tisdag 26 augusti 2014

Intervju med en SvP:are som var med på Svenskarnas partis torgmöte i Karlstad den 25:e augusti 2014

Igår så hade det nationalistiska partiet Svenskarnas parti torgmöte i Karlstad, om detta har det skrivits mycket både igår och idag. Precis som vanligt försvarade även denna gång både svensk PK-media, vänsterextrema galningar och många politiskt korrekta politiker inom Sjuklövernpartierna de väldigt tydliga dubbelmoraliska och starkt antidemokratiska tilltag som begicks igår i samband med detta torgmöte.
Att som t ex Svenska kyrkan ha mage att propagera för alla människors lika värde och samtidigt dömma ut människor som man på fullständigt felaktiga, väldigt okunniga och djupt inskränkta grunder anser vara "nazister" är inte bara djupt omoraliskt, utan också ett klart och tydligt markerande emot demokrati, yttrandefrihet och inte minst demonstrationsrätt och torgmöten.
Och de några hundra människor människor som hade samlats i Svenska kyrkan i Karlstad igår var precis likadana på dessa punkter som flera av kyrkans representanter som t ex biskop Esbjörn Hagberg.
Djupt okunniga, dubbeltydliga, antidemokratiska och djupt inskränkta uppfattningar var det alltså gått om, ta t ex en viss Ola Nilsson som påstod att ett samhälle inte fungerar utan invandring.
Har denne Ola Nilsson hört talas om landet Japan? Detta land har ingen invandring alls, trots detta är Japan världens mest högteknologiska land.
Men de människor som samlades i denna kyrka igår var inte ensamma om att propagera för antidemokrati och fascism, ånej, samtliga av de motdemonstranter som genom burop och annat starkt oväsen "skrek hals" gjorde det också.
Och detta enbart för att man vill stoppa ett parti som utnyttjar sin demokratiska rättighet att hålla möten, alltså precis som alla andra politiska partier i Sverige gör.
En av de aktörer som försökte stoppa SvP:s torgmöte var Syndikalistiska Ungdomsförbundet, en vänsterextrem terroristorganisation av vilka flera av dess medlemmar bekänner sig till antidemokrati och våldsam fascism (ta t ex den SUF-medlem som sade följande i en intervju: -Vi är inga demokrater, men vi är mer demokratiska än Sverigedemokraterna!). Denna organisation är för övrigt terroristklassad av Säpo.

Ja, det här var några av de saker som inträffade i Karlstad igår under Svenskarnas partis torgmöte i Museiparken där.
Men det här är ju vad jag anser det. Därför kan det vara intressant att få veta vad någon eller några av SvP:s medlemmar tyckte om det hela.
Tidigare ikväll fick jag nämligen möjligheten att få intervjuva en av dessa. Han ville vara anonym, så i intervjun här nedanför benämner jag honom "K".
Här är intervjun:

Jag: -Hur upplevde du torgmötet?

K: - Jag tyckte att Torgmötet var väldigt bra och väldigt lyckat, vi var dock bara ett 10 till 15-tal aktivister och ca 20-25 stycken sammanlagt med dem som var där för att lyssna. 
Även motdemonstranterna höll sig skapligt i skinnet. Visst, det förekom skrikande, visslande i visselpipor och liknande, men ändock inget våld.

Jag: -Vilket betyg ger du polisens insats under Torgmötet på en skala 1 till 10?

K: - Jag tycker att polisen gjorde ett riktigt bra jobb och höll ordningen riktigt bra så på den fronten kan jag absolut inte klaga på något alls. 
Möjligen lite dålig visitering för att komma in på området då ett par tjejkompisar kom in på området utan att bli visiterade (hehe) men det var ingen fara för oss så sett, men en liten nackdel med tanke på att man kan ju egentligen aldrig veta om de söker igenom (dvs visiterar alla motdemonstranter) och det kan ju gå illa på grund av en sådan sak. 
Men det var ett riktigt trevligt tillmötesgående av polisen i helhet och de var lugna och sansade, inga trakasserier förekom heller.

Jag: -Hur var SvP:s insats rent allmänt under mötet då? Var det något som gick bättre än de andra sakerna, eller var det på ungefär samma nivå alltihop?

K: -Bortsett från lite tekniska problem med mikrofoner etc så var Stefan Jacobssons tal mycket bra. De tekniska problemen löste sig fint, så efter ett uppehåll på 5-15 minuter med lite småkrångel kunde han sätta igång igen. 
Vi fick väldigt bra uppmärksamhet, även i form av äldre då det kom ett äldre par och ställde sig vid oss för att de ville lyssna på Stefan, samt att de kände sig säkra runt så "stora snälla grabbar och män".
Och det är verkligen positivt att se att folk tycker på det viset. Även så blev en partist från Åmål som medverkade på torgmötet intervjuad av SVT2 som visades på lokalnyheterna senare på kvällen och det sköttes riktigt bra och riktigt fint av honom måste jag säga. Och det är ytterligare bra och positiv publicitet.

Jag: -Motdemonstranterna då?

K: -Ett par meningsmotståndare i form av Antifascistisk Aktion var på plats, men de stod mest och skrek och spottade, och som vanligt vågade de sig inte på några större saker. 
När det gäller sammanfattningen av allt så tycker jag personligen att allt gick riktigt bra och snyggt till, detta både av partiet, dess sympatisörer och oväntat nog av motdemonstranterna också.
Det är väl allt jag har att säga om gårdagens torgmöte.
Nu blir det att lägga sig skapligt tidigt då det fortsätter med arbete inför valet i morgon och även att man skall vila upp sig inför lördagen i Stockholm.

Jag: -Då får jag be att få tacka för intervjun då. Är det någonting du vill säga så här avslutningsvis i den?

K: -Jag tycker det var trevligt att få medverka under intervjun, och jag ställer gärna upp fler gånger. Du får ha en vidare bra kväll.

Jag: -Detsamma till dig, K, tack för att du ställde upp.

K: -Tackar som frågar, nöjet var helt och hållet på min sida.

Ja, det var väl det hela det. Skriv gärna en kommentar till vad ni tyckte om intervjun.

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/svp-buades-ut-i-museiparken ,

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/nazistmote-vantas-dra-folk ,

https://www.realisten.se/2014/08/25/lugnt-torgmote-i-karlstad/  ,

https://nwt.se/karlstad/article1626431.ece ,

https://www.nwt.se/karlstad/article1626663.ece  ,

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=93&grupp=20729&artikel=5946377 .

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=93&grupp=20729&artikel=5946634 .

Inga kommentarer: