onsdag 12 oktober 2016

Podcast Nationella #19: Intervju med Stefan Torssell från Nya Tider och Folkets Demonstration

I förrgår hade jag i Podcast Nationella med mig Stefan Torssell från nyhetstidningen Nya Tider och Folkets Demonstration, en bild på honom har ni här: 



Intervjun (eller samtalet, om man så vill) med honom handlade om bl a följande:

Antidemokratin inom Sveriges journalistkår,

Stefan undrar vem jag är, och jag berättar lite grann om mig och saker som har med mig att göra som t ex Podcast Nationella,

Janne Josefsson på Uppdrag Granskning,

Folkets Demonstration,

att kunna acceptera och respektera människor med andra åsikter, 

den nationella känslan,

Estoniakatastrofen och Stefan Torssells bok "M/S Estonia - Svenska statens haveri" (vilken finns att köpa på https://alternamedia.se/ ),

Stefan Löfven,

samt lite annat.

Jag gjorde dock en liten tabbe i avsnittet, nämligen följande: Jag nämnde felaktigt att hon som debatterade med Janne Josefsson om huruvida Nya Tider ska få finnas på Bokmässan i Göteborg eller inte heter Karin Johnsson. Det gör hon dock inte, utan hon heter Kristina Lindquist och ingenting annat. 

Avsnittet finns att höra här .
Trevlig lyssning på er!




Inga kommentarer: