lördag 11 januari 2014

I kvällens Gjallarhornet: Står antirasister för alla människors lika värde?

I kväll medverkade jag för fjärde gången i radioprogrammet Gjallarhornet, programmet handlade om hur det kommer sig att s k "antirasister" inte står för alla människors lika värde.
Jag inriktade mig denna gång på de "antirasistiska" manifestationer som gick av stapeln efter den "antirasistiska" manifestation som hölls i Kärrtorp söndagen den 22:a december förra året då man propagerade för politiskt våld.
Kopplingen mellan EU-minister Birgitta Ohlssons artikel i Expressen i tisdags var alltså fullständigt solklar.
Det blev också prat om andra saker i programmet, t ex Oi-bandet Vallgatan, Peter "Punk" Andersson och varg.
Men tyvärr blev det krångel med ljudet när telefonväxeln var öppen från kl.17.45 till 18.15, två personer vid namn Kenta och Jimmy ringde då in men de hördes knappt alls i etern.
Däremot hördes tydligen ljudet väldigt bra mellan mig och programledaren.
Uppenbarligen går det inte att kombinera Skype och telefon, bra att veta inför nästa lördags program då jag ska vara med igen från kl. 17.15.
Den Jimmy som ringde in kommer förmodligen också att vara med då, vi blir alltså tre stycken som är med via Skype då.

Lyssna på kvällens avsnitt av Gjallarhornet  på https://archive.org/details/Gjallarhornet20140111 .

Avsnittet finns även på http://gjallarhornet.tk/ .

Väl mött nästa lördag alltså!

Inga kommentarer: