera någon som man tycker är skadlig för sitt parti?
För det är just precis det som Hanif Bali gör. Visst, jag är inte moderat, däremot avskyr jag Moderaterna för bl a deras arbetarfientliga politik och Sverigehat. Och Socialdemokraterna är precis likadana de också.
Carl Bildt har jag heller aldrig gillat och kommer aldrig att göra heller, i mina ögon är han (och har alltid varit) en uppblåst, sniken, arrogant, och hänsynslös diktaturförespråkare!
Så jag förstår Hanif Bali.
Och till Ulf Kristersson: Väx upp!

Inga kommentarer: