onsdag 22 januari 2014

Om hedersvåld i Gjallarhornet nu på lördag

Med anledning av Fadimedagarna som nu har pågått från den 19:e januari och fram tills idag (Sara Mohammad är en av initiativtagarna till dessa dagar) så blir det debatt om hedersvåld och annat som är relaterat till det i radioprogrammet Gjallarhornet nu på lördag.
Jag och en person till (förutom programledaren) kommer att medverka då, jag kommer också att ta upp en inbjudan som jag fick till min mail från Budskapet Debatt (budskapet.tv) (inbjudan var tydlig offentlig också, vem som helst fick delta, det stod om det på bl a Facebook) om att medverka i en debatt den 12 januari om kvinnojouren och deras samarbete med (i deras ögon) "islamofoben" Sara Mohammad.
I deras ögon är alltså en invandrarkvinna som engagerar sig i kampen emot hedersvåld islamofob, mycket intressant det.
Men jag vill inte medverka i ett program vars redaktion och programledare är för kvinnovåld, så det gjorde jag inte. Det är helt enkelt under min värdighet.

Mer om allt detta i Gjallarhornet nu på lördag.
Programmet körs som vanligt live och avsnittet kommer att läggas ut på min blogg, Gjallarhornets hemsida samt på en viss arkivsida. Programmet börjar som vanligt 17.00, jag och den andre personen kommer in i programmet via Skype kl.17.15.
Missa inte detta!

Relaterade länkar:



Inga kommentarer: