måndag 16 september 2019

Vart har dagens barn och ungdomar fått sin skitattityd ifrån?

Vad har gått snett i Sverige när dagens barn och ungdomar vräker ur sig saker mot jämnåriga, yngre, och mot äldre vuxna som för typ 40 år sedan var totalt otänkbart? Jag vet ju själv vad som hade hänt om jag när jag växte upp hade kallat någon jämnårig eller vuxen för "jävla motherfucker" eller annat liknande, eller sagt "Jag ska knulla dig, din jävla fitta", osv.
Hade min mor och far fått reda på att jag hade sagt något sådant då så hade jag fått mig varsin hurring av dem samtidigt så jag nästan stod och dog!:


Men så är det inte nu för tiden, ånej, idag kan många av dagens barn och ungdomar vräka ur sig precis vad som helst utan att det får några som helst följder. För "det är ju bara barn", heter det ju, ja, om det ens heter någonting över huvudtaget. Samhället bryr sig inte, och det verkar inte deras föräldrar göra heller.
Vad har dessa barn och ungdomar fått för uppfostran? Har de fått någon sådan över huvudtaget?
Fast å andra sidan, varför skulle de bete' sig annorlunda än många vuxna gör mot varandra?
Vi ser det ju i alla samhällsskikt överallt, respekten för varandra är som bortblåst. Det är ju bara att titta på hur tongångarna går i riksdagsdebatterna, längre än så behöver man egentligen inte gå.
Men nu gör jag det i alla fall!
Uttryck som "motherfucker" och liknande har garanterat med massinvandringen att göra, invandrarungdomarnas attityd smittar av sig på de svenska barnen för bland dem är det vanligt med sådana uttryck.
Den här typen av attityd är också fortfarande väldigt vanlig bland invandrarungdomar, och den fortsätter att breda ut sig (tack för det, alla ni vidriga makthavare inom det politiskt korrekta etablissemanget som skiter fullständigt i hur det ser ut ute i samhället):


Och går det riktigt långt så stoppar det ju inte där heller, sånt här är ju också ganska vanligt (ta bara i Husby t ex där hela 400 bilbränder anmäldes men inte någon av dem ledde till åtal):


På tal om vanligt förresten: När jag förra veckan var inne på en ICA-affär i närheten där jag bor och handlade mat så fick jag både se och höra hur tongångar kan gå till mellan barn nu för tiden, i entre'n stod det nämligen några svenska barn i 8-9-årsåldern och kallade varandra för "motherfucker" i alla fall säkert 10 gånger på rad, skrek att "jag ska snitta dig" osv.
Svårt att räkna ut vart de hade fått den attityden ifrån, va? Ska jag bokstavera?: I n v a n d r a r e.
Och på tal om invandrare förresten:


Fast det klart, när vi har en "statsminister" som ser det som sin enda uppgift att ständigt och ideligen mjäka så det står härliga till så är det inte konstigt att det bara blir värre och värre (Fredrik Reinfeldt var ju inte så dålig på det han heller):


Sist men inte minst ska jag nämna en sak som en kompis till mig var med om för inte så länge sedan.
När han befann sig mitt i smeten på den värmländska orten Kil så kom det bara fram en ungjävel till honom och skrek att han skulle dra åt helvete innan han och hans kompisar spöade skiten ur honom, sedan hoppade ungjävlarna in i en bil och försvann därifrån med en rivstart. Min kompis stod kvar och var helt ställd, det var inte så att han var rädd men han blev väldigt paff.
Det här hände för övrigt mitt på ljusa dagen en helt vanlig vardag.
Länge leve Sverige! *Ironi*

Inga kommentarer: