lördag 28 mars 2020

"Lilla Greta" Thunberg påstår sig vara smittad av coronaviruset - borde i så fall inte ha "flängt runt" överallt

Ingen har väl vid det här laget undgått att på olika sätt se och höra om coronavirusets härjningar, här och var dör folk snabbare än spyflugor hinner spotta och på andra håll insjuknar folk snabbare i stora mängder än en kannibalstam hinner äta upp sina offer.
Naturligtvis är sjukdomen allvarlig, även om det är andra faktorer som spelar in när det gäller insjukningar och dödsfall.
Men det är inte själva sjukdomen som är problemet utan hur snabbt den sprids, samt att faktorer som dålig mat, dåligt immunförsvar, dåligt leverne rent allmänt osv, spelar in.
Däremot finns det personer som försöker plocka politiska poäng av sjukdomen, vilket är minst lika allvarligt.
En av många sådana personer är den 17-åriga "klimataktivisten" Greta Thunberg som tidigare i veckan "skrek hals" över sjukdomen, hon påstod på fullaste allvar att hon har blivit smittad av coronaviruset och att hennes pappa också har blivit det:


Nu är bara frågan om Greta Thunberg hittar på detta på grund av att det var några veckor sedan hon och klimatfrågan var i rampljuset, och att hon därför vill synas och uppmärksammas igen?
Själv tror jag att det är just det som det är frågan om, hon är inte mer drabbad av coronaviruset än en glad flodhäst på grönbete är.

Men om hon nu mot förmodan har blivit smittad av detta virus så har jag en uppmaning till henne, nämligen följande:
"Lilla Greta", om du inte hade "flängt runt" överallt i hela världen i din desperata jakt för att synas överallt så hade du förmodligen inte blivit smittad.
Däremot är du ju en smittspridare i så fall, vem vet hur många du har smittat. Din pappa är ju i alla fall en av dem.
Nej, stanna inomhus du för eviga tider, även när du har tillfrisknat från coronaviruset.
För då slipper vi vanliga och normala människor se dig.
Jag tycker snarare synd om coronaviruset i det här fallet som har flugit på en så desperat och skrikhalsaktig liten flicka med storhetsvansinne som dig!

Relaterat: Greta: Jag är smittad av covid-19

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man nu ska prata om "patetiskt", så är ditt inlägg ett exempel. Hoppa på en tonåring och kalla henne en massa fula saker och sedan påstå dels att hon ljuger om att hon är sjuk och dels att det hur som helst är hennes eget fel. Jag hoppas att ingen hånar dig på samma sätt när det är din tur att bli sjuk.

Karpstryparn sa...

Du har självklart rätt att tycka vad du vill om det jag har skrivit.
Men nej, jag hånar henne inte. Däremot tror jag inte så värst mycket på att hon har blivit smittad av coronaviruset, jag tror att det är en helt vanlig förkylning som hon har men att hon breder på lite för att bli uppmärksammad.
Men OM det nu är så att hon har blivit smnittad så ja, då får hon faktiskt skylla sig själv med tanke på att hon har flugit och farit kors och tvärs överallt på hela jorden.