onsdag 8 januari 2014

Telefonväkteri nu på lördag i Gjallarhornet

Nu på lördag är det dags för min fjärde medverkan i radioprogrammet Gjallarhornet, jag kommer i fortsättningen att medverka två lördagar per månad i programmet istället för som tidigare en.
På lördag är telefonslussen öppen mellan kl.17.45 till 18.15, under denna tid kan man alltså ringa in via telefon och ställa frågor till mig och programledaren. Telefonummret till programmet är 0225-60143.
Vad det ska handla om mellan 17.15 till 17.45 (jag är med i programmet från kl.17.15 till kl.18.25, programmet börjar kl.17.00 och håller på till 18.30) är inte till 100 % bestämt än men som det ser ut just nu så kommer jag att ta upp en artikel som är skriven av EU- och "demokratiminister" Birgitta Ohlsson , vilken publicerades i Expressen igår.
Jag kommer i så fall att göra en koppling mellan den och de antidemokratiska/"antirasistiska" manifestationer som började i Sverige i slutet av december förra året varav samtliga propagerar och fortsätter att propagera för politiskt våld.
Artikeln heter "Ta chansen - rösta bort intoleransen", i den propagerar Birgitta Ohlsson för utrotning av demokratin.

Saxat från Gjallarhornets hemsida angående lördagens program:

Den andra och tredje lördagen i varje månad så inbjuder vi inringare att delta i radiosändningen ifrån Gjallarhornet.

Lyssna på programmet live på WWW.NARRADIO.SE/WEBBRADIO
VÄLJ då 88MHZ

Eller ladda ner det från www.radioshure.com, sök då på Sweden.
Eller sök på live stream Sweden.

Stockholms Närradio FM 88MHZ.

Nu kommer Gunnar på 90 minuter på lördag från kl.17.00 till 18.30.
Som vanligt är lördagsgästen Karpstryparn som anropar mig på Skype kl 17.15.

Nyheten är att ni numera kan ringa in och prata med både mig och Karpstryparn på telefonnummer 0225-60143  från kl 17.45 till kl 18.15 den andra lördagen i varje månad.
Och från kl 17.30 den tredje lördagen i varje månad då Karpstryparn numera medverkar även då.

Men sändningen är den andra lördagen i varje månad endast till kl 18.00.

Lördagens avsnitt av Gjallarhornet körs precis som vanligt live, men kommer att läggas ut på min blogg och på följande sidor efter avslutad sändning:

http://archive.org/bookmarks/Gunnar88 ,

http://gjallarhornet.tk/ .

Och här är den artikel som jag tänker ta upp: http://www.expressen.se/debatt/ohlsson-ta-chansen--rosta-bort-intoleransen/ .

Trevlig lyssning (eller vad det heter)!

Inga kommentarer: