torsdag 28 mars 2024

Är vissa påskkärringar vänsterextremister??

I skrivande stund är det skärtorsdag, i morgon är det långfredag, och dagen därpå är det påskafton (vad som kommer efter det vet ni).

Ja, påsken är en trevlig högtid, traditionsenlig som få. På tal om traditioner förresten så har påsken en del märkliga sådana. Vad är det t ex för mening med att sätta fjädrar i ris? (jag förstår mig nämligen inte riktigt på denna tradition):



Som vanligt så flyger påskkärringarna till Blåkulla på påskafton också, en del verkar dock ha druckit lite för mycket rödtjut (är sådana påskkärringar vänsterextremister tro??) och klarar därför inte av att väja för vissa "hinder" (även om dessa hinder inte rör på sig över huvudtaget):


Nej, usch och fy för gamla fula påskkärringar som för länge sedan har passerat "bäst före"-datum. In med lite nytt, fräscht, och uuuuuurläckert istället (mansgris som jag är).

Eller uttryckt på ett annat sätt: Den nya världsordningen är här!:


Med dessa ord önskar jag samtliga av mina läsare en riktigt Glad Påsk

(PS. Ät gärna ägg i drivor tills ni storknar också, att "släppa väder" är bara naturligt och skönt så det "ryker", särskilt med tanke på att det riktiga vädret är så ostadigt i år)

Inga kommentarer: